تصویر روز: دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران اعلام کرد: متاسفانه برای بازاریاب ها هیچ آیین نامه و مقرراتی تدوین نشده است.
به گزارش تصویر روزسید محمد علیپور با بیان این مطلب افزود: سندیکا پیشنهاد کرده است که یک آیین نامه مستقل برای بازاریاب ها در سه شاخه مجزا که شامل بازاریاب هایی که هم اکنون در شبکه فروش فعالیت می کنند، بازاریاب فروش که مستقیم با شرکت های بیمه همکاری دارد که مشمول ماده ۵۴ قانون بیمه می شوند وبه آنها نمایندگی گفته نمی شود بلکه به نوعی بازاریاب هستند، نوشته شود.
سیدمحمد علیپور در “نخستین گفتمان تعاملی بیمه و استارت آپ ها” خطاب به نمایندگان استارت آپ های فعال در صنعت بیمه افزود: شما نمی توانید با فرض فعالیت در کشورهای خارجی در ایران کار کنید، باید براساس فرضیه هایی که در این صنعت وجود دارد، راه حل های خود را بسازید.
وی ادامه داد: نباید اقدامات شما حالت مقابله داشته باشد زیرا چاره ای نداریم جز اینکه با تعامل و یافتن نقاط قوت یکدیگر، راه حل ها را پیدا کنیم. این مقابله، طرف دیگر را نیز تحریک می کند و باعث می شود که از ابتدای کار سدی در برابر پیشبرد اقدامات شما ایجاد شود.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه استارت آپ ها باید با صنعت بیمه تعامل داشته باشند تا بتوانند رشد کنند، اظهار داشت: طی سال های اخیر در دو بخش مجزا، بحث ورود استارت آپ ها به صنعت بیمه مطرح شده که بیشتر مربوط به فعالیت استارت آپ ها در بخش فروش است.
وی خاطر نشان کرد: حضور استارت آپ ها براساس احساس نیاز شرکت های بیمه نبوده، یعنی شرکت بیمه ای نبوده که در این زمینه احساس نیاز کند و به دنبال ابزار جدید باشد، ولی افرادی بودند که در ارتباط بین شرکت های بیمه و بحث فروش در زمینه آنلاین احساس نیاز کردند تا فعالیتی داشته باشند و برای این کار سازوکاری تهیه کرده اند که البته واکنش هایی نیز داشته است.
علیپور ادامه داد: در هرصورت این خلاء که از طرف شرکت های بیمه به وجود نیامده باید برطرف شود وگرنه مانع رشد و گسترش شرکت های استارت آپی خواهد بود.
وی تصریح کرد: شرکت های بیمه نسبت به ورود استارت آپ ها خیلی دیر و خیلی کند واکنش نشان دادند. اخیرا تعداد کمی از شرکت ها هستند که کمی به این مسئله پرداختند که امیدوارم این رویکرد آنها جهت گیری درستی داشته باشد و نتایج خوبی را به بار آورد، اما هنوز شرکت هایی هستند که براساس همان عدم احساس نیازی که دارند، در این زمینه فعال نشدند.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با بیان اینکه استارت آپ ها نیز سعی نکرده اند که فاصله خود را با شرکت های بیمه را کم کنند، گفت: پس از ورود استارت آپ ها به بازار بیمه، شبکه فروش شرکت های بیمه احساس خطر کردند و نسبت به گذشته فعال تر شدند و انجمن ها و نمایندگان آنها با سندیکا جلسه برگزار کردند.
وی گفت: البته به این نمایندگان مطرح کردم که این ابزار نو و جدیدی است و در همه دنیا اجرا شده است و باید در کشور ما نیز اگر به آن بصورت صحیح پرداخته شود به نتایج خوبی می رسیم.
علیپور افزود: به نمایندگان شبکه فروش گفته ام که هرچه بخواهید فرار و انکار کنید، نتیجه معکوس خواهد داد. باید سعی کرد که استارت آپ ها را شناخت؛ اگر می خواهند که کاملا در صنعت بیمه وارد شوند، باید بطور کامل با موضوعات بیمه ای آشنا شوند و شبکه های فروش نیز باید مانند استارت آپ ها سازوکار استارت آپی را بفهمند و اجرا کنند.
وی با بیان اینکه به نمایندگان شبکه فروش توصیه کرده که حتی اگر می توانند استارت آپ هایی را خود طراحی و اجرا کنند، ادامه داد: استارت آپ ها نیز باید از افراد متخصص و خبره صنعت بیمه بیشتر استفاده کنند، تا تعاملی سازنده و مثبت بین دو گروه برقرار شود.
دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران خاطر نشان کرد: متاسفانه استارت آپ ها تمامی توان خود را در بخش فروش گذاشته اند اما بیمه به عنوان شرکت بیمه ای و بیمه گری به عنوان بنگاه، نیازهای عدیده و بزرگی دارد که می توان از طریق استارت آپ ها برای آنها راه حل های مختلفی یافت.
وی اظهار داشت: در این بخش، باید شرکت های بیمه بیشتر احساس نیاز کنند و برای مشکلات خود راه حل های مختلفی در نظر بگیرند که متاسفانه بسیار کند عمل می کنند.
وی گفت: امیدوارم اقدام چند ماه گذشته بیمه مرکزی برای امضا تفاهمنامه با معاونت فناوری ریاست جمهوری، عمق پیدا کرده و زمینه مثبتی را فراهم کند.
علیپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم ها و وضعیت اقتصادی کشور، خاطر نشان کرد: صنعت بیمه کشور تابعی از اقتصاد کشور است و به تبع آن، رونق و یا رکود پیدا می کند. این موضوع باعث شده که وضعیت بد فعلی در بازار بیمه ها ایجاد شود.
دیدگاهتان را بنویسید