hashemi.vazir

دارو تنها ۹ درصد افزایش قیمت داشت

تصویر روز: وزیر بهداشت گفت: علی‌رغم همه مشکلات دارو تنها ۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش فارس از یاسوج، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد پس از افتتاح بیمارستان بزرگ ۲۸۳ تختخوابی شهر یاسوج اظهار کرد: شرایط استان‌های محروم را خوب می‌دانم که باید از همه مدیران در دولت‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم تشکر کرد.

قاضی‌زاده هاشمی به مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد اشاره کرد و با بیان این که مشکلات بازنشستگان را هم داریم افزود: در بحث بازنشستگان وظیفه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که مشکلات را برطرف کند و امروز بازنشستگان بهداشت و درمان می‌گویند چطور است که بازنشستگان آموزش و پرورش و وزارت علوم مطالبات خود را گرفته‌‌اندند و ما نگرفته‌ایم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد که از سال ۹۴ هنوز پول بازنشسته‌ها داده نشده و باید صادقانه به آن‌ها بگوییم که نداریم؛ یک روزی داشتیم و دادیم ولی الان نداریم.

قاضی‌زاده هاشمی به سایر مشکلاتی که برای این وزارتخانه ایجاد شده اشاره کرد و با بیان دلایل گران شدن دارو با تاکید بر این که علی‌رغم همه مشکلات دارو تنها ۹ درصد افزایش قیمت داشته است افزود: مواد پتروشیمی ۱۵۰ درصد گران شده و ۳۵ درصد ماده دارویی و قیمت قوطی ۳ برابر شده و مشکلات چاپ و حمل و نقل و سایرین را هم باید به آن اضافه کرد و علاوه بر این کسری بودجه دانشگاه‌ها را داریم و بدهی بیمه‌ها را نیز به آن اضافه کرد که هزاران میلیارد تومان است.

وزیر بهداشت دولت‌های یازدهم و دوازدهم ادامه داد: در همه استان‌های محروم کار انجام شده که در دیدارهایی که از استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه در چند وقت اخیر داشتم محسوس بود.

وی اداره یک کشور را مدلی از اداره یک خانواده دانست و گفت: همه ما مشکلات کشور را می‌دانیم اما مدیرانی که در استان‌ها خدمت می‌کنند بیشتر از ما که در ستاد هستیم مشکلات مردم را می‌بینند و با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی به گرفتاری‌های مردم در حوزه اشتغال و معیشت اشاره کرد و گفت: علاوه بر این در حوزه آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق گرفتن‌ها و عدم ازدواج هم مشکلات زیادی وجود دارد که ما مسؤولان باید پاسخگو باشیم.

وزیر دولت یازدهم و دوازدهم به مشکلاتی که برای خانواده‌ها و کشور به وجود آمده و دلیل اصلی این مشکلات اشاره کرد و گفت: اگر در خانواده‌ها پدران و مادران قدرت نه گفتن داشتند و نه گفتن را مانند بله گفتن می‌دانستند بسیاری از مشکلات امروزی را نداشتیم.

وزیر بهداشت به مصیبت‌هایی که برای اداره کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: وقتی به فکر حل مشکلات از این ستون به آن ستون و حفظ وضع موجود هستیم مشکلات پابرجاست.

قاضی‌زاده هاشمی به مشکلاتی که وجود دارد اشاره کرد و با پرسش از رئیس کمیسیون بودجه مجلس که برای هر نفر یارانه پنهان چه میزان داده می‌شود خاطرنشان کرد: تا ۱۰ میلیون تومان به هر نفر یارانه پنهان داده می‌شود که البته جور دیگری می‌توانستیم وضعیت را اداره کنیم تا نخواهیم امروز در یاسوج بگوییم به میانگین کشوری تخت‌های بیمارستانی رسیده‌ایم.

وزیر بهداشت، حکومت‌داری را کار بسیار سختی دانست و گفت: درست مثل یک پدر که درآمد چندانی ندارد و تقاضاهای زیادی دارد وضعیت حکومت‌داری هم به همین شکل است.

قاضی‌زاده هاشمی به نداشتن راهبردها اشاره کرد و گفت: در برخی جاها کارهایی به صورت دیمی انجام شده و ثمره این می‌شود که به هر باغچه‌ای بیلچه‌ای بزنیم و هیچ عملی به دست نمی‌آید.

وزیر بهداشت با اشاره به برخی از اختلاف‌نظرهایی که از اول انقلاب روی اولویت‌های اقتصادی کشور وجود داشت اشاره کرد و گفت: امام راحل کشاورزی را اولویت می‌دانستند و برخی دیگر صنعت را اولویت می‌دانستند.

وی گفت: در همه این سال‌ها آب را هم هدر دادیم و امروز مایه تعجب است که در استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد هم مشکل آب داریم.

این وزیر دولت تدبیر و امید به مشکل مدیران اجرایی کشور هم اشاره کرد و گفت: ما مدیران باید قدرت و شهامت نه گفتن داشته باشیم اما اگر نه بگوییم بعضی می‌گویند مردمی نیستیم در حالی که اگر نتوانیم همه تقاضاها را پاسخ دهیم همه نظام متهم به ناکارآمدی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *