تصویر روز: مدیر کل نظارت بر فعالیت شبکه فروش بیمه مرکزی گفت :۱۱۰انجمن صنفی و سراسری در شبکه خدمات بیمه ای فعالیت می کنند در اینجا برای شروع کار و ایجاد سندیکا می توان ازاین ظرفیتها استفاده کرد.
به گفته مهرداد رضایی باید دید چه تلاشهایی برای احقاق حق شبکه فروش صورت می گیرد و به نظر می رسد با آمدن سندیکا منافع فردی جای خود را به منافع جمعی بدهد.
مهرداد رضایی در ادامه عنوان داشت : در بحث فروش بیمه فقط فروختن نیست بلکه ما ازین مرحله عبور کردیم حتی زمان کشف نیاز مشتری هم گذشته بلکه بحث ایجاد نیاز در مشتری مطرح است.
رضایی اذعان داشت : امیدوارم که شرایط به گونه ای ایجاد شود که به جای بازاریابی صرف ، بحث مارکتینگ مطرح شود چرا که فروش و بازاریابی از مباحث مالی ، فنی و اکچویری نباید جدا باشد و از حالت جزیره ای باید خارج شود .
”’صنعت بیمه و گامهای ارزشمند بسوی نوآوری”’
هفدهم بهمن در این هفته ، بدنبال ماهها تلاش مدیران و کارشناسان محترم بیمه مرکزی ایران و پژوهشکده بیمه به همت و میزبانی استاراپ #بیمیک نشستی با حضور جمعی از اعضا خانواده بزرگ صنعت بیمه در سالن اجتماعات شفق تحت عنوان دو موضوع اساسی و مرتبط با شرایط کنونی بازار بیمه کشورمان برگزار گردید که بعلت طرح مباحث کلیدی در یک فضای کاملا دوستانه و هم اندیشی مبتنی بر دانش و تجربه ،میتوان این نشست را مقدمه ای پر محتوی بر تحولات و تعاملات ارزشمند در صنعت و بازار بیمه کشورمان ارزیابی نمود.
سوال اساسی که در ذهن همه کارشناسان مجرب و دلسوز بازار بیمه در طی چندین سال اخیر همواره وجود داشته و به عناوین مختلف طرح میگردد اینست که:
مدیران و کارشناسان صنعت و بازار بیمه چگونه و با چه روشی میتوانند یاریگر و پشتیبان طرحهای توسعه اقتصادی و کارآفرینان وسرمایه گذاران کسب و کارهای موجود و نوین و آحاد هموطنان در قبال ریسک های فیزیکی و غیر فیزیکی باشند؟
ایین نشست در واقع یک فرصت سازی در لوای تلاش ، هم اندیشی و خرد جمعی اعضای خانواده بزرگ و فرهیخته صنعت بیمه کشورمان بود تا مناسب ترین و بهینه ترین روش ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات رسانی صنعت بیمه را در این شرایط زمانی که سرعت تغییرات و تحولات اقتصادی و اجتماعی در سطح بین المللی به لحاظ رشد و نوآوریهای سریع علمی با مدد از تکنولوژیهای جدید و فن آوری اطلاعات ایجاد شده را بررسی و نتایج مطالعات و یافته ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و در مسیر قوانین برنامه های توسعه اقتصادی ،اجتماعی ، فرهنگی کشورمان به نحو شایسته مسیر خدمتگزاری به جامعه فرهیخته هموطنان در نهاد خانواده و بنگاههای اقتصادی و تمامی ساختارهای سازمانی کشورمان را بیابند تا وظیفه حرفه ای و ملی خویش را به نحو احسن پیاده سازی نمایند.
سه نکته اصولی که در مباحث چندین ماهه اخیر از سوی کارشناسان صنعت بیمه کشور بعنوان مهمترین عوامل ایجاد تحول و همگام سازی بازار بیمه با ماموریت اساسی وی در عصر فناوری و رقابت های شدید اقتصادی فضای کسب و کار بیرون و درون کشور و یاریگری دولت در مسیر ارتقا سطح رفاه و تولید ملی ، ضرورت پیاده سازی جدی در صنعت بیمه کشورمان با توجه به پتانسیل و ظرفیت های قانونی و منابع موجود آن ، مورد توافق است عبارتند از:
۱- اجرا و پیاده سازی دقیق مفاهیم و فرآیند مدیریت ریسک در درون سیستم صنعت بیمه و در بیرون سیستم بیمه گری ،بطور مشخص در جامعه بیمه گذاران کشور به منظور کاهش ضرایب خسارتها در ریسک ها و مخاطرات مشهود و نامشهود
۲- به منظور همراهی و همگامی با اهداف کلان اقتصادی کشور خصوصا پس از بازنگری در بندهای ذیل اصل ۴۴ و اتخاذ سیاست توسعه فعالیت های مولد و اشتغال زا و افزایش مطلوب میزان تولید ناخالص ملی در کشور ، ضرورت نهاد سازی و استقرار سندیکاهای کارگزاران ، نمایندگان و ارزیابان خسارت بیمه بر اساس قوانین و مقررات موجود به شدت احساس میگردد.
۳- امروزه در دنیا دارندگان ایده ها و خلاقیت های نوین ، پیام آوران رشد و توسعه اقتصادی کشورها هستند.# فین تک ها – و# اینشورتک ها – موتور محرکه و مغز متفکر تحولات و نوآوریهای فضای کسب و کارها هستند ،آنها در قالب موسسات استارتاپ و استار اپ موجب رشد و تکثیر ثروت ملی و اشتغال و رفاه و توسعه همه جانبه میشوند.
مدیران و کارشناسان و اعضا خانواده بزرگ شبکه فروش صنعت بیمه کشورمان با درایت و تعقل بسوی پیاده سازی استفاده از دانش و یافته های جوانان فرهیخته و موسسات اینشور تک در ایجاد فضای نوین و کارآتر خدمات بیمه گری در حوزه ریسک های مشهود و نامشهود بصورت مجدانه هستند.
✅ آرزو مینماییم، صنعت بیمه کشورمان در مسیر نواندیشی و متحول سازی فضای کسب و کار کشورمان ، یک عضو موثر در خانواده تلاشگر و بزرگمنش کشورمان باشد.
دیدگاهتان را بنویسید