تصویر روز: شرکت سهامی بیمه “ما “در سالی که گذشت(۱۳۹۷) استراتژی خود را همگام با افزایش سهم بازار به افزایش سودآوری همراه با ارائه هرچه بهتر خدمات و افزایش بهره وری با انعطاف در صنعت بیمه تغییر داد. این شرکت در سال ۹۷ برای هفتمین سال متوالی، موفق به کسب رتبه یک توانگری مالی شد و در رتبه بندی شرکت های بورسی در جمع شفاف ترین شرکت ها قرار گرفت. در ششمین حضور خود در جایزه ملی مدیریت مالی، به ششمین موفقیت خود دست یافت و تندیس سیمین را از آن خود کرد در روزهای پایانی سال ، حائز رتبه نخست در “حمایت از کارمندان ” منا(MENA) شد و به عنوان تنها شرکت بیمه ای جایزه Employee Benefits Provider سال ۲۰۱۹ را کسب کرد.
اطلاعات عملکرد سال ۹۷ نشان از رشد بالای صدور بیمه نامه و تولید حق بیمه در شرکت دارد. رشد تولید حق بیمه در سال ۹۷ در مقایسه با سال های گذشته؛ رشد چشمگیری داشته است بطوریکه در سال ۹۷، با صدور بیش از ۸۵۸ هزار فقره بیمه نامه، ۷۳۷ میلیارد تومان حق بیمه تولید شده است که از لحاظ تعداد ۵۲ درصد و از لحاظ تولید حق بیمه ۷۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است. همچنین با مدیریت ریسک مناسب و پرداخت بیش از ۲۸۷ میلیارد تومان خسارت به بیمه گذاران و زیاندیدگان، نسبت خسارت شرکت با ۵٫۴ واحد کاهش نسبت به سال گذشته به ۳۹ درصد رسیده است..
با هدف تسهیل دسترسی و ارتقای سطح کیفی و کمی ارائه خدمات به بیمهگذاران و زیان دیدگان و توسعه بازار ، شعب جدیدی افتتاح شد تا نمایندگان جدیدی در سراسر کشور با فروش هوشمندانه و ارائه خدمات بیمه ای در بالاترین کیفیت؛ همطراز با خدمات بانک ملت به عنوان سهامدار عمده، موفق به تامین نیازهای کلیه ذینفعان شود.
با توجه به لزوم گسترش فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری به عنوان محصول استراتژیک شرکت و موثر بر اقتصاد کلان کشور و در راستای افزایش ضریب امنیت خانواده ، اقدام به گسترش شبکه فروش در قالب جذب نمایندگان بیمه های عمر و سرمایه گذاری کرده است . قریب به ۱۲۰۰ نماینده جذب شده که در تاریخ بیمه “ما” بی سابقه بوده و همین امر موجب فروش بیشتر بیمه های زندگی و رشد ۳۲ درصدی پرتفوی بیمه های عمر و سرمایه گذاری شده است.
در راستای اهداف تعیین شده و حفظ ترکیب بهینه پورتفوی بیمه ای، شرکت بیمه “ما” با مدیریت موثر در تمامی رشته ها موفق به افزایش ۹۹ درصدی حق بیمه تولیدی بیمه های آتش سوزی شد و توانست پرتفوی بیمه بدنه اتومبیل را ۱۱۴درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد و بالاترین رشد تولید حق بیمه را با ۶۰۷ درصد در رشته باربری، کشتی و هواپیما و سپس ۲۲۹ درصد در بیمه های انرژی محقق کند.
از دیگر دستاوردهای شرکت در سال ۱۳۹۷، جذب بیمه گذاران برجسته و بزرگ بود که این امر در سالی که گذشت محقق شد و فصل جدیدی در فعالیت بیمه ای بیمه “ما” رقم خورد. با توجه به عملکرد مناسب خانواده بزرگ بیمه “ما” در همه حوزهها و با اتکاء به توانگری بالا و عملکرد مناسب و خدمات مطلوب نگاه بیمهگذاران بزرگ را به سوی خود جلب کرد.سازمان هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مهر اقتصاد و ده ها سازمان بزرگ ملی به عنوان بیمه گذاران شرکت بیمه “ما” نشان از این حرکت رو به رشد دارد.
به منظور ترسیم مسیر آینده شرکت با هدف دستیابی به مزیت رقابتی در صنعت، در سال ۱۳۹۷ مرکز آینده پژوهی در بیمه “ما” راه اندازی شد. در همین راستا نشست های مشترکی با معاون نوآوری و تجاریسازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار و بر استفاده از ظرفیت های پارک های علمی و فناوری و تاسیس مراکز نوآوری در حوزه بیمه تاکید شد.
برنامهریزی برای شایسته گزینی درجذب نیروی انسانی متخصص و حرفه ای، توسعه و ارتقای پرسنل به منظور پیاده سازی نظام شایسته سالاری و عدالت سازمانی، طراحی و اجرای سازو کارهای ارتقای انگیزه و وفاداری منابع انسانی، ارتقای توانمندی و سطح دانش فنی و تخصصی کارکنان با پیاده سازی نظام مدیریت دانش، ایجاد امنیت شغلی و شفافیت در مسیر ارتقای شغلی کارکنان و دستیابی به مزیت رقابتی از طریق کارآمدتر کردن کارکنان ستاد و شعب از مهمترین استراتژی های سازمان در خصوص منابع انسانی است.تدوین سند آموزشی با هدف توسعه و توانمندسازی کارکنان در حوزه های تخصصی و فنی ، تدوین برنامه عملیاتی سند راهبردی منابع انسانی و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در حوزه های عمومی و مدیریتی، تدوین دستورالعمل درجه بندی شعب و نمایندگان به منظور تعیین حداکثر حدود اختیارات قابل ارائه و اعطای تسهیلات انگیزشی به آنها در قالب مولفههایی مانند عملکرد فروش و بازاریابی، عملکرد مالی، عملکرد کنترل ریسک و عملکرد توسعه کسب و کار انجام شده و نتایج آن در سیستم مدیریت کیفیت شرکت نشان از فعالیت های انجام شده در این خصوص است. همچنین در سال ۹۷ تدوین برنامه جامع منابع انسانی بر اساس استاندارد ۳۴۰۰۰ منابع انسانی با هدف تبدیل شدن به یک بیمه گر پیشتاز و سرآمد و رعایت حقوق کلیه ذینفعان آغاز شد. در همین خصوص و در راستای تکریم ارباب رجوع و بهبود عملکرد ، اپلیکیشن هوشمند ارزیابی عملکرد راه اندازی شد که انتظار می رود نتایج بازخورد آن در سال های آتی به طور خاصی در بهبود فعالیت های شرکت تاثیر گذار باشد.
دیدگاهتان را بنویسید