bank.2

احتمال تغییر ساعت کاری ادارات

تصویر روز: معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در کشور ۶۰هزار مگاوات برق تولید می‎شود و پنج‌هزار مگاوات آن برای ۲۰ روزی است که وضعیت مصرف برق قرمز می‎شود.
غلامعلی رخشانی‌مهر در دیدار با سرپرست استانداری گلستان اظهار داشت: در کشور ۶۰ روز مشکل پیک بار وجود دارد و در این مدت تعدادی از روزهای ما به شرایط هشدار و قرمز می‎رسد.

وی تأکید کرد: تنها ۲۰ روز قرمز انرژی در کشور در فصل گرم سال وجود دارد و برای تمام دنیا نیز همین‌گونه است برای مثال در فرانسه زمانی که وضعیت اضطراری اعلام می‎شود مردم تا ۵۰ درصد مصرف خود را کاهش می‎دهند.

رخشانی‎مهر گفت: در کشور ۶۰ هزار مگاوات برق تولید می‎شود و پنج هزار مگاوات آن برای ۲۰ روزی است که وضعیت مصرف برق قرمز می‎شود و برای تأمین این میزان برق پنج میلیارد دلار سرمایه‎گذاری انجام می‎شود. در کشوری مثل فرانسه در زمان پیک، قیمت برق ۴۲ برابر افزایش می‎یابد تا مردم در این بازه زمانی صرفه‎جویی داشته باشند.

وی بیان داشت: تبلیغات زیادی برای صرفه‎جویی و توجه به الگوی مصرف در زمان پیک بار شده است و امیدواریم بتوانیم با این اقدامات تابستان را سپری کنیم و مشکلی برای مردم پیش نیاید. درخواست داریم تغییر ساعت کاری ادارات اتفاق بیفتد و پس از این تغییر، نظارت‎ها وجود داشته باشد که مصرف برق ادارات در ساعت پیک به‌میزان ۶۰ درصد کاهش یافته باشد.

به گزارش تسنیم  ، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه “امیدواریم شرایطی فراهم شود که نهادهای عمومی نیز در مسیر صرفه‎جویی برق در جهت گذر از پیک مصرفی همکاری کنند”، تأکید کرد: درخواست داریم استانداری نیز به اصلاح شبکه‎های ۲۰مگاواتی کمک کند و بتوانیم مشکلات این شبکه‎ها را در مدت ۶ ماه حل کنیم.

وی متذکر شد: به هر میزانی که استانداری اعتبار متقبل شود تا دو برابر این هزینه را شرکت توانیر صرف خواهد کرد و آمادگی داریم در این زمینه موافقت‌نامه‌ای مشترک مبادله کنیم و بتوانیم این کار را انجام دهیم.

میرمحمد غراوی، سرپرست استانداری گلستان نیز در این دیدار اظهارداشت: با افزایش دمای هوا در شرق استان به‌ویژه در مناطق مرزی شهرستان مراوه‎تپه با افت ولتاژ روبه‎رو می‎شویم و معضل اصلی در این منطقه خطوط انتقال فرسوده‌ای است که باید مرمت شود.

وی افزود: در شهرستان مراوه‎تپه یک نیروگاه گازی احداث شده که بنا بود ۲۵ مگاوات برق تولید کند. این نیروگاه در فاز نخست توانست ۶ مگاوات برق به شبکه تزریق کند ولی خطوط مناسبی برای انتقال برق ندارد. تأمین برق و برق‌رسانی مناسب به روستاهای مرزی یکی از مشکلاتی است که باید به آن توجه شود تا مانع مهاجرت مردم این منطقه به شهرها شود.

سرپرست استانداری به صرفه‎جویی مصرف برق در سال گذشته از سوی دستگاه‎های اجرایی استان اشاره کرد و یادآور شد: اگر سال گذشته ۲۰ مگاوات صرفه‎جویی داشتیم با تمهیدات لازم تلاش می‎کنیم که این عدد امسال افزایش یابد تا با مشکلات خاموشی روبه‎رو نشویم.

وی افزود: درخواست داریم یک خط ۵ مگاوات برای شهرستان گمیشان در نظر گرفته شود تا نیاز مجتمع‎های پرورش میگو این شهرستان به برق تأمین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *