sanay dasti

افزایش ۱۸ درصدی فروش داخلی صنایع دستی

تصویر روز: فروش صنایع دستی در سال ۹۷ در داخل کشور بیش از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۶، هجده درصد افزایش داشت

 پویا محمودیان افزود: بر اساس آنچه که از مبادی رسمی گمرکات کشور به خارج از مرزها بدون احتساب فرش، زیور آلات سنتی و چمدانی تا پایان سال ۹۷ صادر شده است به ۲۸۹ میلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، سه درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: این درصد رشد با توجه به اتفاقاتی که در سال ۹۷ در رابطه با مسائل ارز، بازار اقتصادی و تمامی چالش هایی که صادرکنندگان صنایع دستی با آن رو به رو بودند رخ داده که قابل توجه است.
محمودیان گفت: به دلیل وسعت و پراکندگی صنایع دستی در ۳۱ استان، شهرستان، روستا و نقاط دور دست کشور، آمار دقیق فروش داخلی یکی از مشکلاتی است که با آن روبرو هستیم و آمارهای موجود تخمینی است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،​ صنایع دستی و گردشگری افزود: بانوان تولید ۷۵ درصد از صنایع دستی کشور را بر عهده دارند.
وی استقبال از نمایشگاه های داخلی را مهم دانست و گفت: صنایع دستی کشور مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است زیرا تمام شاخص های درون زا، برون گرا و عدالت محور را دارد.
محمودیان تأکید کرد: معتقدم صنایع دستی مثال مشخص از ایرانی ترین کالایی است که در داخل تولید می شود و می تواند نقش مهمی در ارز آوری داشته باشد. به گزارش صدا و سیما ،  وی افزود: ان شاء الله با تعصب، غیرت و حمایت تمامی افراد کشورمان به ویژه جوانان در سال رونق تولید، بتواند شاهد اتفاقات و تحولات بهتری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *