شمارش معکوس برای تغییر تیم اطلاع رسانی دولت

با صحبت های اخیر حجت الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور که در جمع خبرنگاران مطرح شد گویا شمارش معکوس برای ترمیم و بازسازی تیم رسانه ای و اطلاع رسانی دولت آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار آستان، انصاری با بیان این که’ می پذیریم دولت در اطلاع رسانی ضعیف است و این ضعف باید برطرف شود’، گفته است: ‘ برخی در داخل کادر رسانه ای دولت می گویند دستاوردهای مهم آقای روحانی را اطلاع رسانی نمی کنیم چرا ممکن است ریا شود در حالی که این موضوع ربطی به ریا ندارد.

به نظر می رسد در راس تیم اطلاع رسانی دولت خود رئیس جمهور قرار دارد چرا که جور کم کاری ها را خود به تنهایی به دوش می کشد.از سویی دیگر محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت را می توان راس هرم واقعی اطلاع رسانی دولت دانست که با توجه به دارا بودن سمت معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی توانسته عملکرد نسبتا قابل قبولی در نشست های مطبوعاتی و رسانه ای داشته باشد اما در سایر قسمت ها مثل معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور و شورای اطلاع رسانی دولت که نقش مهم و اجرایی تری در اطلاع رسانی دارند،، نتوانسته اند آن گونه که شایسته است به ترویج امید و اطلاع رسانی درست به مردم اقدام و عمل کنند.

هر چند استفاده از نیروهای معقول و متخصص تمام جناح های سیاسی و غیر سیاسی کشور در دولت دکتر روحانی امری پذیرفته شده و مورد تایید است اما وقتی عملکرد ها درست نباشد و کارنامه مربوطه ردی باشد نمی توان از عدم تغییر در تیم اطلاع رسانی دولت دفاع کرد و به طور طبیعی این افراد نیز همانند سایرین از تغییر مصون نخواهند بود.

پرویز اسماعیلی و علیرضا معزی که با احکام نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور و دبیر شورای اطلاع رسانی دولت هستند بیش از ۲۴ ماه است که به این سمت ها منصوب شده اند و گذشت این ایام ثابت کرده که نتوانسته اند در مجموع از عهده مسئولیت محوله به خوبی برآیند بنابراین فارغ از این که آنها در ستاد انتخاباتی رقیب روحانی و یا مدیر مسئول سایتی بوده اند که منتسب به حمایت از رئیس یکی از قوای سه گانه است ، می بایست تغییر کنند چرا که فرصت کافی برای کار داشته اند و همان گونه رئیس جمهور اظهار کرده با کسی عهد اخوت نبسته است.

به نظر می رسد ترمیم تیم اطلاع رسانی دولت که پیشانی دولت محسوب می شود ربطی به کم کاری برخی وزرا ندارد و این موضوع در جای خود قابل دفاع می باشدچرا که بسیاری از اعضای کابینه در حیطه مسئولیت خودشان خوب عمل کرده اند اما اطلاع رسانی لازم از سوی شورای اطلاع رسانی دولت و روابط عمومی های دستگاه ها انجام نشده است.

به هر حال بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این باور هستند که یکی از نقاط ضعف دولت محمود احمدی نژاد، شتاب زده عمل کردن بود اما گویا دولت روحانی درست در نقطه معکوس این قضیه قرار دارد و محافظه کاریی بیش از حد در انتصابات دارد.اما تجربه ۳ سال گذشته اثبات کرده که مردم این اندازه از محافظه کاری را نمی پسندند و به طور قطع اگر این روند ادامه یابد صدمات زیادی در انتظار دولت اعتدال خواهد بود که نمود آن در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ خود را نشان خواهد داد چرا که میزان آرای دکتر روحانی هر چه قدر بیشتر باشد دولت با پشتوانه قوی تری کار خواهد کرد و صرف رای آوری نمی تواند برای گفتنان اعتدال مطلوب باشد.

در حالی که بیشتر حامیان دولت روحانی از ضرورت تغییر به خصوص تغییر در تیم رسانه ای دولت صحبت می کنند اظهارات سلیمانی مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر لزوم ترمیم و بازسازی سریع تیم اطلاع رسانی دولت نیز می تواند گویای عمق و ضرورت این موضوع باشد.

آیت الله سید حسن خمینی یادگار امام راحل در دیدار با اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی در خرداد سال گذشته چه خوب گفت که ‘ روابط عمومی ها زبان به کام نگیرند و واقعیت رابگویند. البته توهین و دروغ نگویند. به شنونده اعتماد کنند زیرا انسان اساسا به حقیقت اعتماد می کند.

حال باید منتظر ماند و دید که سرانجام موضوع تغییر در تیم اطلاع رسانی دولت به کجا ختم خواهد شد.

منبع: آستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *