ایران و کره جنوبی تفاهم‌نامه بورسی امضا کردند

تصویر روز: تفاهم‌نامه همکاری بین بازار مالی کره جنوبی و سازمان بورس اوراق بهادار تهران امضا شد.

به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم در دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده است تفاهم‌نامه همکاری بین بازار مالی کره جنوبی و سازمان بورس اوراق بهادار تهران منعقد گردید.

بازار بورس کره جنوبی جزو ۱۰ بورس برتر جهان به حساب می‌آید. این بازار حجم معاملات بسیار بالایی دارد و ریاست نهاد ناظر بازار مالی کره جنوبی و مدیر بین‌المللی بورس این کشور از میهمانان ویژه این نمایشگاه هستند.

همچنین سفرای نروژ، سوئیس، هند و کره جنوبی، رایزنهای اقتصادی فرانسه، آفریقای جنوبی و مالزی و نمایندگانی از بورس مونیخ و یونان امروز از این نمایشگاه بازدید کردند.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه حضور این میهمانان خارجی و امضای چنین تفاهم‌نامه‌هایی در نهمین دوره این نمایشگاه گام بلندی در به تصویر کشیدن ظرفیتها و توانمندی‌های بازارهای بورس ایران است.

انعقاد تفاهم‌نامه بین بورس تهران و بازار مالی کره جنوبی را می‌توان در راستای حضور فعال‌تر ایران در بازار سرمایه جهان ارزیابی کرد. این تفاهم‌نامه در حالی امضا شده است که چندی پیش بورس تهران نیز در فدراسیون جهانی بورسها عضو شده بود.

کارشناس سازمان بورس و اوراق بهادار هدف از امضای این تفاهم‌نامه‌ را بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و انتشاراتی کره جنوبی در زمینه بورس ا اعلام کرد و گفت: این سازمان قصد دارد تفاهم‌نامه‌ هایی را با مراکز داخلی به امضا برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *