tahaei.1

زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام توسعه یابد

تصویر روز: استاندار البرز گفت: منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام به‌عنوان بخشی از استان و در مجاورت پایتخت کشور نه نگاه نقطه‌ای، که ترسیم افق منطقه‌ای را در توسعه زیرساخت‌ها می‌طلبد.

به گزارش تصویر روز به نقل از روابط‌ عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهائی در دیدار طراحان شهری و مشاوران اقتصادی کشور سنگاپور که پس از بازدید ۶ ساعته از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام ترتیب داده شده بود، خواستار ترسیم نقشه راه توسعه شهری و اقتصادی این منطقه شد و اظهار داشت: این منطقه به‌عنوان بخشی از استان و در مجاورت پایتخت کشور نه نگاه نقطه‌ای، که ترسیم افق منطقه‌ای را در توسعه زیرساخت‌ها می‌طلبد و نه محصور در محدوده فرودگاهی، که نیازمند گسترشی فراگیر است.

طهائی با اشاره به اینکه این منطقه یکی از قطب‌های اقتصادی به‌شمار می‌رود، ضرورت طراحی معماری سازه‌ها به سبک مدرن را متناسب با اِلمان‌های بصری در این شهر اقتصادی مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره بر ضرورت ایجاد نگاهی جامع در مطالعات شهری منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: نیاز است که زیرساخت‌های لازم با مطالعات کافی پیش‌بینی شود چرا که افق این منطقه نه تنها محدود به احداث شهر آی.سی.تی که در بخش تجارت و ترانزیت کالا نیز آینده روشنی پیش رو دارد.

استاندار البرز دسترسی به منابع آب سدها و مناطق بکر آب و هوایی را شاخصه‌های ویژه این استان در مجاورت پایتخت کشور اعلام کرد و گفت: این مؤلفه‌ها به ذاته می‌تواند امنیت سرمایه‌گذاری را به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در ورود به مرحله عملیاتی این طرح، افزود: شناسایی کانون‌های مستعد برای احداث هتل در طراحی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

طهائی دسترسی به راه‌های زمینی و هوایی و همجواری با استان‌ها، موقعیت ویژه فرودگاه کارگو را از امتیازات سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی اعلام کرد و افزود: تلاش داریم علاوه بر شهر آی.سی.تی و تراتزیت کالاها ظرفیت خطوط هوایی این منطقه در جابجایی مسافران نیز گسترش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *