farsh

بازار فرش در رکود بسر می برد

تصویر روز: رئیس اتحادیه فرش فروشان و قالیشویان کرج گفت: رکود حاکم بربازار فرش قابل انکار نیست.

به گزارش تصویر روز محمد رضا احسانی‌نیا درگفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هرچند فرش از جمله کالاهایی است که همه مردم ناچار به خرید آن هستند ولی متاسفانه طی سال‌های گذشته شاهد رکود نسبی دربازارآن بوده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که فرش فروشان کرج با آن درگیر هستند رقابت ناسالم بعضی از فروشندگان فرش ماشینی است که به بازار ضربه وارد می‌کند.وی با اشاره به تمایل بیشتر مردم به خرید فرش ماشینی گفت: هرچند کیفیت و اصالت فرش دستباف به هیچ وجه قابل مقایسه با فرش ماشینی نیست ولی امروزه مردم تمایل بیشتری به خرید فرش ماشینی دارند.

این مسئول توضیح داد: واقعیت این است وضعیت درآمدی و اقتصادی اغلب مردم به گونه‌ای نیست که بتوانند از عهده خرید فرش دستباف بر بیایند.احسانی تصریح کرد: درحال حاضر کمتر از ۱۰ درصد مردم جامعه توان خرید فرش دستباف را دارند و مابقی به خرید فرش ماشینی بسنده می‌کنند.

رییس اتحادیه فرش فروشان و قالیشویان کرج درادامه با اشاره به تنوع فرش‌های دستباف درکرج افزود: به دلیل وجود قومیت‌های مختلف درکرج، امکان دسترسی به فرش دستباف همه اقوام در این کلانشهر وجود دارد .

وی در پایان اظهار کرد: قالیبافان البرزی از هر قومی که باشند سعی می‌کنند قالی اصیل شهر خود را بافته و به بازار عرضه کنند به همین دلیل می‌توان گفت فرش فروشی‌های استان به نوعی نمایشگاهی از قالی‌های اقوام مختلف ایرانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *