09763666675555925146

رشد ۱۵۳ درصدی پرداخت زکات فطره در البرز

تصویر روز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز از رشد ۱۵۳ درصدی پرداخت زکات فطره از سوی مردم استان خبر داد.

به گزارش تصویر روز به نقل از فارس علی سالارکیا گفت: کمیته امداد از جمله طرح‌ها و برنامه‌های موفق نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده که در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، کم‌درآمد و ساکنان مناطق محروم تاسیس شده است.

وی افزود: به هر میزانی که از عمر این نهاد حمایتی می‌گذرد، بیش از گذشته به درک و درایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی پی برده و متوجه می‌شویم که امام شهیدان تا چه اندازه به فکر رفع مشکلات معیشتی و نیازهای مردم نیازمند و محروم بودند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز تصریح کرد: در دین مبین اسلام نیز احکام بسیاری مبنی بر ضرورت دستگیری از مستمندان داریم و این مهم همواره از سوی پیامبر گرامی اسلام(ص)، ائمه اطهار‌(ع) و بزرگان دینی ما مورد تاکید قرار گرفته است.

سالارکیا یکی از مهم‌ترین احکام دینی را پرداخت زکات فطره از سوی مومنان و مسلمانان توصیف کرد و گفت: زکات فطره در راه رفع نیازهای مستمندان هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: باید اعلام کنیم که مردم استان البرز که همواره در راه حمایت از نیازمندان و کمک به محرومان پیشقدم بوده‌اند، امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته زکات فطره بیشتری پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز افزود: در این مدت پنج میلیارد ریال زکات فطره از سوی شهروندان البرزی پرداخت شده که در مقایسه با سال گذشته رشد چشم‌گیر و ۱۵۳ درصدی داشته است.

سالارکیا با اشاره به دستورالعمل‌های کمیته امداد برای چگونه هزینه‌کرد زکات فطره تصریح کرد: این دستورالعمل‌ها به طور کامل براساس احکام دینی تنظیم شده است.

وی گفت: توزیع زکات فطره پرداخت شده از سوی مردم از روز گذشته آغاز شده است و ادارات کمیته امداد در شهرستان‌ها، براساس این دستورالعمل‌ در حال پرداخت کمک‌های نقدی به نیازمندان هستند.

انتهای پیام/۲۳۰۲/ز۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *