forodgah

اعزام ۲۰ هواپیما برای بازگرداندن مسافران ایرانی از ترکیه

تصویر روز: پس از صدور مجوز سازمان هواپیمایی کشوری ، حدود ۲۰ هواپیما تا ظهر فردا برای بازگرداندن مسافران ایرانی به ترکیه اعزام می شود.

به گزارش تصویر روز به نقل از باشگاه خبرنگاران پس از کودتای شب گذشته در ترکیه ، فرودگاه های این کشور به تصرف نیروهای ارتشی شورشی درآمد که این امر لغو پروازها و سردرگمی مسافران را به همراه داشت.

اما پس از فراخواندن مردم از سوی اردوغان و شکست کودتا، فرودگاه ها باز شده و با صدور مجوز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اجازه پرواز به ایرلاین ها برای بازگرداندن مسافران ایرانی داده شده است.

بر همین اساس فتاحی مدیرکل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت:پس از صدور مجوز سازمان هواپیماییی کشوری تصمیم بر این شد تا ایرلاین هایی که در ترکیه مسافر دارند برای بازگرداندن آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان صدور مجوز تا کنون ۶ هواپیما به ترکیه اعزام شده گفت: حدود ۶ هواپیمای دیگر تا پایان امشب عازم می شوند و این پرواز ها تا فردا ظهر ادامه دارد وتعداد آن به ۲۰ پرواز می رسد.

وی تصریح کرد:در ضمن امروز هواپیمای فلایت چک بر فراز آسمان فرودگاه امام خمینی برای چک کردن دستگاه های ناوبری به پرواز درآمد و اعتبار فنی این دستگاه ها را تایید کرد.

رصد فرودگاه های ترکیه برای ادامه پروازها

جعفرزاده روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: برای شرکت های هواپیمایی که در ترکیه مسافر دارند مجوز صادر شده تا پرواز برای بازگرداندن آنها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اعزام هواپیما به ترکیه به منزله از سرگیری پروازها نیست گفت:برقراری پروازها منوط به فراهم شدن شرایط امن خواهد بود و به این منظور فرودگاه های این کشور رصد می شوند.

اعزام مسافران آسیای میانه به ترکیه

در ادامه این گزارش مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت:شرکت هایی که طبق برنامه به ترکیه پرواز داشتند برای بازگرداندن مسافران ایرانی پرواز خواهند داشت چراکه فرودگاه های این کشور بازگشایی شده و پرواز ها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه فقط پروازهای تفریحی و ثبت نام شده از طریق تور لغو شده است افزود:مسافرانی که از کشورهای آسیای میانه به تهران عزیمت کرده اند و مقصد بعدی آنها ترکیه بوده و حتی افرادی که به صورت انفرادی اقدام به خرید بلیت کرده اند می توانند با هواپیماهای ارسالی عازم ترکیه شوند.

پرواز ۲ هواپیمای قشم ایر به ترکیه تا پایان امشب

مسیبی روابط عمومی قشم ایر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد:برای بازگرداندن مسافران ایرانی ۲ مجوز برای شرکت ما صادر شده که تا پایان امشب این پروازها انجام می گیرد.

وی افزود: اولین پرواز ساعت ۲۰ امشب به مقصد استانبول صورت گرفته ودر بازگشت ساعت ۳ بامداد فردا در تهران فرود می آید.

مسیبی ادادمه داد:پرواز دیگر ساعت ۲۳:۳۰ امشب به مقصد اسپارتا انجام می گیرد که ۶:۴۵ صبح فردا در تهران به زمین می نشیند. وی تصریح کرد: این ۲ پرواز با ۲ هواپیمای ایرباس ۳۰۰_۶۰۰ و بدون مسافر به این کشور اعزام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *