turky.3

به کجای ترکیه سفر کنیم؟

تصویر روز: اگر عازم کشور ترکیه هستید و بین گزینه‌های مختلف مردد مانده‌اید، ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین تور را با توجه به نیازهایتان انتخاب کنید. در میان این تور‌های مختلف تور کوشی آداسی، تور استانبول و تور آنتالیا از محبوب‌ترین‌ها هستند.

به گزارش تصویر روز  به نقل از برترین ها ، هر کدام از این سه گزینه ویژگی‌های خاص خود را دارند که شما می‌توانید بر اساس زمانبندی و سلیقه‌تان یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و برای سفر به ترکیه با آن‌ها همراه شوید. ما در ادامه به بررسی هر کدام از این تور‌های ترکیه میی‌پردازیم تا تصمیم‌گیری آسان‌تری داشته باشید.

آنتالیا؛ شهر لنگرگاه‌های زیبا

آنتالیا یکی از شهر‌های مهم و توریستی کشور ترکیه است که در همسایگی ایران قرار دارد. در سال‌های اخیر استقبال مردم، خصوصا ایرانی‌ها به این شهر دو چندان شده و به دلیل نزدیک بودن این شهر و در عین حال زیبا بودن آن انتخاب بسیاری از توریست‌ها به عنوان یک تور چند روزه و ارزان قیمت است.

تور آنتالیا می‌تواند تجربه‌ای جذاب برای یک سفر خانوادگی باشد. اگر با یک تور ارزان قیمت به آنتالیا سفر کنید علاوه‌بر یک سفر چند روزه با قیمت مناسب، می‌توانید بسیاری از دیدنی‌ها و زیبایی‌های این شهر را ببینید.

به کجای ترکیه سفر کنیم

آنتالیا در کنار زیبایی‌های طبیعی خود، خوراکی‌های جذاب و خوردنی زیادی دارد که یکی از اولین انتخاب‌های گردشگران است. از کباب ترکی و بوی دنر کبابی گرفته تا بستنی‌های خاص و معروف آن که یک بار امتحان آن شما را پشیمان نخواهد کرد.

اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر کردید، مطمئن باشید جذاب‌ترین مکان‌های تفریحی از جمله تله‌کابین آنتالیا، تونک تپه، پل آراپسو، آبشار‌های دودن و کورشونلو، پارک فرهنگی آتاتورک و ده‌ها دیدنی این شهر را از نزدیک می‌بینید و از آن لذت می‌برید.

چه زمانی برای سفر با تور آنتالیا مناسب‌تر است؟

هوای این شهر ساحلی آب و هوایی مدیترانه‌ای است. یعنی تابستان‌های گرم و طولانی و زمستان‌های معتدل و بارانی دارد.

بسیاری از افراد، علی‌رغم گرمای هوا، تور آنتالیا را در فصل تابستان انتخاب می‌کنند. چرا که این فصل جان می‌دهد برای شنا کردن در آب و آفتاب گرفتن. حراجی‌های بسیاری از فروشگاه‌ها نیز در این فصل برگزار می‌شوند و برای خرید و تهیه سوغاتی بسیار مناسب است.

کوشی آداسی، سفر به جزیره پرنده

کوشی آداسی، شهری از استان آیدین است. این شهر دسترسی راحتی به شهر‌های نزدیک خود، به ویژه ازمیر دارد. کوشی آداسی به معنای جزیره‌ی پرنده است. اگر با دقت بیشتری به نقشه‌ی این شهر کوچک نگاه کنید، پرنده‌ای در پرواز می‌بینید. اگر شما هم به دنبال مقصدی برای تفریحات آبی و هیجان‌انگیز هستید، تور ارزان قیمت کوشی آداسی را از دست ندهید. این شهر در نوار ساحلی منطقه‌ی اژه قرار دارد.

به کجای ترکیه سفر کنیم

بهترین زمان برای کوشی آداسی گردی

کوشی آداسی ۳۰۰ روز آفتابی در سال دارد. این منطقه آب و هویی مدیترانه‌ای دارد. گرم‌ترین روز‌های این شهر در ماه‌های مرداد و شهریور است که دمای هوا از مرز ۴۰ درجه عبور می‌کند. ا، دوازدهم مارس تا دهم ژوئن (۲۱ اسفند تا ۲۰ خرداد) و هفدهم سپتامبر تا دوم دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر)، فصل بهار و پاییز است. این تاریخ‌ها را به یاد داشته باشید تا تور کوشی آداسی را از دست ندهید.

استانبول، گشت و گذار در مرز اروپا و آسیا

استانبول شهر محبوب ترکیه است. شهری که قلب تپنده‌ی اقتصاد و گردشگری ترکیه است و طرفداران بسیاری دارد، به‌خصوص در ایران. با این تعاریف تور استانبول یکی از انتخاب‌های اول برای مسافرت است. قدم زدن زیر آسمان آبی و کمی مرطوب استانبول که مرغ‌های دریایی بر فراز آن پرواز می‌کنند، روح شاعرانه‌ی شما را به رقص می‌آورد. شهری شلوغ و پر از دیدنی که شما را با هر سلیقه‌ای سرگرم می‌کند. از بازار هزار رنگ و سرگرم کننده‌ی آن تا مساجد عظیم و با شکوهش، دلایلی هستند که فرصت دیدن این شهر را از دست ندهید. آن‌چه امروز از تاریخ ترکیه به‌جا مانده میراثی چشم‌نواز از امپراطوری بزرگ عثمانی است که باید دید.

به کجای ترکیه سفر کنیم

بهترین زمان برای استانبول گردی

شهر استانبول در اکثر روز‌های سال گردشگران بسیاری دارد. اما بررسی بهترین زمان برای سفر به استانبول یکی از تصمیم‌های مهم برای سفر است. در شهر استانبول، ماه‌های مارس تا می (اسفند تا اردیبهشت) و سپتامبر تا اواسط نوامبر (شهریور تا ابتدای آذر) یکی از بهترین ایام برای مسافرت است. در این بازه‌‎ی زمانی شهر نسبتا خلوت است و هزینه‌های سفرتان کاهش پیدا می‌کند. دمای هوای استانبول در این روز‌ها از سال تقریبا بین ۱۵تا۲۰ درجه سانتی گراد است.

اما اگر قصد دارید استانبول را در روز‌های شلوغ سال ببینید؛ از اواسط ژوئن تا اواخر آگوست (خرداد تا مرداد) به این شهر سفر کنید. دمای هوا در این‌روز‌ها ۱۵ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است. اما در نظر داشته باشید که هزینه‌های اقامت در این ایام رشد بالایی دارد. پس تا فرصت باقی است تور استانبول را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *