saipa

سایپا از مدل های موفق در اصلاح ساختار مالی است

تصویر روز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اقدامات ایجاد شده در صنعت خودرو در راستای اقتصاد مقاومتی را شایسته تقدیر دانست و بر تداوم این امر تاکید کرد.

محمد عزیزی اظهار داشت: با توجه به نام گذاری شعار سال و تاکید بر عمل گرایی از سوی مقام معظم رهبری، خوشبختانه اجزاء مختلفی در اقتصاد کشور توانسته اند این مهم را به منصه ظهور بگذارند که بهترین نمونه آن صنعت خودرو ، بویژه شرکت سایپا است.

وی افزود: یکی از مواردی را که در خصوص توجه به اقتصاد مقاومتی و اقدامات آن می توان مد نظر قرار داد بازنگری و سامان‌دهی اقدامات گذشته است تا بتوان رویکردهایی را که با انتقاد همراه بوده است ، با تغییرات مثبت همراه نمود و سایپا از این حیث برنامه ریزی های درست و منطقی در پیش گرفته است.

عزیزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شرکت سایپا در خصوص بازنگری و ساماندهی اقدامات پیشین، این شرکت را یکی از مدل های موفق در اصلاح ساختار سرمایه دانست و تصریح کرد: اگرچه سایپا در ابتدای راه قرار دارد اما همین مقدار از تلاش های صورت گرفته در راستای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی جای قدردانی دارد و می توان اقدامات این شرکت در برخی از بخش ها را الگویی برای دیگر صنایع و شرکت ها دانست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گزارشاتی که از شرکت سایپا به ما ارسال شده است شرایط سختی که برای سایپا و زیر مجموعه های آن در مسائل مالی در گذشته ایجاد شده بود جای خود را به نمودارهای رو به صعود داده و در این راه پیشرفت های متعددی را همراه این گروه خودروسازی کرده است.

وی اقتصاد مقاومتی را مجموعه‌ای از سخت افزارها و نرم افزارهایی دانست که نیازمند مدیریت مدبرانه است و تاکید کرد: میتوان این بحث را تحت عنوان فرایندهایی که منجر به فعال شدن دو کلید تقویت تولید ملی و فرهنگ جهادی خواهند شد در بدنه اقتصادی و صنعتی کشور ایجاد کردو در نهایت امیدوار بود که بتوان به دست آوردهای مهم و ارزشمندی در اقتصاد مقاومتی دست یافت.

محمد عزیزی خاطرنشان کرد: ما خوشبین هستیم تا بتوان دیگر صنایع و بخش ها هم با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و با تدابیر درست و کارشناسانه بتوانند نقش خود را در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل ،ایفا کنند و با الگو قرار دادن رویکردهای صورت گرفته در شرکت های موفق به این مهم دست پیدا کنند. خبر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *