AndroidOnlineNewsImage

صادرات گاز طبیعی آمریکا به کویت و امارات

تصویر روز: نخستین محموله های گاز طبیعی مایع آمریکا وارد کویت و دبی شد و دوره جدیدی برای جریان سوخت در جهان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مسیرهای جدید صادارت گاز طبیعی مایع آمریکا از انقلاب گاز شیل در این کشور و همچنین افزایش تقاضای سوخت در غرب آسیا نشأت می گیرد.

صادرات گاز به کشورهای غرب آسیا پدیده بی سابقه ای است که افزایش قابل توجه تولید گاز شیل در آمریکا و تقاضای بیشتر سوخت در خاورمیانه علت اصلی آن است.
بسیاری از کشورهای منطقه ذخایر قابل توجهی از گاز طبیعی در اختیار دارند، اما همه این کشورها امکانات بهره برداری از آن را ندارند و کشورهایی که جمعیت و اقتصاد آنها به سرعت افزایش می یابد، مجبور به واردات هستند.

افزایش صادرات

به نوشته هفته نامه « میدل ایست اکانومیک سروی » ، واردات گاز طبیعی مایع به کویت سال گذشته از یک میلیون تن در سال ۲۰۱۲ به سه میلیون و چهل هزار تن رسید. در سال ۲۰۱۵ نیز مصر و اردن برای نخستین بار گاز طبیعی مایع وارد کردند. براساس پیش بینی های آژانس بین المللی انرژی، تا سال ۲۰۴۰ تقاضای گاز در منطقه شیل دو برابر می شود.

این روند با راه اندازی پروژه های جدید تولید گاز طبیعی مایع در آمریکا و استرالیا همزمان شده است. براساس مطالعه موسسه « وود مکنزی » که هفته گذشته منتشر شد، در کوتاه مدت نفت شیل آمریکا در مقایسه با دیگر انواع استخراج نفت، سرمایه گذاری های بیشتری را جذب می کند، زیرا تولید آن کم هزینه تر است.

براساس این مطالعه، از دو سال پیش هزینه های تولید نفت شیل در آمریکا ۴۰ درصد کاهش یافته که این میزان کاهش خیلی بیشتر از دیگر انواع تولید است. همچنین با نفت بشکه ای ۶۰ دلار، تولید نفت شیل ۶۰ درصد سوددهی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *