shahkarami

هشدار دادستان کرج به شهرداری

تصویر روز: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ‌به شورای شهر و شهرداری کرج نسبت به چاره‌اندیشی در مورد ساماندهی روان‌آب‌ها ‌به ویژه ورود فاضلاب انسانی به برخی از خیابان‌های ‌شهر ماهدشت هشدار داد.

حاجی رضا شاکرمی اظهار داشت: در پی بارش‌های شدید باران و آب‌گرفتگی معابر عمومی و انسداد محورهای مواصلاتی در سال ۱۳۹۶، ‌سبب مسدودی خیابان‌ها و کوچه‌ها و بروز مشکلات عدیده‌ای در رفت و آمد شهروندان شد.

وی افزود: عملکرد ضعیف شهرداری کرج در آن مقطع موجبات نارضایتی عمومی مردم را فراهم آورد و همچنین بارش باران در فروردین سال ۱۳۹۸ نیز موجب آب‌گرفتگی معابر در نقاطی از شهر و نهایتا مشکلاتی در تردد شهروندان شده و نارضایتی ایجاد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه بارش باران شدید در روز دوشنبه هفته جاری سبب مسدود شدن تعدادی از زیرگذرهای خیابان‌ها و سراریز شدن آب های سطحی شهر کرج به سمت شهر ماهدشت و انسداد خیابان‌ها و بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی و ورود فاضلاب انسانی به برخی از خیابان‌های آن شهر شد، بیان کرد: این موضوع نشان از عدم برنامه ریزی دقیق شهرداری کرج جهت مهار روان آب‌های سطحی دارد.

شاکرمی با بیان اینکه کارگروهی متشکل از شهرداری، آبفا و سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط برای رفع مشکلات به وجود آمده تشکیل و ظرف یک ماه برای مهار روان آب‌های سطحی ناشی از بارندگی‌‌ها چاره‌اندیشی شود، متذکر شد: باید برای رفع مشکلات برخی زیرگذرها به لحاظ ورود آب‌های سطحی و ارائه راهکار و مهار انتقال آب از جنوب شهر به سمت ماهدشت چاره‌اندیشی و نتیجه به این دادستانی منعکس گردد.

به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم وی گفت: بدیهی است در صورت تداوم این امر و ایجاد خسارت به شهروندان سبب مسئولیت مدنی برای شورا و شهرداری می‌شود و در صورت ایجاد خسارت به زیرساخت های شهر به لحاظ اعمال قصور در انجام وظیفه منتهی به تضییع، حقوق بیت‌المال و حقوق عمومی مطابق قانون و مقررات موجب ایجاد مسئولیت کیفری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *