shariatmadari.3

رابطه درست با جامعه خبری و رسانه ای کشور ضروری است

تصویر روز: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست سراسری روابط عمومی های این وزارتخانه ارتقای جایگاه روابط عمومی ها را در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأکید قرار داد و گفت : باید روابط عمومی در سطحی باشد که در ارتباط مستقیم با مدیر یا رییس سازمان بوده و از این طریق مدیران روابط عمومی بتوانند از کارایی لازم برخوردار شوند .
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این نشست که در سالن همایش های تلاش برگزار شد افزود: شنیدن دقیق، دیدن درست همه واقعیت هایی که در جامعه می گذرد با انتقال اطلاعات برای حوزه هایی که نیاز به تصمیم گیری دارند بر عهده روابط عمومی ها است. بنابراین برای داشتن یک سازمان قوی روابط عمومی ها باید فعالانه عمل کنند.
وی در این نشست روابط عمومی را چشم و گوش سازمان ها عنوان کرد که باید با برقراری ارتباط صحیح با جامعه وسیعی که جامعه هدفشان محسوب می شود نیازهای آنها را به موقع، دقیق و منصفانه با رعایت اخلاق و رفتار حرفه ای انتقال دهند .
وزیر تعاون وظیفه روابط عمومی ها را انتقال صحیح دارایی های ارزشمند دانست و افزود : افزایش سرمایه های اجتماعی و همچنین اعتماد و امید اجتماعی از جمله مواردی است که امروزه باید مورد توجه روابط عمومی ها قرار گیرد .
شریعتمداری با اشاره به ظرفیت های زیادی که در بخشها و زیرمجموعه وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی وجود دارد خاطرنشان کرد : امروزه روابط عمومی ها باید با اعتماد سازی، عملکرد مثبت سازمان ها را اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند.
وی با اشاره به وضعیت حساس جامعه با توجه به هجمه های رسانه های غربی خاطرنشان کرد: امروزه با گسترش رسانه ها و شبکه های اجتماعی شناخت این رسانه ها توسط روابط عمومی ها و استفاده از این ظرفیت ها و تبدیل آن به فرصت در راستای اطلاع رسانی دقیق از جمله ضرورت ها به شمار می آید.
شریعتمداری روابط عمومی را به منزله چراغ راه و هدایتگر برشمرد و خاطر نشان ساخت: بر اساس فلسفه وجودی و مأموریت روابط عمومی به عنوان حلقه واسطه مردم و سازمان ها در امر حفاظت و صیانت از حقوق و منافع هر دوگروه لازم است رویکرد و کارکرد روابط عمومی معطوف به افزایش توان علمی، عملی و پرداختن به امر آموزش و استمرار در امر یادگیری و مهارت افزایی به ویژه در مقوله سواد رسانه ای باشد.
شریعتمداری روابط عمومی ها را به مجرای اصلی انتقال اطلاعات واقعی جامعه به مدیران با هدف رفع نقاط ضعف عنوان کرد و افزود : پاسخگویی به شبهات با بهره گیری از ابزارهای مختلف از جمله وظایف روابط عمومی ها است.
وزیر تعاون همچنین توجه به موضوعات اخلاقی را یکی از ارکان مهم در حوزه روابط عمومی های مطرح کرد و گفت: رابطه درست با جامعه خبری و رسانه ای کشور امری ضروری است که باید بیش از پیش بدان توجه داشت .
وی پیشنهاد تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی ها در استان ها را یک اقدام بسیار ارزشمند دانست واظهار داشت: توجه به رضایتمندی مردم به افزایش اعتماد عمومی در جامعه منجر خواهد شد. اگر کارهای انجام شده درست به مردم منتقل شود رضایتمندی افزایش خواهد یافت و با تشکیل این شورا در استان ها این امر تحقق خواهد یافت.
شریعتمداری افزود: تمرکز گرایی در فعالیت های مربوط به حوزه اطلاع رسانی، تبلیغات و موضوعات فرهنگی بسیار مهم است و روابط عمومی وزارتخانه و همه سازمان های تابعه باید به عنوان یک کل منسجم و یک پیکر واحد برای انجام فعالیت های اخلاق مدار هدایت شود .
گفتنی است، نشست سراسری روابط عمومی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور روابط عمومی های تمامی سازمان های تابعه از جمله بانک رفاه کارگران در سالن همایش های تلاش برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *