pic for news 5e0ca6f4ecfd8

رشد فعالیت‌های بانک توسعه تعاون

تصویر روز: امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: حجم فعالیت‌های بانک توسعه تعاون در ۳ سال اخیر از رشدی ۴۵ درصدی در هر سال برخوردار بوده است که این نشان از حرکت این بانک در مسیر شکوفایی و بهره‌وری می‌باشد.

امیر هوشنگ عصارزاده در جمع کارشناسان ستادی و استانی اداره نظارت بر تسهیلات که در مرکز آموزش و پژوهش برگزار شد بابیان این مطلب خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون در سال‌های اخیر با توجه به عاملیت طرح‌های ملی شامل طرح‌های اشتغال پایدار روستایی و عشایری توانسته است در مسیر رشد و بهره‌وری کسب‌وکار خود و جامعه تعاونگران قدم‌های موثری را بردارد.

وی با تأکید بر اهمیت کیفیت ارائه خدمات به مشتریان بانک افزود: در راستای ارائه تسهیلات باکیفیت و مناسب به مشتریان رویکردهایی در بانک مطرح می‌باشد که ازجمله آن‌ها می‌توان به اعطای تسهیلات به‌موقع و آسان به مشتریان در راستای رضایت مندی آن‌ها و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان در راستای اهداف و مأموریت‌های بانک به‌عنوان بانک تخصصی و توسعه‌ای بخش تعاون و کمک به ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی و رونق تولید اشاره نمود.

عصارزاده همچنین مصرف درست و بازگشت تضمین‌شده منابع را از دیگر رویکردهای مهم بانک دانست و افزود: از مهم‌ترین عواملی که بانک را در دستیابی به این اهداف کمک خواهد کرد کنترل و نظارت در جهت هزینه کرد منابع توسط مشتریان در مسیر مناسب است.

عضو هیات مدیره بانک بابیان این مطلب که مشتریان به‌عنوان شرکای اصلی بانک توسعه تعاون محسوب می‌گردند خاطرنشان کرد: ارزیابی و پایش و همچنین هدایت درست منابع از ویژگی‌های اصلی کارشناسان نظارت بر تسهیلات به شمار می‌آید و کارشناسان باید کنترل و نظارت پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

وی در ادامه گفت: بخش عمده‌ای از کنترل ریسک عملیاتی و اعتباری و جلوگیری از انحرافات در اعطای تسهیلات، از طریق حوزه نظارت بر تسهیلات امکان‌پذیر است و نقش واحدهای کنترل و نظارت در این خصوص بسیار باارزش می‌باشد.

وی افزود: ارائه رهنمودها و راهبردهای ارکان نظارت اعتباری به ارکان اعتباری استان‌ها و شعب باید نقش آموزشی داشته باشد که این امر در بروزرسانی اطلاعات اعتباری و تسلط بر آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها بسیار موثر است.

در ادامه جلسه حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری نقش کارشناسان نظارت اعتباری را در چرخه فرآیند تسهیلات و تحلیل وضعیت تسهیلات مهم ارزیابی نمود و جایگاه همکاران را در تحقق اهداف توسعه‌ای بانک و ارائه راهبردهای اعتباری به سازمان ارزشمند توصیف کرد.

البرزی خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات بانک و افزایش توان تسهیلات دهی اثربخش با نگاه حمایتی در راستای کمک به افزایش و رونق تولید و بسترسازی لازم برای ایجاد، توسعه و حفظ اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاون در تعامل و همکاری مناسب بین اجزاء مختلف بخش تعاون می‌باشد که دراین‌بین نقش و جایگاه کارشناسان نظارت بر تسهیلات از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

شایان‌ذکر است این جلسه با حضور کارشناسان اداره نظارت بر تسهیلات امور اعتباری و سرمایه‌گذاری و نیز کارشناسان مدیریت شعب استان‌ها در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی تشکیل گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *