تصویر روز: برنامه ششم توسعه تکلیف مهمی را برای صنعت بیمه در راستای افزایش چشمگیر سهم بیمههای زندگی از کل پرتفوی صنعت بیمه مشخص کرده است و بیمه سامان به عنوان یکی از بازوهای بیمه مرکزی تلاش دارد که با ارائه محصولات جدید و تلفیق طرحهای بیمهای نهاد ناظر را برای دست یابی به نقاط هدف گذاری شده در این برنامه یاری کند.
ماده ۱۱ برنامه ششم توسعه در دو بند مهم، به مسئولیت صنعت بیمه در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه تاکیداتی داشته و اذعان کرده است که بیمه مرکزی ایران موظف است در راستای افزایش نقش صنعت بیمه در نظام تأمین مالی و ایجاد فضای امن در سایر حوزههای اقتصادی از جمله فضای کسب و کار و سرمایهگذاری، از طریق شرکتهای بیمه نسبت به ارتقای نقش اقتصادی بیمه در تأمین رفاه و امنیت مردم و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور تا متوسط جهانی آن در طی سالهای برنامه اقدامات لازم را جهت تحقق اهداف زیر بهعمل آورد:
۱- ضریب نفوذ بیمههای بازرگانی در طول اجرای برنامه به هفتدرصد(۷%) برسد.
۲- سهم بیمههای عمر از حق بیمه تولیدی بیمههای بازرگانی کشور حداقل تا پنجاهدرصد(۵۰%) نسبت به سال پایه اجرای قانون برنامه افزایش یابد.
در دنیای امروز صنعت بیمه به جایگاهی رسیده است که میتواند با ایجاد اطمینان در مجموعه فعالیتهای اقتصادی کشورها، نقش کلیدی را در توسعه اجتماعی و اقتصادی آنها ایفا کند. مطالعات مختلف نیز نشان دهنده آن است که بین توسعه صنعت بیمه و توسعه اقتصادی اجتماعی رابطه مستقیمی برقرار است.
رشته اشخاص یکی از رشتههای مهم در صنعت بیمه محسوب میشود که میتواند از طرفی با ایجاد آرامش روحی و امنیت، باعث از بین رفتن نگرانیهای ناشی از حوادث ناگهانی شده و از این طریق، به بهبود کیفیت زندگی مردم و به تبع آن فعالیتهای اقتصادی کمک کند و از طرفی دیگر میتواند با جمع آوری پس اندازهای خرد در ایجاد یک اقتصاد مولد، نقش آفرینی اثربخش داشته باشد.
با توجه به جایگاه بیمههای اشخاص در افزایش رشد اقتصادی و رفاه عمومی و به هدف افزایش ضریب نفوذ بیمه و با توجه به ضریب نفوذ پایین بیمه زندگی در ایران و عدم شناخت کافی مردم و فقدان طرح های نوآورانه، جای خالی طرحی در این خصوص و موضوعات وابسته به آن در صنعت بیمه همواره احساس شده است.
تحولات و دگرگونیهای زیادی که در زندگی افراد با سرعت بالایی در حال رخ دادن است ، آنها را در معرض خطرهای متعددی از قبیل از مشکلات سلامتی و جسمی، صدمه بدنی در محیط کار، از کارافتادگی و ناتوانی و مرگ قرار داده است و شرکت های بیمه هوشمند با توجه به این عناصر سعی داشته اند که مفهوم امنیت را برای خانواده ها به شکل عملیاتی اجرا کنند.
بیمه سامان به عنوان یکی از این شرکت ها با آگاهی از اینکه عموم افراد از خطرات گریزان بوده و سعی در جهت تامین امینت خویش از جمله تامین امنیت مالی هستند، انواع مختلف روش های پیشگیری و کاهش ریسک بویژه در بعد مالی آن را مورد توجه قرارداد و بیمه درمان و عمر را به عنوان یکی از ابزارهای مهم و اساسی در دنیای متمدن امروزی که نقش به سزایی در کاهش ریسک و تامین امنیت مالی و ذهنی بازی در قالب محصولاتی به روز تر به بازار عرضه کرده است .
محصولات جدید بیمه سامان نه تنها برای خریداران نهایی جذاب است بلکه با ترغیب و ایجاد عوامل انگیزشی در جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه ای در کشور و دست یابی به اهداف برنامه های توسعه ای یاریگر نهادهای بالادستی نیز هست.
بنابراین بیمه سامان به عنوان یکی از بنگاه های بیمه ای کشور با پیگیری این اهداف عالیه تلاش می کند که جایگاه صنعت بیمه کشور را در بازارهای منطقه ای و جهانی متحول کند.
در راستای حرکت در این مسیر بیمه سامان با ترکیب مکانیسم های خرید طرحهای بیمهای عوامل انگیزشی مضاعفی را برای مشتریان بازار فراهم کرده است.
بر این اساس این شرکت به تازگی اعلام کرده است که دارندگان بیمه عمر بیمه سامان در طرح جدید بیمه درمان خانواده دارای تخفیف های موثری هستند.
محصول جدید بیمه «درمان خانواده سامان» یکی از متفاوتترین و رقابتیترین محصولاتی است که در این زمینه به بازار عرضه شده است . بیمه سامان در طراحی محصول بیمه درمان تکمیلی خانواده به مولفههایی مانند کاهش قیمت بیمهنامه با کنترل بیشتر آیتمهای ریسک و نه کاهش نرخهای فنی، شناساندن بهتر بیمهگری و جلب اعتماد جامعه، ارائه محصولات جذاب و منحصربه فرد برای دهک های مختلف، شغلهای مختلف، اقشار مختلف و استان های مختلف توجه داشته است.
بیمه سامان در «بیمه درمان خانواده» محصولی جذاب را به بازار عرضه می کند، محصولی که تنوع قیمت از بالا به پایین دارد و در کلیه طرحهای آن پوشش ریسک قابل توجهی برای بیمه گذار پیش بینی شده است.
باید اشاره داشت که در سناریو بهینه بازار بیمه علاوه بر ارائه محصولات جذاب تر باید بهبود ساختار بیمهگری را نیز مد نظر قرار داد. صنعت بیمه کشور با تناقضات و عدم تعادل هایی در این خصوص مواجه است که مهمترین عدم تعادل های صنعت بیمه عبارتند از: عدم تعادل بین بیمه های زندگی و غیر زندگی، عدم تعادل بین بیمه اجباری و اختیاری، عدم تعادل در بخش اتکایی و زمینه های محدود سرمایه گذاری شرکت های بیمه، اما بیمه سامان در جشنواره فروش بیمه های درمان به این موارد نیز توجه داشته و برای خریداران بیمه های درمان تکمیلی که بیمه نامه عمر را خریداری کرده اند و یا تعدد خرید محصول درمان را دارند تخفیفاتی در نظر گرفته است.
بر این اساس بیمه سامان در طرحی که خرید آن برای بازهی سنی از بدو تولد تا ۷۰ سالگی امکان پذیر است توانسته است بخش مهمی از آیتم های به اصطلاح مزاحم را در خرید بیمه درمان تکمیلی مرتفع کند.
خرید پوشش های جدید بیمه درمان تکمیلی به صورت خانوادگی که شامل تخفیف های متعددی خواهد بود در طرحهای نسیم، مهر، سروش، شمیم، وصال و عقیق سامان شامل پوشش های متنوعی است که متناسب با نیاز خانواده قابل خریداری است. همچنین خریداران بیمه های عمر بیمه سامان در این طرح از تخفیف های متناسبی برخوردار خواهند شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید بیمه تکمیلی خانواده می توانند به سایت بیمه سامان یا نمایندگیهای آن در سراسر کشور مراجعه کنند.
دیدگاهتان را بنویسید