midco

نمره قبولی میدکو در مسئولیت های اجتماعی

تصویر روز: بقاء و طول عمر شرکت های کوچک و بزرگ ضمن رقابت در بازار، بسته به داشتن یک برنامه جامع در راستای سودآوری برای صاحبان سهام شرکت و در نظر گرفتن مناقع جامعه می باشد. واژه مسئولیت اجتماعی شرکت ها به ظهوریک جنبش اشاره دارد که به دنبال وارد کردن فاکتورهای محیطی و اجتماعی در تصمیمات تجاری شرکت ها با هدف افزایش عملکرد اجتماعی و محیطی در کنار ابعاد اقتصادی است، به گونه ای که برای واحد تجاری، جامعه و محیط مفید باشد.
میدکو از ابتدای تأسیس خود، با رویکرد مسئولیت اجتماعی، فعالیت ها واقدامات متنوعی در جهت توسعه جامعه محلی انجام داده است. نگاه مدیران میدکو توسعه اقتصادی همسو با توسعه جامعه محلی و اثرگذاری مثبت اجتماعی بوده است. بر همین اساس، تلاش این هلدینگ در جهت مردم مداری، ایجاد روابط پایدار با جوامع میزبان توأم با احترام متقابل و مشارکت فعال در قبال روابط اجتماعی است.
توسعه اجتماعی کارآمد و اثربخش، مهم ترین اصل برای اجرای برنامه های مسئولیت اجتماعی در هلدینگ میدکو است. یکی ازحوزه های مهم بنیادی برای ایجاد تغییرات پایداردرمناطق محروم حوزه «آموزش و پرورش» است. در این راستا، عمده برنامه های مسئولیت اجتماعی میدکو در سال های گذشته تلاش برای ارتقاء سطح کیفی مدارس و کمک به گسترش عدالت آموزشی در مناطق روستایی و محروم استان کرمان بوده است. درسال مالی۹۷، مجموعأ ۲ میلیارد و۴۰ میلیون تومان درزمینه مسئولیت اجتماعی دراین هلدینگ سرمایه گذاری شده است.

fbbb0511 a3b6 4a4d ba3c f3ea072cdff7
همچنین دراین سال، تجهیز و بهسازی مدارس، از تمرکز بیشتری در برنامه های مسئولیت اجتماعی میدکو برخوردار شده است. چنانچه درمجموع ۱۳۰ کلاس درس تعمیر و ساخته شد و همچنین تجهیزاتی مانند میز و نیمکت و وسایل گرمایشی/ سرمایشی برای ارتقاء امکانات آموزش به مدارس مناطق محروم اهدا شده است. درسال ۹۷ همچنین مجموعاً ۴،۲۲۶ دانش آموز در مناطق مختلف استان کرمان تحت پوشش حمایتی چون بسته های لوازم تحریر، پوشاک، کفش و سایر تجهیزات مورد نیاز به دانش آموزان قرار گرفتند.
میدکو یکی از موفق ترین ها در عمل به مسئولیت های اجتماعی است. این هلدینگ به جد، پیگیر وظایف اجتماعی خود در حوزه های توسعه پایدار، محیط زیست، آموزش و خیریه و کمک مناطق محروم می باشد.
میدکو به عنوان بنگاه قدرتمند اقتصادی، از آن دست سازمان هایی است، که اگر بتوانند به مسئولیت اجتماعی به عنوان یک وظیفه بنگرند و به تعهدات خود درقبال جامعه و مردمی که علّت بقا آنها هستند پایبند باشند، بسیاری از کاستی های جامعه درعرصه های مختلف فرهنگی واجتماعی را مرتفع نمایند.

d6f5bbbb b2b9 4578 a741 1b8e8dc5c58f
لازم به ذکر است چهارمین کنفرانس ملی”فرهنگ ‌سازمانی با رویکرد آینده پژوهی ارزش های اجتماعی”و همچنین مراسم اعطای “چهارمین جایزه مسئولیت‌اجتماعی مدیریت” در تاریخ ۱ و ۲ بهمن ماه سال جاری، توسط انجمن مدیریت ایران در دانشگاه خاتم برگزار شد و بالاترین سطح جایزه انجمن مدیریت ایران به شرکت میدکو اعطا شد. درهمین راستا تندیس برنزاین کنفرانس را دکتر اکرام جعفری به نمایندگی ازدکتر پورمند مدیرعامل این شرکت دریافت نمود. همچنین شرکت های فولاد سیرجان ایرانیان و فولاد زرند ایرانیان نیز دراین مراسم تقدیرنامه سه ستاره و شرکت های فولاد بوتیای ایرانیان و گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) تقدیرنامه دو ستاره این کنفرانس را دریافت نمودند.

سید عبدالله میرحسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *