تصویر روز: ایران همواره در چهاردهه گذشته با انواع تحریمها روبرو بوده است، بازداریابی یکی از زمینههای متعدد بازاریابی است که با قدرت تاثیرگذار خود میتواند کشور را در مقابل این ناملایمات توانمند سازد.
این کتاب تلاشی برای مطرح کردن موضوع و ایجاد بحث است. مرحله بعدی برعهده دانشگاهیان و فعالان بازار در حوزه بازاریابی است.
در سالهای اخیر کتابها و مقالات متعددی دربارهی بازاریابی به چاپ رسیده است و تمامی این تلاشها یک هدف داشتند: جذب حداکثری مشتریان و ارائه راهکارهای نوین در جهت رفع نیازهای بالقوه، تمایلات برانگیخته و تقاضای تشدید شده. در واقع شعار همیشگی این گروه از افراد متخصص “فروش بیشتر” میباشد. این درحالی است که بازداریابی به دنبال راههایی برای بازداشتن بازاریابی جهت مدیریت تقاضا میباشد. چرا برخی شرکتها تلاش میکنند بهطور آگاهانه تقاضای بازار محصولات یا خدمات خود را کاهش دهند؟ دلایل متعددی از جمله عدم توانایی شرکت در عرضه محصولات در مقیاس وسیع، تمایل به عرضه محدود محصولات و خدمات به برخی نواحی بازار به دلیل حاشیه سود پایین و دلسرد کردن مشتریانی که ممکن است به شهرت برند آسیب بزنند یا ریسک بالایی داشته باشند.
دیدگاهتان را بنویسید