
تصویر روز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پس از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسیهای کارشناسی کمیته مذکور، با پیشنهاد جمعی از پژوهشگران و فعالان محیط زیست موافقت کرد تا نام محصول جدید سایپا که پیشتر با عنوان “رهام” معرفی شده بود به “شاهین” تغییر کند.
به گزارش تصویر روز چندی پیش یک پژوهشگر محیطزیست و حامی گونههای در معرض خطر انقراض شاهین ایرانی، به مدیرعامل سایپا پیشنهاد کرد در راستای حفظ و حراست از این پرنده باشکوه، نام محصول جدید این گروه خودروسازی را به “شاهین” تغییر دهند، در ادامه چند انجمن دیگر نیز این پیشنهاد را به مدیران سایپا ارائه دادند.
سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا نیز پس از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسیهای کارشناسی کمیته مذکور با این پیشنهاد موافقت کرد و به دلیل اینکه گروه خودروسازی سایپا در طراحی محصول جدید خود از شاهین ایرانی الهام گرفته است، دستور داد در راستای انجام مسئولیتهای اجتماعی این گروه خودروسازی، محصول جدید سایپا “شاهین” نامگذاری شود.
شاهین سایپا نخستین محصول از مگاپلتفرم ملی این گروه خودروسازی، موسوم به SP100 به شمار می آید و قرار است تولید انبوه آن از سال آینده آغاز شود.
سایپا تولید ۱۲ هزار دستگاه از این محصول را برای سال ۹۹ برنامهریزی کرده و می خواهد تیراژ تولید آن را در سال ۱۴۰۱ به صد هزار دستگاه برساند.
مطالب مرتبط

قیمت محصول جدید شرکت زامیاد مشخص شد
04 شهریور 1404
پارسخودرو نخستین خودروساز دانشبنیان کشور شد
04 شهریور 1404
واگذاری سهم سایپا بلافاصله پس از ابلاغ مصوبات
31 مرداد 1404
تولید انبوه کمکفنر شاهین در ایندامین سایپا کلید خورد
30 مرداد 1404
سایپایدک موفق به کسب رتبه نخست خدمات پس از فروش کشور شد
28 مرداد 1404
دیدگاهتان را بنویسید