tolid.tiba

فروش سایپا 60 درصد بیشتر شد

تصویر روز: قائم مقام مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در امور فروش و بازاريابي با اشاره به تلاش هاي انجام شده براي كاهش التهاب در بازار خودرو گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ هزار خودرو به مشتريان تحويل شده و ۱۵۰ هزار نفر نيز در طرح هاي فروش سايپا ثبت نام كرده اند. به عبارت ديگر در اين مدت زمان ۲۵۰ هزار تقاضاي خودرو را پاسخ داده‌ايم؛ ضمن اينكه در فروردین و اردیبهشت امسال هم فروش خودرو از سوی سایپا نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد بیشتر بوده است.
به گزارش سايپانيوز، مجيد باقري در خصوص فروش فوري محصولات سايپا نيز گفت: با هدف احترام به اعتماد مشتريان گروه خودروسازي سايپا، اولويت نخست عرضه و تحويل خودرو، پاسخ به تعهدات قبلي به ويژه تعهدات معوق است اما براي تنظيم بازار مجوز فروش فوري ۳۰ درصد توليدات روزانه به خودروسازان داده شده است.

وي با بيان اينكه به دليل التهاب هاي بازار و پررنگ شدن نقش واسطه ها در بازار، با محوريت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همكاري نهادهاي نظارتي سازوكار جديدي براي فروش خودرو در نظر گرفته شده است، افزود: همانطور كه سرپرست محترم وزارت صمت نيز اعلام كردند، فروش فوق العاده جايگزين فروش فوري شركت‌هاي خودروساز شده است.

باقري «شفافیت فرآیندها» و «عدالت در عرضه و توزيع» را محور اصلي طرح جديد فروش خودرو در گروه سایپا اعلام کرد و افزود: از سال گذشته و بنابر ابلاغ مدیرعامل گروه، ما در سازمان فروش سایپا تغییرات بنیادینی را در سازوکارها و فرآیندها ایجاد کرده و به سمت شفافیت حداکثری و استقرار نظام عادلانه در عرضه و توزیع رفتیم و در حال حاضر نیز علاوه بر طراحي طرح جديد فروش فوق‌العاده خودرو، محدوديت‌هاي جديدي نيز در نظر گرفته شده و اميدوار هستيم در نتيجه اين اقدامات، نقش واسطه‌ها در بازار به كمترين حد ممكن كاهش يابد و خودرو به دست مصرف كننده واقعي برسد.

قائم مقام مديرعامل سايپا در پايان به برخي اظهارات نادرست در خصوص تعلل خودروسازان براي اعلام و اعمال قيمت‌های جديد خودرو نيز اشاره كرد و گفت: اينكه گفته مي‌شود خودروسازان براي تحويل خودرو منتظر اعلام قيمت‌هاي جديد محصولات هستند، اظهارنظر نادرستي است، زيرا بخش عمده‌اي از خودروهاي تحويلی، از تعهدات معوق سايپا هستند و در صورت اعلام قيمت‌های جديد نيز با قيمت قبل، تحويل مشتریان خواهند شد. از سوي ديگر هزينه‌های انبارداري و نگهداری از خودروها بيشتر از عددي است كه فرمول شوراي رقابت به قیمت‌ها اضافه می‌كند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *