farahani.1

برای مقابله با کرونا نباید فقط از اصناف مایه گذاشت

تصویر روز: رییس اتاق اصناف تهران گفت: در جریان تعطیلی‌های اجباری کرونا، ۸۰ درصد از اصناف آسیب اقتصادی دیدند که این وضعیت در بسیاری از صنف‌ها نظیر تالارهای پذیرایی ادامه دارد.

قاسم نوده فراهانی که به مناسبت فرارسیدن روز اصناف با حمید طلیمی کارشناس اقتصادی رادیو تهران گفتگو می‌کرد، ضمن تبریک این روز به فعالان صنف‌های مختلف افزود: نباید فقط برای مقابله با کرونا از اصناف مایه گذاشت. بنده چندین بار در جلساتی که حول محور کرونا تشکیل شد اعلام کردم که تصمیم گیرندگان تعطیلی اصناف، خودشان حقوق‌بگیر دولت هستند و در هر صورتی عایدی ماهیانه‌ی خود را از دولت دریافت می‌کنند اما این مساله برای اصناف صدق نکرده و روز به روز بیشتر در گرداب مشکلات اقتصادی فرو می‌روند.

وی با اشاره به این مساله که همه باید خود را موظف به مقابله با کرونا بدانند گفت: پیشنهاد من در بیشتر جلسات این بود که دوستان شبکه‌ی بهداشت و درمان از طریق صدا و سیما مرتبا به مردم آموزش بدهند که چگونه در مقابل کرونا از جانشان محافظت کنند زیرا تعطیلی واحدهای صنفی نمیتواند کرونا را بیرون براند. در ضمن هر پروتکلی را هم که برای مقابله با کرونا به اصناف ابلاغ شود قطعا از طرف تمامی واحدهای صنفی اجرایی خواهد شد.
این کارشناس اقتصادی اظهار داشت: ما در تهران ۱۳۴ اتحادیه داریم که بیشتر آن‌ها با پنج تا هفت نفر هیات مدیره و تعدادی کارمند اداره می‌شوند. همچنین در تهران ۳۰۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که بیشترین تخلفات ثبت شده برای این واحدهای صنفی مربوط به واحدهای بدون پروانه است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد تخلفات واحدهای صنفی مربوط به واحدهای بدون پروانه‌ی کسب بودند خاطرنشان کرد: امیدوارم در ساخت‌و‌ساز و رفع مشکلات واحدهای صنفی بدون پروانه بتوانیم از ارگان‌هاو نهادهای کشور کمک بگیریم تا کمتر شاهد حضور این واحدها در تهران و سایر استانهای دیگر باشیم.
فراهانی گفت: هر کسی که بخواهد پروانه‌ی کسب بگیرد باید مفاصا حساب دارایی را اخذ کند. قبلا به این صورت بود که هر واحد صنفی که می‌خواست پروانه‌ی کسب بگیرد را به دارایی معرفی می کردیم تا در جریان مالیات باشد و روند کار راحت‌تر بود. اما اینکه الان میگویند از ما پول اضافه می‌گیرند صحت ندارد و قانون نظاتم صنفی حق گرفتن پول اضافه را به هیچ شخص حقوقی و حقیقی نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *