coronavirus testing everlyw

کرونا ممکن است مغز را پیر کند

تصویر روز: متخصصان مغز و اعصاب استدلال می‌کنند مطالعه بیماران کرونایی، برای درک نحوه بهبودی سیستم عصبی آن‌ها حیاتی است.

به گزارش صداو سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی تحت عنوان “آیا ویروس کرونا به مغز آسیب می‌رساند؟” نوشت: متخصصان مغز و اعصاب فکر نمی‌کنند که هر بیمار مبتلا به کووید ۱۹، دچار آسیب مغزی شود، اما ممکن است ویروس کرونا از طریق تعدادی از مکانیسم‌هایی که هنوز کاملاً شناخته شده نیستند، به سلول‌های مغزی آسیب وارد و از این طریق مغز را پیر کند.
تحقیقات نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند سلول‌های عصبی را مستقیماً آلوده کند. ویروس به احتمال زیاد در داخل سلول‌ها تکثیر می‌شود و بر عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد. این تهاجم ویروسی می‌تواند باعث شود که بیماران دچار مشکلات شناختی مداوم یا ممکن است دچار تشنج مداوم شوند. راه دیگری که ویروس کرونا می‌تواند به سیستم عصبی آسیب برساند بطور غیرمستقیم از طریق التهاب گسترده ناشی از پاسخ سیستم ایمنی بدن است.
با توجه به همه نگرانی ها، متخصصان مغز و اعصاب استدلال می‌کنند که مطالعه بیماران کووید برای درک نحوه بهبودی سیستم عصبی آن‌ها حیاتی است. از طرفی تحقیقات در مورد این موضوع ممکن است بتواند منجر به شناسایی دارو‌ها یا سایر روش‌های درمانی برای بیماران کووید شود تا خطر آسیب دیدگی سیستم عصبی را در آن‌ها کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *