تصویر روز: کتاب روزنامهنگاری برند که مخاطبان اصلی آن فعالان عرصه رسانه و روابط عمومی است به تازگی منتشر شد. این کتاب به قلم اندی بول نویسنده و روزنامهنگاری انگلیسی به رشته تحریر درآمده و از سوی، «مریم چهاربالشی» و «محسن ایلچی» ترجمه شده است.
به گزارش تصویر روز این کتاب رویکردی تئوریک و عملیاتی را دنبال میکند.دربخش تئوریک خواننده با مبانی آشنا میشود اما نویسنده در این بخش متوقف نمانده و در واقع نقطه ثقل کتاب رویکرد عملیاتی- کاربردی آن است. در همین چارچوب نگارنده تلاش کرده است با ارائه دهها مثال واقعی از شرکتها و سازمانهای مختلف مفهوم و رویکرد عملیاتی را به خواننده منتقل سازد.
بخش اول این کتاب که دارای شش فصل است به چگونگی توسعه راهبرد روزنامهنگاری برند میپردازد. در این فصول خواننده با مفاهیم، تاریخچه و مخاطبان روزنامهنگاری برند آماده میشود. همچنین رویکرد تدوین استراتژی برای روزنامهنگاری برند نیز مورد بررسی قرار میگیرد. علاوه بر این شیوه روایت کردن خبر همراه با چالشهای تعهد به اخلاق نیز در همین فصل مورد بررسی قرار گرفته است.
بخش دوم کتاب به قالبهای انتشار اخبار و گزارشهای اختصاص دارد. در این بخش طیف متنوعی از زیرساختهای انتشار خبر از سنتیترین اشکال که همان نشریات چاپی هستند تا شبکههای اجتماعی و چگونگی بهرهگیری از آنها مدنظر قرار گرفته است.
بخش سوم کتاب به مسیر بیان خبر در روزنامهنگاری برند اختصاص دارد. در این بخش نویسنده به صورت خاص روی بخشها و صنایع مختلف تمرکز کرده است. از جمله صنایع گردشگری، سازمانهای مردمنهاد، صنایع غذایی و …
بخش چهارم نیز که چرخه گردش خبر را کامل میکند به اندازهگیری نتایج اختصاص دارد. در این بخش چگونگی رصد اخبار در شبکههای اجتماعی و ابزارهای تجزیه و تحلیل آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
این اثر از سوی انتشارات ثانیه(/saniehpress.ir) آن را به چاپ رسانده است.علاقمندان می تواند جهت تهیه این اثر با شماره تلقن 09123095451 بگیرند.
شایان ذکر است محسن ایلچی از روزنامه نگاران با سابقه ،خوشنام و با اخلاق کشور است که طی حدود 25 سال گذشته بصورت حرفه ای در روزنامه های مختلف و پرتیراژ کشور فعالیت داشته است.
دیدگاهتان را بنویسید