تصویر روز: رضامنی از تخصیص ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای نوسازی تاکسی های فرسوده شهرهای تهران، مشهد، همدان و اصفهان خبر داد.
مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهری اظهار کرد: سازمان شهرداریها و دهیاریها و اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور به طور مستمر پیگیر نوسازی تاکسیهای فرسوده در همکاری با سایر دستگاهها هستند.
وی افزود: به دنبال افزایش استاندارد یورو ۴ به یورو ۵ خودرو، فرآیند شمارهگذاری تاکسیها در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ابتدای امسال متوقف شد، زیرا خودورهای در نظر گرفته شده برای نوسازی تاکسیها دارای استاندارد یورو ۴ بودند و سازمان محیط زیست به آن ایراد گرفته بود.
ضامنی تصریح کرد: در همین راستا با مکاتبات صورت گرفته موافقت دولت با شمارهگذاری تعدادی از تاکسیها با استاندارد یورو ۴ ابلاغ شد و قرار شد که ۵ هزار دستگاه تاکسی در این قالب به متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده بودند و متقاضیان جدید تا ۳۰ مهر ماه امسال شمارهگذاری و تحویل داده شوند.
وی ادامه داد: بر این اساس از اوائل مرداد ماه، تعداد ۱۴۴۶ پیش فاکتور توسط خودروساز صادر شد که ۷۲۶ دستگاه تاکسی جدید با استاندارد یورو ۴ تحویل متقاضیان شد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور درباره ارائه تسهیلات برای متقاضیان نوسازی ناوگان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات از سوی شهرداریهای کلانشهرهای تهران، مشهد، همدان و اصفهان فراهم شده و باقی هزینه و قیمت خودروها نیز شامل هزینه اسقاط و آورده متقاضیان است.
وی گفت: خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، سمند و پژو ۴۰۵ است و قیمت مصوب از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان جهت پژو ۴۰۵ در حدود ۸۶ میلیون تومان و برای سمند EF ۷ در حدود ۹۴ میلیون تومان است که در شهرهای مذکور ۵۰ میلیون تومان به صورت وام پرداختی توسط شهرداریها است و ۷ میلیون تومان هم هزینه اسقاط و ۳۳ میلیون تومان هم آورده متقاضی است.
ضامنی افزود: فرآیند نوسازی تاکسیها کلید به کلید است و از زمانی که ثبت نام انجام و تکمیل مراحل انجام شود، برای تحویل کمتر از یک ماه طول میکشد، اما از زمانی که خودروی فرسوده تحویل داده شود، ظرف ۴۸ ساعت متقاضی خودروی نو را دریافت خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به نوسان قیمتها که هر سه ماه شاهد آن هستیم، بر این اساس هم مبنای ثابتی برای قیمت نداریم که بتوانیم برنامه ریزی برای تحویل تاکسیهای نو داشته باشیم و این تغییرات برای ما مشکل ایجاد میکنند.
دیدگاهتان را بنویسید