euro.4

اولتیماتوم مجلس به طرف‌های برجام

تصویر روز: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و حراست از منافع ملی خود، باید اقدامی جدی انجام می‌داد که توسط مجلس شورای اسلامی انجام گرفت.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به نتیجه نشست شورای امنیت با محوریت برجام که طی آن، اعضای شورا اقدامات یکجانبه آمریکا را محکوم کردند، گفت: هفته گذشته قانونی در مجلس تصویب شد که اولتیماتوم به طرف مقابل برجام بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کاهش سطح روابط ایران با برخی از مجموعه های بین المللی در صورتی که آنها به وظایف خود عمل نکنند بخشی از این قانون بود که به تصویب رسید.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به عنوان اصلی ترین نهاد قانونگذاری کشورمان، دارای دیدگاه هایی مبتنی بر رویکردهای مردمسالاری است که از سوی همه ارکان نظام عملیاتی می شود و همه بخش های دیگر موظف هستند به مقررات و مصوبات قوه مقننه عمل کنند.

عباس مقتدایی
مقتدایی در ادامه با اشاره به پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی و عمل به تعهدات برجامی، اظهار داشت: با این حال عملکرد طرف مقابل در قبال برجام به دو بخش تقسیم شده؛ آمریکا که بدون اجرای تعهدات از این توافقنامه خارج شد و اتحادیه اروپا که علیرغم حضور در این پیمان به تعهدات خود پایبند نبوده و عملا فقط وعده های نسیه ناکارآمد داده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز برای حفظ و حراست از منافع ملی خود، باید اقدامی جدی انجام می داد که توسط مجلس شورای اسلامی انجام شد و طرح دو فوریتی کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسید و اکنون بخشی از دو ماه فرصت طرف های برجامی برای اجرای تعهدات، گذشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه به نظر می رسد پیام جمهوری اسلامی در سطح بین المللی رسانده شده، یادآور شد: اگر طرف مذاکره کننده به وظایف خود عمل نکند قطعا برای حفاظت از منافع ملی خود، روردربایستی نخواهیم داشت لذا توصیه می کنیم از آخرین فرصتی که در اختیار طرف های برجام قرار گرفته استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز یک صدای واحد از جمهوری اسلامی به گوش طرف های برجامی می رسد و آنها می دانند بر سر منافع ملت ایران کسی عهد اخوت نبسته ایم، همچنین طرف مقابل می داند اگر زمان بگذرد و اقدامی نکنند تنها کسی که ضرر می‌کند، غربی ها خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *