
تصویر روز: مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بر لزوم استفاده از تکنیکهای خلاق در پیشبرد اهداف روابط عمومی تاکید کرد.
غلامرضا دیوسالار در آستانه برگزاری گردهمایی روابط عمومی های سراسر کشور گفت: امروزه ارتباطات مستقیم و روش های سنتی اطلاع رسانی، دیگر پاسخگوی خواسته های روز افزون جوامع پیچیده امروزی نیست و با تحولاتی که در روش اداره جوامع به وجود آمده است، مردم دیگر حق خود می دانند تا در تعیین سرنوشت خود و مشارکت در اداره امور جامعه سهیم باشند و در این راه، سخت تشنه دانستن، تحلیل کردن و پردازش اطلاعات و اخبار می باشند و بر این اساس خلا فوق سبب شده تکنیک ها، رسانه ها و وسایل نوین ارتباطی، ایجاد و روز به روز بهینه شوند تا بتوانند با سرعت انتقال اطلاعات و اخبار و نیز بازخورد و نحوه نگرش فاصله بین رابط و مربوط را از میان بردارند.
وی افزود: در این راستا روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمانها با جامعه نقش بسیار مهمی دارند. هر چه این حلقه ارتباطی گسترده تر و محکم تر باشد قطعا سازمان می تواند در پیشبرد اهداف و فعالیتهای خود موفق عمل کند. با توجه به امر خطیر اطلاع رسانی و هماهنگی بین رابط و مربوط، کارشناسان و صاحبنظران حوزه نظری برآن شدند با ایجاد واحدهایی بهنام روابط عمومی نقش ارتباطی بین مردم و سازمانها را محقق سازند تا بتوانند نسبت به اصل داده ها و اطلاعات پاسخگو باشند. در واقع تبیین مفهوم ارتباط و پاسخ گویی در روابط عمومی، مثلث مدیر، کارکنان و مردم را دربر می گیرد و هرکدام از این ارتباطات نیز ویژگیهای خاص خود را موجب می شود.
دیوسالار تاکید کرد: روابط عمومی برای ایجاد زمینه مناسب در امر بسترسازی نظام پاسخگویی و برقراری تعامل و ارتباط مخاطبان با سازمان از روشها و تکنیکهای خلاق و گوناگونی می تواند استفاده کند، ضرورت توجه به خلاقیت در برقراری و ارتباطات سازمانی نقش بسیار برجسته و مهمی را ایفا می کند، روابط عمومی ها برای اینکه بتوانند حلقه ارتباطی سازمان خود را با جامعه حفظ کنند، می بایست در جستجوی تکنیکها، الگوها و شیوه های مناسب و نو باشند.
مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد: اکنون که در سال ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” قرار داریم، روابط عمومی ها نقش حساس و کلیدی تری به خود گرفته و با توجه به وظایفی که بر آنها مشتمل است، روابط عمومی ها بتوانند با عمل به وظیفه مشخص قانونی و مدیریتی که برای استقرار و بقا خط ارتباطی دوسویه، درک مشترک و همکاری میان مربوط و سازمان، نقش گسترده ای برای تفاهم، تعامل و نیز پاسخگویی ایجاد نمایند و نیز توجه مدیریت را معطوف به مسایل حاکم بر اهداف و درخواستها نمایند، به گونه ای که آن سازمان یارای حل دشواریها را داشته باشد و به مدیریت کمک کند که از دگرگونی و تحول بهره گیرد در واقع یکی از این شیوه ها و راهکارها خلاقیت است که عامل مهم موفقیت برنامه های روابط عمومی است که اگر به درستی بهکار گرفته شود بسیاری از ضعف های فنی و اجرایی را پوشش می دهد.
دیوسالار افزود: به کارگیری نیروهای آموزش دیده و خلاق و متخصص در روابط عمومی ها و شناخت روش و تکنیکها از دیگر نکاتی است که در رشد برنامه های سازمان موفق خواهدبود و چون موضوع کار روابط عمومی از تنوع بالایی برخوردار است امکان ظهور خلاقیت در آن به مراتب بیشتر از سایر حوزه های کاری سازمانها است.
مطالب مرتبط

نتانیاهو کشورهای میزبان رهبران حماس را تهدید کرد
20 شهریور 1404
نازک ترین آیفون رونمایی شد
19 شهریور 1404
دیدگاهتان را بنویسید