تصویر روز: مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بر لزوم استفاده از تکنیکهای خلاق در پیشبرد اهداف روابط عمومی تاکید کرد.
غلامرضا دیوسالار در آستانه برگزاری گردهمایی روابط عمومی های سراسر کشور گفت: امروزه ارتباطات مستقیم و روش های سنتی اطلاع رسانی، دیگر پاسخگوی خواسته های روز افزون جوامع پیچیده امروزی نیست و با تحولاتی که در روش اداره جوامع به وجود آمده است، مردم دیگر حق خود می دانند تا در تعیین سرنوشت خود و مشارکت در اداره امور جامعه سهیم باشند و در این راه، سخت تشنه دانستن، تحلیل کردن و پردازش اطلاعات و اخبار می باشند و بر این اساس خلا فوق سبب شده تکنیک ها، رسانه ها و وسایل نوین ارتباطی، ایجاد و روز به روز بهینه شوند تا بتوانند با سرعت انتقال اطلاعات و اخبار و نیز بازخورد و نحوه نگرش فاصله بین رابط و مربوط را از میان بردارند.
وی افزود: در این راستا روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی سازمانها با جامعه نقش بسیار مهمی دارند. هر چه این حلقه ارتباطی گسترده تر و محکم تر باشد قطعا سازمان می تواند در پیشبرد اهداف و فعالیتهای خود موفق عمل کند. با توجه به امر خطیر اطلاع رسانی و هماهنگی بین رابط و مربوط، کارشناسان و صاحبنظران حوزه نظری برآن شدند با ایجاد واحدهایی بهنام روابط عمومی نقش ارتباطی بین مردم و سازمانها را محقق سازند تا بتوانند نسبت به اصل داده ها و اطلاعات پاسخگو باشند. در واقع تبیین مفهوم ارتباط و پاسخ گویی در روابط عمومی، مثلث مدیر، کارکنان و مردم را دربر می گیرد و هرکدام از این ارتباطات نیز ویژگیهای خاص خود را موجب می شود.
دیوسالار تاکید کرد: روابط عمومی برای ایجاد زمینه مناسب در امر بسترسازی نظام پاسخگویی و برقراری تعامل و ارتباط مخاطبان با سازمان از روشها و تکنیکهای خلاق و گوناگونی می تواند استفاده کند، ضرورت توجه به خلاقیت در برقراری و ارتباطات سازمانی نقش بسیار برجسته و مهمی را ایفا می کند، روابط عمومی ها برای اینکه بتوانند حلقه ارتباطی سازمان خود را با جامعه حفظ کنند، می بایست در جستجوی تکنیکها، الگوها و شیوه های مناسب و نو باشند.
مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد: اکنون که در سال ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” قرار داریم، روابط عمومی ها نقش حساس و کلیدی تری به خود گرفته و با توجه به وظایفی که بر آنها مشتمل است، روابط عمومی ها بتوانند با عمل به وظیفه مشخص قانونی و مدیریتی که برای استقرار و بقا خط ارتباطی دوسویه، درک مشترک و همکاری میان مربوط و سازمان، نقش گسترده ای برای تفاهم، تعامل و نیز پاسخگویی ایجاد نمایند و نیز توجه مدیریت را معطوف به مسایل حاکم بر اهداف و درخواستها نمایند، به گونه ای که آن سازمان یارای حل دشواریها را داشته باشد و به مدیریت کمک کند که از دگرگونی و تحول بهره گیرد در واقع یکی از این شیوه ها و راهکارها خلاقیت است که عامل مهم موفقیت برنامه های روابط عمومی است که اگر به درستی بهکار گرفته شود بسیاری از ضعف های فنی و اجرایی را پوشش می دهد.
دیوسالار افزود: به کارگیری نیروهای آموزش دیده و خلاق و متخصص در روابط عمومی ها و شناخت روش و تکنیکها از دیگر نکاتی است که در رشد برنامه های سازمان موفق خواهدبود و چون موضوع کار روابط عمومی از تنوع بالایی برخوردار است امکان ظهور خلاقیت در آن به مراتب بیشتر از سایر حوزه های کاری سازمانها است.
دیدگاهتان را بنویسید