تصویر روز: به خاطر اعمال محدودیتهای کرونایی در کنار وجود مشکلات دیگر در سطح اروپا فروش خودرو در این منطقه در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، بر اساس آماری که امروز منتشر شد فروش خودرو در اروپا در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته است. دلیل این افت فروش خودروسازان اعمال قرنطینههای کرونایی در سطح اروپا در کنار وجود دیگر مشکلات و موانع است.
انجمن خودروسازان اروپایی امروز طی گزارشی اعلام کرد که در سطح اتحادیه اروپا و انگلیس و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپایی در فوریه امسال 850 هزار خودروی صفر به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال 2020 معادل 20.3 درصد کاهش داشته است. در قالب این آمار اکثر خودروسازان اروپایی شاهد کاهش فروش بوده و اوضاع در بازار اسپانیا بسیار بدتر از این بوده است؛ چراکه فروش خودرو در بازار این کشور 38 درصد پایین آمده است. در فرانسه و آلمان هم به ترتیب شاهد کاهش فروش 21 و 19 درصدی بودهایم و فروش خودرو در ایتالیا هم 12 درصد پایین آمده است.
از منظر شرکتها هم فولکس واگن و رنو به ترتیب کاهش 19 و 29 درصدی فروش را تجربه کرده و برند استلانتیس که به تازگی با ادغام پژو سیتروئن و فیات کرایسلر ایجاد شده شاهد کاهش 22 درصدی فروش بوده است. فروش بی ام و هم 13 درصد و بنز نیز 20 درصد در ماه فوریه پایین آمده است.
درواقع خودروسازان اروپایی حالا چشم امید خود را به سمت بازار چین دوختهاند؛ چراکه این کشور قرنطینه کرونایی اعمال نکرده و آنها میخواهند از این طریق فروش خود را در سال 2021 بالا ببرند.
دیدگاهتان را بنویسید