Porsche 911 Carrera GTS 202

پورشه از سری جدید ۹۱۱ GTS رونمایی کرد

تصویر روز: پورشه با ارائه نسخه‌های مختلف از مدل پرطرفدار ۹۱۱ سعی می‌کند این خودرو را با سلایق و بودجه‌های بیشتری سازگارتر کند.

ث

به گزارش دیجیاتو ، پس از معرفی نسخه GT3 تورینگ در روزهای اخیر، حالا نوبت به نسخه کاررا GTS از این مدل نمادین رسیده تا خانواده ۹۱۱ جدید شلوغ‌تر و متنوع‌تر شود. این نسخه در رده‌ای بین کاررا S و نسخه‌های توربو قرار می‌گیرد.

ث

در مقایسه با کاررا S، نسخه جدید GTS از قدرت بیشتری برخوردار بوده و عملکرد اسپرت‌تری دارد. نیروبخش این نسخه همان موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی پورشه است، این موتور طوری تنظیم شده که در GTS می‌تواند ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. بد نیست اشاره کنیم قدرت این نسل از GTS در مقایسه با خروجی موتور کاررا S برابر با ۳۰ و در مقایسه با GTS نسل قبلی ۲۳ اسب بخار بیشتر است.

ث

وظیفه انتقال قدرت در ۹۱۱ کاررا GTS 2022 به گیربکس هشت سرعته دوکلاچه خودکار یا نمونه هفت سرعته دستی محول شده است. برای تعویض‌های سریع‌تر، پورشه میزان جابجایی شیفتر گیربکس دستی را ۱۰ میلیمتر کوتاه‌تر کرده است. این نسخه از ۹۱۱ در نسخه‌های دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل و همچنین اتاق‌های کوپه، کابریوله و تارگا به فروش خواهد رسید. ذکر این نکته ضروری است مدل تارگا ۴ GTS فقط به صورت دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد.

ث

به گفته پورشه، کاررا ۴ GTS در صورت تجهیز به گیربکس خودکار، در عرض ۳.۳ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند که در مقایسه با نسل قبلی ۰.۳ ثانیه سریع‌تر است. قیمت کاررا GTS که ارزان‌ترین نسخه این سری به حساب می‌آید، از ۱۳۶,۷۰۰ دلار شروع می‌شود. یک رده بالاتر مدل کاررا ۴ GTS حضور دارد، این مدل هم ۱۴۴,۰۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

ث

علاقه‌مندان به نسخه کاررا GTS کابریوله باید ۱۴۹,۵۰۰ دلار کنار بگذارند، مدل کاررا ۴ GTS کابریوله هم ۱۵۶,۸۰۰ دلار قیمت دارد. برای مدل زیبای تارگا ۴ GTS هم باید ۱۵۶,۸۰۰ دلار پس‌انداز بانکی داشت! لیست قیمت نسخه‌های مختلف را می‌توانید بطور خلاصه در زیر مشاهده کنید.

۹۱۱ Carrera GTS – $۱۳۶,۷۰۰

۹۱۱ Carrera GTS Cabriolet – $۱۴۹,۵۰۰

۹۱۱ Carrera 4 GTS – $۱۴۴,۰۰۰

۹۱۱ Carrera 4 GTS Cabriolet – $۱۵۶,۸۰۰

۹۱۱ Targa 4 GTS – $۱۵۶,۸۰۰

ث

سری GTS جدید دارای پکیج SportDesign بوده و با دقت در اجزای مشکی رنگی چون اسپویلر، قسمت میانی رینگ‌ها، شبکه تهویه موتور و نشان GTS نصب شده روی در و پشت خودرو از سایر نسخه‌ها قابل تشخیص است. چراغ‌های عقب مات و چراغ‌های LED استاندارد مجهز به سیستم Dynamic Light System Plus از دیگر ویژگی‌های این سری هستند. تارگا ۴ GTS هم با میله‌ها و حروف تیره از دیگر همتایان خود متمایز است.

ث

در داخل کابین سری GTS، از غربیلک فرمان GT Sport، پکیج Sport Chrono و صندلی‌های Sport Seats Plus با امکان تنظیم در چهار جهت استفاده شده و اپلیکیشن پورشه Track Precision به صورت استاندارد موجود است. بهره‌گیری از ماده مخصوص Race-Tex در قسمت‌هایی چون مرکز صندلی‌ها، غربیلک فرمان، دستگیره درها، زیرآرنجی‌ها، دسته دنده و درب محفظه داشبورد از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر در کابین این سری است.

ث

در کنار ارتقای موتور و چهره، سری GTS از لحاظ سیستم تعلیق نیز بازنگری شده و ارتفاع آن ۱۰ میلیمتر کاهش یافته است. همچنین به موازات افزایش خروجی موتور، سیستم ترمز نیز تقویت شده و در حقیقت از ترمزهای سری توربو در این نسخه استفاده شده است.

ث

برای این سری از ۹۱۱ پکیج Lightweight قابل سفارش است که در صورت انتخاب آن حدود ۲۵ کیلوگرم از وزن کلی خودرو کاسته می‌شود. این پکیج دربردارنده صندلی‌های فیبرکربنی، شیشه‌ها و باتری سبک‌تر بوده و با سفارش آن صندلی‌های عقب حذف می‌شوند! آنطور که اعلام شده، پورشه از اوایل سال آینده تحویل سری GTS را در ایالات متحده آغاز خواهد کرد.

ث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *