تصویر روز: نمایشگاه اکسپو دبی با توجه به نزدیکی به کشورمان فرصتی برای اقتصاد ایران است که می تواند صنعت گردشگری را بعد از دو سال رکود سخت به عنوان موتور پیشران به کار اندازد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات، فرشید فرزانگان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات با بیان این مطلب در نشست تشریح برنامه های ایران در نمایشگاه اکسپو افزود: پیش بینی ها حاکی از برنامه ریزی دبی برای حضور ده ها میلیونی گردشگر در نمایشگاه اکسپو دارد و این فرصت می تواند برای ایران به عنوان کشوری که در حوزه صادرات مواد غذایی و کشاورزی توانمندی های زیادی دارد، به عنوان فرصتی بی نظیر به شمار برود.
وی در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران تاکید کرد: صنعت گردشگری و آژانس های گردشگری باید از هم اکنون نه فقط برای اعزام گردشگران ایرانی که برای جذب میلیون ها گردشگر خارجی بسته های متنوع تعریف و مقدمات کار را فراهم کنند.
فرزانگان ابراز امیدواری کرد که دولت جدید با درک اهمیت نمایشگاه اکسپو و برنامه ریزی درست برای استفاده از فرصت ها بتواند با همراهی و میدان دادن به بخش خصوصی شعار توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه را در عمل و در ماه های اول به منصه ظهور برساند.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات همچنین از برنامه ریزی برای حضور پررنگ تشکلهای صادراتی در اکسپوی دوبی ۲۰۲۰ خبر داد و گفت: اتاق ایران و امارات به عنوان متولی مذاکرات رو در رو «B۲B» تاکنون با بیش از ۲۵۰ تشکل بخش خصوصی مکاتبه کرده تا در تحقق بخش دوم شعار اکسپو دبی یعنی ساخت آینده و توسعه صادرات وظیفه خود رابه بهترین شکل عملیاتی کند.
وی با اشاره به استقبال تشکل ها از این رویداد، افزود: تشکلهای صادراتی، اتاقهای بازرگانی مشترک و اتاقهای بازرگانی استانی حضور پررنگی در اکسپو خواهند داشت و برای تحقق این هدف اتاقهای بازرگانی استانی بهترین شرکتهای تولیدی و صادراتی و هیئتهای تجاری خود را معرفی خواهند کرد ضمن اینکه تشکلهای صادراتی مانند انجمن صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و انجمن خرما و پسته و تشکلهای دانش بنیان، فرصت خوبی برای معرفی و بازاریابی محصولات خود خواهند داشت.
وی اضافه کرد: هدف بخش خصوصی از حضور اکسپو ارتقاء صادرات کشور و استفاده از فرصت اکسپو برای رشد جایگاه صادراتی با نگاهی به آینده است.
وی با بیان این که اکسپو را المپیک فرهنگ ملل نیز نام گذاری می کنند، گفت: با توجه به نام گذاری اکسپو دبی، ایران می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و در مدت شش ماه برگزاری اکسپو از یک سو با ارایه فرهنگ غنی خود در حوزه پیوند افکار ایران و ایرانیان را بهتر به جهان معرفی کند و از سوی دیگر با فعال شدن بخش تجاری فضای پاویون نسبت به توسعه صادرات و گسترش مبادلات تجاری گام های بلند تری را بردارد.
فرازنگان درباره نحوه حضور ایران در اکسپو نیز گفت: برای حضور ایران در اکسپو حدود ۸ تا ۹ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده که تاکنون برای ساخت پاویون ایران حدود ۱۰ درصد آن تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: تلاش شده که در این بخش نشانههایی از فرهنگ و تاریخ ایران به نمایش گذاشته شود و شرکتهای ایرانی با امکان تبلیغ محصولات و زیرساختهای خود، برای همکاری با شرکتهای بین المللی دنیا آمادگی لازم را پیدا کنند. بخش ایران در مرداد ماه رسما تحویل خواهد شد و با حضور مقامات وزارت صمت، فعالان بخش خصوصی و اتاقهای بازرگانی، بخش ما قطعا یکی از مهمترین و بهترین بخشها در میان تمام کشورهای شرکت کننده در اکسپو خواهد بود.
دیدگاهتان را بنویسید