تصویر روز: شرکت سهامی بیمه دانا در راستای رسالت خود در حوزه فعالیت بیمهگری، با ارایه خدمات متمایز بیمهای، پس از اجرای طرح موفق مهردانا، مدتی است که طرح رفاه دانا را به مرحله اجرا درآورده است.
طرح رفاه دانا با بهرهگیری از سرمایه و استعدادهای انسانی توانمند، میکوشد از طریق اطمینان بخشی برای تامین امنیت خاطر مشتریان و برآورده شدن انتظارات ذینفعان شرکت اقدام کند.
به گزارش تصویر روز این شرکت در ادامه فعالیت حرفهای خود با رعایت مواردی همچون حفظ شأن و کرامت انسانی، رعایت صداقت، شفافیت در اجرای امور، مشتری مداری و حمایت از مشتریان در تمام مراحل، رعایت اخلاق حرفهای در بازار بیمه، نوآوری و خلق ارزش پایدار، میکوشد ضمن افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، پاسخگوی نیازها و مطالبات بیمهای جامعه مخاطب باشد.
یکی از گامهای بلند شرکت بیمه دانا طی دو سال گذشته, طرح مهردانا است که برای اولین بار درکشور بر اساس پیوند بیمه و بانکداری اسلامی و با هدف توسعه ضریب نفوذ بیمه و حمایت از اقشارمختلف جامعه طراحی و اجرا شده است.
اینک در گام دوم این تحول همکارانه بیمه و بانک، طرح رفاه دانا که محصول مشترک بیمه دانا و بانک رفاه می باشد، در سراسر کشور در حال اجرا است و هدف عمده آن ارائه خدمات بیمهای به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی درقالب تامین مالی از طریق تسهیلات برای خرید پوششهای بیمهای است.
دکتر کاردگر نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا در این باره میگوید: بر اساس این طرح، دارندگان خودروهای سبک برای خرید بیمهنامه شخص ثالث، بدنه خودرو و آتشسوزی منازل مسکونی خود تا سقف معینی میتوانند از تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه با اقساط 12 ماهه، بدون ضامن، وام دریافت کرده و اقساط آن را به صورت کسر از حقوق بازپرداخت نمایند.
ویژگی ها و اهداف طرح رفاه دانا
مدیرعامل بیمه دانا مهمترین ویژگیها و اهداف این طرح را، بهبود نسبت نقدینگی، افزایش فروش بیمه نامههای خرد که منتج به کاهش ریسک بیمهگری می شود، بهرهمندی از ظرفیت تسهیلات اعتباری بانکی در توانمندسازی آحاد جامعه برای خرید انواع بیمه نامه و تعامل و اعتماد نظام بانکی به صنعت بیمه میداند و در ادامه تاکید میکند: هم افزایی و تعاملات دو سویه اقتصادی و اجتماعی دو مجموعه اصلی حوزه مالی: “بیمه و بانک” به عنوان دو نهاد تاثیرگذار در اقتصاد کشور، رشد ضریب نفوذ بیمه ناشی از توسعه بیمه نامه های مربوط به رشته هایی که علی رغم اهمیت آن در سبد خانوار، سهم اندکی را به خود اختصاص داده اند، را تقویت نماید. همچنین حمایت از اقشار متوسط و کم درآمد از طریق پوشش ریسکهایی که به طور قابل توجهی اقتصاد کم توان این بخش از جامعه را دچار مشکل مینماید، از سایر ویژگیهای این طرح به شمار میرود.
مردمی کردن اقتصاد از طریق طراحی و تدوین روشهای فراگیر بیمهای برای آحاد جامعه، افزایش سطح فرهنگ عمومی بیمهای به عنوان یک شاخص مهم رفاه اقتصادی- اجتماعی و افزایش میزان رضایتمندی بیمهگزاران ناشی از ایفای تعهدات نیز از سایر اهداف و ویژگیهای مهم طرح رفاه دانا محسوب میشود.
مدیرعامل بیمه دانا، در پایان سخنان خود ایجاد ثبات در جامعه و کاهش اضطراب بازنشستگان و مستمری بگیران از طریق جبران خسارتها را رسالت اصلی طرح رفاه دانا اعلام کرد و افزود: ارتقاء و پیشرفت صنعت بیمه ارتباط مستقیمی با رشد و توسعه اقتصادی دارد و میتواند با افزایش ضریب نفوذ بیمه از طریق گسترش فرهنگ بیمه و تنوع بخشی به بستههای بیمهای، تقویت و توسعه شاخصهای اقتصادی را به دنبال داشته باشد.
دیدگاهتان را بنویسید