تصویر روز: (حمید طلیمی) مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات اصحاب رسانه در خصوص فعالیت های این شرکت پاسخ داد.
در این نشست صمیمی مهندس محمد علی تیموری پیرامون موضوعات مختلف از جمله برنامه ریزی برای تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده توسط رئيس جمهور، شرایط همکاری مجدد سایپا با شرکت های فرانسوی، توقف تولید تیبا ، برنامه گروه برای کاهش خودروهای کف پارکینگ ، اقدامات صورت گرفته برای بهبود کیفیت و ….. توضیحاتی ارایه داد.
تحقق ۸ فرمان رئیس جمهور
وی اعلام کرد: تلاش می کنیم با همت مضاعف کارکنان و استفاده مناسب از ظرفيت ماشين آلات و خطوط توليد با سرعت بيشتری ۸ فرمان ابلاغ شده از سوي رئيس جمهور را اجرایی کنیم.
کاهش خودروهای كف پاركینگ
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصريح كرد: زمانی كه وارد سايپا شدم ۸۰ هزار خودرو ناقص، ۵ هزار و ۲۰۰ خودرو يورو۴ و هزار و ۷۰۰ خودرو بدون گارانتی و بلاتكليف در كف پاركينگ داشت.
به گفته وی با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضراين تعداد به ۲۹ هزار خودرو رسیده و تا پايان اردیبهشت ماه مجموع خودروهای كف پاركینگ به ۲۰ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: خودروهای كف پاركينگ بعد از تكميل مجددا به بخش بازرسی می رود تا كيفيت آن مورد سنجش قرار گيرد.
تولید تیبا مقرون به صرفه نیست
مهندس تیموری در ادامه این نشست از توقف تولید تیبا خبر داد و گفت: سال گذشته تولید هر دستگاه تیبا ۷۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان زیان داشت. به گفته وی این رقم در سال ۱۴۰۱ و افزایش هزینه های های حمل و نقل و دستمزد به ۹۰ میلیون تومان می رسید.
کار ما تولید است نه سهامداری
وی گفت: سایپا به دنبال فروش سهام درون گروهی خود است. اما تصمیم داریم سهام گروه خودروسازی سایپا را با هماهنگی و نظارت دقیق نهاد های نظارتی به اهل آن واگذار کنیم.
وی با بیان اینکه کارما تولید است نه سهامداری افزود: در این خصوص از ابتدای سال با ۵۰۰ نفر از وکلای قوه قضائیه برای ارزیابی گروه سایپا قرار دادی منعقد شد که انتظار داریم نتیجه ارزیابی این تیم بزودی مشخص شود.
پیام برای رنو و سیتروئن
مدیرعامل شرکت سایپا در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص همکاری دوباره با شرکت های رنو پارس و سایپا سیتروئن پس از رفع تحریم ها گفت: بخشی از مالکیت این شرکتها در اختیار فرانسوی ها است.
وی ضمن انتقاد شدید از خروج این شرکت ها از کشورمان گفت: اگر این شرکت ها مجددا قصد بازگشت داشته باشند باید هزینه های ترک کردن بازار ایران را بطور کامل بپردازند.
طراحی ۲۴۰ پروژه جدید
مدیر عامل سایپا اعلام کرد: در سه ماه گذشته ۲۴۰ پروژه برای کیفیت خودرو تعریف شده است که برای اجرای این پروژه ها هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی مورد نیاز است.
وی می گوید: ۷۰ درصد کیفیت و ایمنی در طراحی بدست می آید، پس ما باید به سمت تولید خودروهایی حرکت کنیم که در طراحی ایمنی را بدست آوریم.
افزایش کیفیت پول می خواهد
وی با تاکید بر اینکه پول سازنده قطعات باید به موقع پرداخت شود، گفت: زمانی که مدیریت سایپا را بر عهده گرفتم پول قطعه ساز ۱۸۰ روزه پرداخت می شد . این زمان در پایان سال گذشته به ۱۲۰ روز رسیده است.بگفته وی این زمان باید به ۹۰ روز برسد و در مورد قطعه سازان خارجی نیز باید به ۴۰ روز کاهش یابد.
مدیرعامل سایپا اظهار داشت: ارتقا کیفیت خودرو به نقدینگی و زمان نیاز دارد زیرا برخی از قالب های تولید فرسوده شده است.
توجه ویژه به حوزه ارتباطات
مدیر عامل سایپا در ادامه این نشست به اجرای تغییرات در بخش های مختلف این شرکت اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف خود از جمله تحقق ۸ فرمان ابلاغ شده توسط رئيس جمهور نیازمند اعمال تغییراتی در بخش های مختلف بودیم که بخشی از این تغییرات نیز در حوزه ارتباطات به اجرا درآمد.
مهندس تیموری تصریح کرد: بدون شک روابط عمومی فعال و کارآمد نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی و آشنایی صحیح مردم با اقدامات سایپا در خصوص ارتقاء کیفیت محصولات ، ارایه خدمات پس از فروش و همچنین سایر حوزه ها خواهد داشت.
وی در پایان افزود: از این رو تلاش کردیم با اعمال تغییراتی در بخش های مختلف گروه خودروسازی سایپا از جمله در حوزه ارتباطات ، بستر لازم برای رسیدن به اهداف تعیین شده را بیش از پیش مهیا نمائیم.
دیدگاهتان را بنویسید