تصویر روز: معاون شبکه خدمات پس از فروش ایساکو امروز با برگزاری یک کنفرانس خبری به پرسش خبرنگاران در خصوص موضوعات مختلف این معاونت پاسخ داد.
برگزاری کنکور برای پرسنل ایساکو
شهریار سلطانی در این نشست از برگزاری کنکور مهارتسنجی سراسری پرسنل نمایندگیهای مجاز ایران خودرو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری خبر داد.
وی با بیان این مطلب افزود: این آزمون سراسری با حضور ۸ هزار نفر و به صورت همزمان در دو نوبت صبح و عصر، در ۲۰ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.
به گفته وی هدف از برگزاری این آزمون کشوری ، سنجش و به روز رسانی دانش فنی و عمومی پرسنل، تعیین نقاط بهبود و اثرگذار بر کیفیت ارائه خدمات و ارتقای سطح مهارتهای پرسنل نمایندگیهای مجاز می باشد.
وی اظهارداشت: شرکت کنندگان در دو سطح کارشناسی (مدیر خدمات پس از فروش، کارشناس پذیرش، مسئول انبار و کارشناس فنی) و استادکار (مکانیک، برقکار، جلوبندیکار و گازسوزکار) در این آزمون مشارکت می نمایند.
وی گفت: با توجه به ورود تدریجی خودروسازان بزرگ دنیا به بازار ایران، شبکه خدمات پس از فروش نیز باید از آمادگی لازم برای این رقابت پذیری برخوردار شود.
شهریار سلطانی تصریح کرد: ثبتنام از داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سایت شرکت ایساکو صورت گرفته و به منظور دقت و صحت در برگزاری آزمون، رؤسای چند مرکز فنی و حرفهای و دانشگاه، در جلسه آزمون حضور خواهند داشت؛ همچنین بیش از ۴۰ ناظر بر اجرای آن نظارت میکنند.
برگزاری آزمون مهارت فنی
معاون شبکه خدمات پس از فروش ایساکو در ادامه اظهارداشت: این آزمون علاوه موارد علمی، بصورت عملی نیز برگزار شده که نتایج آن نیز پس از بررسی های اساتید بطور مشترک با آزمون سراسری منتشر خواهد شد.
وی گفت: این آزمون از سال ۱۳۸۷ در شرکت ایساکو برگزار میشود و رقابتی بودن آن، با ایجاد انگیزه در بین پرسنل نمایندگیها، باعث ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات شده و افزایش روزافزون رضایت مشتریان از خدمات را در پی خواهد داشت.
نتیجه آزمون سال ۹۴
سلطانی افزود: در آزمون سال گذشته تنها ۳ درصد شرکت کنندگان در این آزمون مردود شدند.
وی با بیان اینکه حضور در این آزمون برای پرسنل ایساکو الزامی است گفت:نفرات برتر این آزمون به روش های مختلف مورد تشویق قرار خواهند گرفت. به گفته وی یکی از موارد تشویقی پرداخت بخشی از حقوق این افراد در نمایندگی هاست.
وی معتقداست: برگزاری این آزمون هزینه های زیادی را برای شرکت بدنبال خواهد داشت ، اما معتقدیم برای رسیدن به استاندارهای روز جهانی در خصوص ارایه خدمات مطلوب به مشتریان باید سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.
سلطانی یادآورشد: برای نفرات برتر این آزمون دوره های تکمیلی برگزار خواهد شد.
برگزاری آزمون جامع توسط ایساکو
در ادامه عبدالرضا امیدی معاون فنی و مهندسی شرکت ایساکو نیز در این نشست اعلام کرد: شرکت ایساکو در طول سال ۳۸۰هزار نفر ساعت آموزش برای پرسنل نمایندگی ها را انجام داده و این آزمون با هدف ارزیابی آموزش ها و منطبق با عیب یابی و تعمیر خودروها خواهد بود.
وی گفت: تلاش ما بر این است تا آین آزمون در آینده به صورت یک آزمون جامع و برنامه توسعه دانش محور در زمینه خدمات پس از فروش دنبال شود و طی آن طیف گسترده تری از فعالان بخش خدمات پس از فروش خودرو کشور را در بر گیرد.
ارایه خدمات در ۳۸۰ شهر کشور
وی با اشاره به گستردگی شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در سراسر کشور گفت: در حال حاضر از بین ۴۰۰ شهر ایران در ۳۸۰ شهر نمایندگی داریم که این امر نشان دهنده نزدیک بودن به استانداردهای روز دنیا است و با توسعه دانش این نمایندگی ها در جهت کامل تر شدن ارائه خدمات گام بر می داریم.
امیدی با بیان اینکه یکنواختی مهارت در سراسر کشور یکی دیگر از اهداف برگزاری این ازمون است، افزود: موضوع ورود و خروج افزاد به شبکه نمایندگی ها یکی از بزرگترین معضلات در زمینه منابع انسانی است که در تلاش هستیم با تدوین راهکارهای آموزشی جدید تاثیر این مشکل را به حداقل برسانیم.
وی گفت: اندازه گیری ضریب نفوذ اطلاعات در شبکه از دیگر مزیت های این آزمون خواهد بود و حتی در صورت مردودی نمایندگی ها آنها از شبکه حدمات ایران خودرو حذف خواهند شد.
حمید طلیمی
دیدگاهتان را بنویسید