Future of Selfies concept design mock up3 Social currency1

سلفی؛ دیگر تنها یک عکس نیست

تصویر روز: بر اساس تازه‌ترین گزارش Sony Mobile، با گذار «سلفی» از مدی زودگذر و کم‌اهمیت به پدیده‌ای در حوزهٔ فناوری، دوربین‌های تلفن هوشمند می‌توانند موجب تغییر و تحول در چندین حوزه شوند.

این گزارش همراه با تحقیق انجام‌شده توسط Futurizon منتشر شد که براساس نظرسنجی از ۶٬۵۰۰ مصرف‌کنندهٔ اروپایی در کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان و اسپانیا تهیه شده و نشانگر آن است که مصرف‌کنندگان آمادهٔ پذیرش «کاربردشهای بالقوهٔ متعددی» برای تصویربرداری با دوربین هستند.

Sony Mobile با همکاری دکتر یان پیرسون، آینده‌شناس، تعدادی از حوزه‌هایی را که احتمال به‌کارگیری تصویربرداری موبایل و سلفی به‌عنوان عملکردی وابسته به فناوری در آینده در آن‌ها بیشتر است، مورد بررسی قرار داد. این کاربردهای بالقوه طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود. از پارک تفریحی «سلفی-سواران» که به ماجراجویان بی‌باک امکان ضبط تجربه‌هایشان در سوار شدن به رولرکوستر را می‌دهد، تا خریدارانی که تنها با لمس یک دگمه از آن به‌عنوان «دستیار شخصی مجازی» برای پرو چندین لباس استفاده می‌کنند. پس از شناسایی این کاربردها، بیش از ۶٬۵۰۰ مصرف‌کننده دیدگاه‌هایشان را دربارهٔ تکامل سلفی به‌عنوان روندی اجتماعی ارائه کردند و اشتیاقشان را به این کاربردهای بیشتر از تصویربرداری موبایل، ابراز نمودند.

جیسون اسمیت، معاون خاورمیانه و آفریقای ‏Sony Mobile‏، گفت: «این پروژه به ما حسی واقعی از چگونگی تحول سلفی‌ها و تماس‌های ویدیویی و اینکه چطور توانسته‌اند بسیاری از حوزه‌های مختلف را دگرگون سازند، داده است.» او افزود: «ما در Sony Mobile با دو وظیفهٔ اصلی مواجهیم. طراحی تلفن‌های هوشمندی که زندگی مصرف‌کنندگان امروز را ساده‌تر می‌کنند و هم‌زمان نگاه به آینده و مشارکت در هدایت نوآوری‌‌ها و تغییرات. ما همیشه تصویربرداری را به‌عنوان عملکردی کلیدی در قلب تلفن‌های هوشمند دیده‌ایم و در حال حاضر هم فناوری دوربین جلوی Xperia™ XZ را برای عکس‌‌هایی با کیفیت برتر ارتقا داده‌ایم. از این رو دریافتن آمادگی پذیرش طیف گسترده‌ای از کاربردهایی‌ که زندگی روزمرهٔ ما را بهبود می‌بخشد از سوی مصرف‌کنندگان، بسیار هیجان‌انگیز است.»

بر اساس این این گزارش ۱۰ شیوه‌ای که به باور مصرف‌کنندگان سلفی‌ها می‌توانند در پنج سال آینده متحول شوند، به‌شرح زیر است:

۱- مراودات اجتماعی: سلفی‌گرفتن با دوستانتان برای دریافتن اینکه واقعاً چه فکر می‌کند.
۲- پزشکی: بیش از یک‌چهارم مردم ترجیح‌ می دهند در وهلهٔ اول، پزشک خانوادگی‌شان را از طریق سلفی یا تماس ویدیویی ببینند
۳- بانکداری برای نسل سلفی: نزدیک به نیمی از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله دسترسی به بانکشان از طریق «گذرواژهٔ سلفی» را ایمن‌تر حس می‌کنند
۴- تفریح: حدود نیمی از علاقه‌مندان به ماجراجویی دوست دارند «سلفی‌کوستر»، رولرکوستری که کنترل ضبط تجربهٔ رولرکوسترسواری را در اختیار شما قرار می‌دهد، را تجربه کنند
۵- در باشگاه ورزشی / تناسب اندام: سلفی‌هایی که با هوش مصنوعی برای ثبت پایش بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. مانند آزمایش ضربان قلب و حتی پیشنهاد بهبود فنون و میزان دقت حرکات انجام‌داده‌شده
۶- لباس‌های سفارشی: گرفتن عکس سه‌بعدی از بدن برای دوخت لباس‌های سفارشی
۷- در فروشگاه: استفاده از دوربین تلفن هوشمندتان با لمس یک دگمه برای امتحان لباس‌های مختلف که مناسب شکل بدن شماست.
۸- واحد پول اجتماعی: پرداخت برای ورود به سینما یا جاذبه‌های توریستی از طریق سلفی
۹- ربات‌ها: استفاده از تلفن هوشمندتان برای کنترل پهپادها یا ربات‌ها برای سلفی‌گرفتن از دیگران یا مناطق صعب‌العبور
۱۰ – خانه: استفاده از سلفی برای ایمن‌‌سازی و دسترسی به خانه‌ها و خودروهای ما
دکتر یان پیرسون، آینده‌شناس و تهیه‌کنندهٔ گزارش «آیندهٔ سلفی‌ها» گفت: «نمایش تحول سلفی‌ها و تصویربرداری با تلفن هوشمندبا تیم Sony Mobile از طریق این گزارش، بسیار جذاب بود. ولی دلگرم‌کننده‌تر از آن واکنش‌های مصرف‌کنندگانی بود که آمادگی خود را برای پذیرش طیفی از کاربردهای آتی سلفی‌ها و تماس‌های ویدیویی نشان دادند. نتایج به‌طور واضح نشانگر آن است که سلفی‌ها به‌خوبی در راه دگرگون‌شدن از مدهای زودگذر کم‌اهمیت به پدیده‌ای وابسته در حوزهٔ فناوری‌اند و خوراک فکری برای تعدادی از صنایع. قابلیت‌های بالقوه فراوان است و تماشای تحقق آن‌ها در سال‌های آتی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.»
-پایان-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *