تصویر روز: شعبه استان تهران بیمه ملت همزمان با ایام دهه فجر با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران شرکت بیمه ملت افتتاح شد.
به گزارش تصویر روز دکترابراهیم پو در مراسم افتتاح شعبه استان تهران، ضمن اعلام این نکته که بیمه ملت تاکنون هیچ شعبه ای نداشته و با تایید هیئت مدیره و در راستای ضوابط و مقررات بیمه مرکزی این اقدام صورت گرفته است تاکید کرد، افتتاح شعبات کاملا هدفمند و در راستای نظارت دقیق تر بر شبکه فروش، ارائه خدمات مناسب تر به مشتریان و رفاه حال بیمه گذاران محترم در دستور کار بیمه ملت قرار گرفته است.
گفتنی است، در سال جاری علاوه بر شهر تهران، شعبه شیراز نیز افتتاح خواهد شد و در سال ۹۶ سایر شعب در استانهای منتخب تاسیس و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
مدیرعامل بیمه ملت با تاکید بر اینکه افزایش سهم بازار و ارائه محصول مناسب و منطبق با نیاز مشتری، نرخ دهی مناسب پرداخت به موقع خسارت و کیفیت ارائه خدمات در راستای ارتقا جایگاه بیمه ملت در صنعت بیمه از برنامه های این شرکت می باشد، ابراز امیدواری کرد با ایجاد شعب جدید و استقبال خوب نمایندگان و توسعه هدفمند شعب در سایر استانها در سال آتی شاهد رشد و اعتلای فعالیتهای بیمه ای شرکت بیمه ملت و افزایش رضایتمندی بیمه گذاران باشیم.
وی ضریب نفوذ بیمه در برنامه ششم ۷ درصد در نظر گرفته شده که با توجه به گفته های رئیس کل بیمه مرکزی، این عدد دور از دسترس است. وی افزود: بیمه ملت در صدد ایجاد و افتتاح شعبه های خود در مراکز استان ها است.
ابراهیم پور یکی از راههای را افزایش خدمات به موقع و با کیفیت دانست و افزود: بیمه ملت در صدد است با ایجاد شعبه های خود در مراکز استان های کشور و توسعه شبکه فروش این امر را محقق کند، و خدمات بهینه و با کیفیتی را به مشتریان خود بدهد.
وی ادامه داد: شعبه دیگر بیمه ملت تا پایان سال در شهر شیراز به بهره برداری خواهد رسید. همجنین ۸ شعبه دیگر در سال ۹۶ در مراکز استان ها کشور نیز فعال خواهند شد.
مدیر عامل بیمه ملت با اشاره به دور از دسترس بودن رسیدن صنعت بیمه به ضریب نفوذ ۷درصدی تا پایان برنامه ششم توسعه گفت: همچنین ۵۰ درصد پرتفوی بیمه ها باید به بیمه زندگی اختصاص یابد.
ابراهیم پور سپس به به سیاست های بیمه مرکزی مبنی بر راه اندازی شعب بیمه و توسعه شبکه فروش در یک بازار رقابتی گفت: راه اندازی شعب بیمه و توسعه شبکه فروش یکی از راههایی است که مدنظر بیمه مرکزی بوده تا بتوان خدمات بهینه و باکیفیتی را به مردم ارایه دهیم، ضمن اینکه شعب فروش بیمه ها نیز باید شعار مشتری مداری را الگو کرده و خسارتها را دقیق پرداخت شود و مدیریت ریسک صورت گیرد.
وی افزود: ایجاد شعب بیمه، یکی از تکالیف بیمه مرکزی است و مجلس نیز مصوب کرده تا سهم بیمه های زندگی از پرتفوی بیمه ها، به ۵۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه برسد، این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه نیز در این برنامه ۷ درصد در نظر گرفته شده که با توجه به گفته های رئیس کل بیمه مرکزی نیز، این عدد دور از دسترس است.
مدیر عامل بیمه ملت ادامه داد: بر اساس پیش بینی های بیمه مرکزی، ضریب نفوذ بیمه حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه به ۳.۵ درصد خواهد رسید، این در حالی است که بیمه هایی همچون ملت نیز در جهت توسعه خدمات و افزایش سهم بیمه های زندگی در حال حرکت هستند و امیدواریم بتوانیم شرکت مستقل بیمه زندگی راه اندازی کنیم.
وی از تفکیک معاونت فنی به بیمه زندگی و غیرزندگی برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این کار مطابق با آیین نامه ۶۸ و مواد ۲۱ و ۲۲ آن صورت گرفته که باید حساب بیمه های زندگی و سرمایه گذاری مجزا شود تا حقوق بیمه گذاران حفظ گردد.
همچنین مهدی سامری، عضو هیات مدیره بیمه ملت نیز گفت: صنعت بیمه یکی از صنایع پرپتانسیل در کشور است که عوامل و ذی نفعان متعددی دارد که طی سالیان اخیر، تغییر کرده اند، به این معنا که امروز ذی نفعان صنعت بیمه دیگر همان عوامل ۵۰ سال پیش نیستند و خواست هایی دارند که به راحتی نمی توان از کنار آن رد شد.
وی اظهار داشت: صنعت بیمه اکنون بسیار تخصصی شده و استراتژی های تحول در دستور کار شرکتها قرار گرفته است، به نحوی که تفکیک بیمه های عمر از غیر عمر نیز در دستور کار قرار گرفته است. این در حالی است که این حوزه بسیار متفاوت و تخصصی است.
سامری خاطرنشان کرد: در برنامه ششم، ضریب نفوذ بیمه ۷ درصد در نظر گرفته شده است که بعید به نظر می رسد به آن دست یابیم، البته امید به توسعه در این صنعت بسیار زیاد است و امیدواریم ضریب نفوذ بالا رود؛ ولی در مورد بیمه های عمر این ضریب نفوذ شدنی است و فرصتهای زیادی هم وجود دارد که باید به آن پرداخت.
سامری افزود: هم اکنون ما ۲۹ شرکت رقیب داریم که باید در مقایسه آن بتوانیم محصولات جدید ارایه کرده و صدای مشتریان را بشنویم.
و ی افزود شرکت بیمه ملت برای بقای خود بایستی خدمات و محصولات جدیدی را طراحی و به مشتریان معرفی کند ما تا امروز نماینده محور بودیم که با ایجاد شعب در مراکز استانهای کشور در آینده ای نچندان دور تحولات خوبی را شاهد خواهیم بود و کمتر از یکسال آینده به دوره بلوغ خود خواهخیم رسید.
دیدگاهتان را بنویسید