1

شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر عملکرد تجاری بیمه

مسعود بادین 

عضو هیات مدیره شرکت سهامی بیمه آسیا

امروزه بهبود عملکرد تجاری و دستیابی به حاشیه سود بالا، یکی از مهمترین دغدغه های مدیران سازمان ها به شمارمی رود.

در این راستا، مدیران سازمان ها در پی یافتن عوامل مؤثر بر عملکرد تجاری سازمان خود وشناسایی مهمترین عوامل تأثیرگذار بر آن بوده که بتوانند بقاء سازمان خود را در آینده تضمین نمایند.هدف از نگارش پژوهش حاضر، رتبه بندی عوامل مؤثر بر عملکرد تجاری صنعت بیمه می باشد تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی محسوب می شود.

ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه بوده که برای تدوین آن، از مطالعات کتابخانه ای و میدانی استفاده شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، ۱۷۷ نفر از مدیران ارشد شرکت های بیمه می باشند که با بهره گیری از فرمول حجم نمونه به ۱۲۰ نفر کاهش یافت.

برای سنجش عملکرد تجاری نیز از ابعاد عملکرد مالی، عملکرد بازار، عملکرد مشتری، اعتبار و ویژگی خدمات استفاده شد. پرسشنامه مورد نظر، پس از طراحی و تأ ئید روایی و پایایی میان افراد جامعه آماری توزیع شد نتایج حاصل از به کارگیری تکنیک تاپسیس فازی بیانگر آن بود که متغیر »حاشیه سود مناسب« به عنوان مهم ترین زیرمعیار عملکرد تجاری انتخاب شد. برای مطالعه علاقه مندان فایل متن کامل مقاله پیوست می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *