تصویر روز: اقدامات مثبت بانک مسکن در کنار گسترش جامعه هدف، همچون دوره سپرده گذاری، خانه اولی ها، سال ازدواج و…برای ایجاد تناسب با وضع کنونی بازار قابل توجه است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ طهماسب مظاهری رییس اسبق بانک مرکزی در کنار ارزیابی مثبت از اقدامات سیاست گذار بخش مسکن و متولی تامین مالی مسکن در دولت یازدهم، با اشاره به کارآیی ابزارهای مورد استفاده در بخش عرضه و تقاضای مسکن گفت:به منظور مشخص شدن کارایی این ابزارها در بازه
زمانی کوتاه مدت ؛باید برخی شروط تعیین شده را به گونه ای تفسیر کرد که دایره شمول بیشتری را در برگیرد. وی افزود: در این مسیر اقدامات مثبت بانک مسکن برای ایجاد تناسب با وضع کنونی بازار قابل توجه است.
مظاهری درباره تاثیر اقتصاد کلان بر رونق بخش مسکن گفت : تا زمانی که مجموع ساختار اقتصادی از یک تحرک و رشد مقدماتی برخوردار نباشد رونق معاملاتی در بخش مسکن انتظار بجایی نخواهد بود. زیرا پیش برنده بخش مسکن در وضعیت کنونی، سمت تقاضا است. اگر تقاضا در بازار بالا رود به طور قطع بخش مسکن نشاط و شادابی بیش از دو سال گذشته را شاهد خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تحرک در بخش تقاضا در گرو تحرک در دیگر بخش های اقتصاد است ، افزود : در کنار افزایش قدرت خرید از طریق تسهیلات طراحی شده، پرداخت تعهدات برای متقاضیان اولین دغدغه برای ورود به بازار است. اگر تقاضا احساس کند امکان پرداخت تعهدات را در دوره زمانی در نظر گرفته شده ندارد قدرت خرید اعطایی از جذابیت لازم برخوردار نخواهد بود. در واقع افزایش تسهیلات شرط لازم است اما شرط کافی، توان عمل به تعهدات از سوی متقاضیان است. توانی که ارتباط مستقیم با تحرک سایر بخش های اقتصادی دارد. بنابراین هر تصمیم رونق بخشی برای مسکن در گرو نافذ بودن تدابیر موازی در سایر بخش ها است.
رئیس اسبق بانک مرکزی درخصوص تاثیر مازاد عرضه بر روند بازارتصریح کرد:پدیده ای که در بازار مسکن وجود دارد عرضه ای است که با هدف کسب سود در این بخش وارد شده است. این پدیده عمدتا در واحدهای بزرگ متراژ و در نقاط خاصی از شهرها قابل مشاهده است. هر سیاستی در بخش مسکن نیازمند آن است که به این پدیده نیز توجه کند. سیاست های مالیاتی از نمونه های تجربه شده در دنیا برای مقابله با این پدیده است. البته مواجهه با این پدیده نیازمند دقت بالا است زیرا اگر سیاست ها ضربتی و یک جانبه باشد ممکن است به جای حل مشکل به تشدید آن بینجامد.
وی در خصوص بافت فرسوده به عنوان یکی از سیاست های تحریک بخش مسکن افزود:این مناطق به دلایل مختلفی نظیر ایمن سازی، حمایت از گروه های کم درآمد و…مورد توجه سیاستگذاران بخش مسکن قرار دارد. در واقع در این بخش علاوه بر تعقیب اهداف اقتصادی، حمایت های اجتماعی نیز مد نظر سیاست گذاران است. در این راستا بسته های تشویقی مختلفی نیز برای این حوزه طراحی شده است تا جذابیت ساخت در این مناطق بالاتر از مناطق عادی باشد. بنابراین در کنار توجه به مباحث اقتصادی باید رفتار شهرداری ها در حوزه انجام قراردادها و دستگاه های اجرایی که مسئولیت خدمات رسانی در حوزه زیر بنایی را دارند کاملا متحول شود.
شاهین طلایی جشنواره به بانک مسکن رسید
در مراسم معرفی، تجلیل و تقدیر از پدیدآورندگان آثار منتخب جشنواره ملی تبلیغات که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ؛ ۵ نشان برتر در حوزه های مختلف تبلیغاتی به روابط عمومی بانک مسکن اختصاص یافت.
به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، جشنواره برترین های تبلیغات ایران که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد حدود ۸۰ اثر واجد شرایط دریافت «شاهین» و «دیپلم افتخار» معرفی شدند که روابط عمومی بانک مسکن به عنوان یکی از برگزیدگان برتر این جشنواره، موفق شد در حوزه های تبلیغات دیجیتال و کمپین تبلیغاتی یکپارچه به ترتیب نشان «شاهین طلایی» و «شاهین نقره ای» را نصیب خود کند.
هیئت داوران جشنواره برترین های تبلیغات ایران، در حوزه های تبلیغات مستقیم، تحقیقات و اثربخشی تبلیغاتی و تیزر رئال نیز سه نشان «شاهین برنزی» به روابط عمومی بانک مسکن اعطا کرد.
در مراسم اختتامیه جشنواره ملی تبلیغات ، مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه، تبلیغات موضوع روز دنیا است که پل ارتباطی میان اقتصاد و اجتماع به حساب می آید، گفت: مشکلات اقتصادی در کشور زمانی برطرف میشود که بتوانیم از ظرفیت حوزه تبلیغات نهایت استفاده را ببریم.
محمد حیدری ، تاکید کرد : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعتبار قانون تنها متولی تبلیغات در کشور است. ما تلاش میکنیم کسانی که در حوزه تبلیغات علاقهمند هستند و مسئولیتی دارند به تعامل بپردازند تا بتوانیم کیفیت تبلیغات را ارتقا دهیم.
مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به منظومه تبلیغاتی کشور گفت: این منظومه در چهار حوزه مهم و راهبردی جای میگیرد. سازمان نظارتی، ارکان اجرایی، صاحبان رسانه، سازمان آگهی یا سفارشدهنده تبلیغات از جمله موارد این منظومه هستند. این منظومه تا زمانی که به تعادل نرسد تبلیغات کشور ما رشد نخواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به جشنواره ملی تبلیغات بیان کرد: این جشنواره به عنوان مقدمه یک کار بزرگی است. تبلیغات هرچقدر با اقتدار انجام شود اقتصاد، فرهنگ و تعاملات اجتماعی در کشور بهتر خواهد شد. ما باید در عرصه تبلیغات شفافسازی، انحصارزدایی و رقابتپذیر کردن این صنعت را دنبال کنیم.
«هوشمند سفیدی»، رییس جشنواره ملی تبلیغات ایران نیز طی سخنانی گفت: ما امسال دومین دوره از جشنواره تبلیغات را برگزار کردیم و امیدواریم آثار این جشنواره در ارتقای کیفیت تبلیغات موثر باشد.
وی با اشاره به استقلال در داوری گفت: استقلالِ داوری برای ما بسیار اهمیت داشت. داوریِ ما بیطرفانه و همسو با قوانین شکل گرفت. ما امسال هیأت منصفه و هیأت نظارتی را به وجود آوردیم که برای تأیید سلامت و صلاحیت هیأت داوری تشکیل شد. همچنین تحول دیگری که در این دوره شکل گرفت، حمایت نمایندگی سازمان تبلیغات بود. این جشنواره نشاندهنده بیطرفی و داوری بود. ما امسال منشور اخلاقی داوری را تدوین کردیم و هیچ اسپانسری را در بخش مسابقه قبول نکردیم.
«سفیدی» در ادامه با اشاره به شاخصهای ارزیابی آثار ارسالی به جشنواره تصریح کرد: شاخصهای ارزیابی این دوره از مسابقه مورد بازیابی قرار گرفتند که همسو با شاخصهای جهانی بود. امسال ما شاهد حضور افراد بیشتری در مسابقه بودیم و حضور شرکتهای تبلیغاتی ۱۰ برابر افزایش یافت.
شایان ذکر است،جشنواره برترینهای تبلیغات ایران به عنوان جشنواره ملی تبلیغات مرجعی است مستقل برای ارج نهادن به آثار برجسته تبلیغات در کشور که میراث گذشته و حال دانش و هنر و فناوری تبلیغات را برای آیندگان ثبت میکند.
جشنواره ملی تبلیغات ایران میکوشد بین صاحبان صنایع و خدمات و آگهیدهندگان از یک سو و کانونهای تبلیغات از سوی دیگر، و رسانهها به عنوان سومین عنصر تبلیغات ارتباطی برقرار سازد که در آن، تواناییها و خلاقیتهای برتر قابلشناسایی باشد.
بانک مسکن پیش قراول توسعه کشور در شبکه بانکی است
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مسکن در سال های اخیر به خوبی در پروژه هایی که به توسعه کشور مرتبط هستند، نقش ایفا کرده و در شبکه بانکی کشور به نوعی پیش قراول بوده است.
قاسم ساعدی در دیدار با علی اصغر نادری مدیر شعب بانک مسکن در استان خوزستان با اشاره به اینکه کشور، نیازمند حضور جدی بانک ها در پروژه ها و طرح های توسعه ای است، بیان کرد: قطعا کشور ما برای رسیدن به نقطه مطلوب تری از توسعه در منطقه و جهان، نیازمند حضور جدی بانک های معتبر داخلی مثل بانک مسکن در قالب پروژه ها و طرح های مختلف است.
ساعدی افزود: در این زمینه و با بررسی هایی که صورت گرفته، انصافا بانک مسکن همیشه در اجرای چنین پروژه هایی که به توسعه و تعالی کشور مرتبط است، حضوری جدی داشته و اعتقاد دارم که این بانک در زمینه توسعه کشور، پیشقراول شبکه بانکی کشور بوده است. برای نمونه اعلام آمادگی بانک مسکن برای توسعه سواحل مکران که مدنظر مقام معظم رهبری هستند یکی از آن اقدامات بانک مسکن برای توسعه کشور است که نشان دهنده این است که این بانک دغدغه جدی برای نقش آفرینی در توسعه کشور دارد.
نماینده دشت آزادگان در خانه ملت بیان کرد: کاهش چشمگیر نرخ سود بانکی، افزایش مبلغ تسهیلات خرید و ساخت مسکن و از همه مهم تر، تسهیل شرایط و فرآیند خانه دار شدن مردم به خصوص جوانان و خانه اولی ها از دستاوردهای مطلوب بانک مسکن است که در سال های اخیر در این بانک رقم خورده و نشان می دهد این بانک همیشه در کنار مردم بوده است.
علی اصغر نادری مدیر شعب بانک مسکن دراستان خوزستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بانک مسکن بازوی توانمند دولت در بخش صنعت ساختمان به شمار می رود، اعلام تک نرخی شدن سود تسهیلات بانک مسکن از سوی رئیس جمهور در هفته دولت به عنوان خبر خوش دولت برای خانه دار شدن جوانان را یک دستاورد ملی قابل توجه توصیف کرد که نشان دهنده این است که بانک مسکن به خوبی به مسئولیت های اجتماعی خود برای خانه دار کردن مردم ایران عمل کرده است.
نادری با اشاره به محصولات و خدمات متنوع بانک مسکن تصریح کرد: بانک مسکن با تعریف بسته های متفاوت تسهیلاتی و مالی با جدیت به دنبال خروج این بخش از رکود است چرا که با رونق بخش مسکن و ساختمان، صنایع فراوانی که مرتبط با این بخش هستند نیز رونق می گیرند.
همچنین رییس اداره کل آموزش بانک مسکن از آغاز برگزاری دومین دوره آزمون الکترونیکی «سنجش اطلاعات شغلی همکاران» این بانک در سال جاری با شرکت هشت هزار نفر از کارکنان خبرداد.
دیدگاهتان را بنویسید