نصویر روز: مدیرعامل بانک تجارت تاکید کرد : بانکها شریان اصلی اقتصاد مقاومتی را تشکیل میدهند.
محمدابراهیم مقدم تاکید کرد: بانکها بازوی توانمند رونق کسب و کارها و بهبود فضای اقتصادی کشور هستند و میتوانند نقش بی بدیلی را در امر تولید و اشتغال ایفا کنند.
مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به سهم عمده نظام بانکی در تامین مالی کشور، بانکها را بازوی توانمند در رونق کسب و کارها و بهبود فضای اقتصادی کشور دانست و خاطر نشان کرد: بانکها و موسسات مالی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال نقش بیبدیلی را در نظام اقتصاد و توسعه و پیشرفت خواهند داشت و میتوانند گام بلندی را با حضور فعالانه و مولد خود و فراهمسازی روشهای نوین تامین مالی و جذب سرمایههای خارجی از طریق گشایش اعتبارات اسنادی در رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال بردارند.
وی با اشاره به برخی از راهکارهای اجرایی به منظور پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال در بانکها گفت: بانک تجارت به منظور پیادهسازی سیاستهای اقتصاد مقاومتی در این موسسه مالی از سه محور «فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی»، «مقاوم سازی بانک» و «ایفای نقش فعال در پیادهسازی اقتصاد مقاومتی در سطح کشور» وارد عمل شده و طی سالهای اخیر اقدامات بسیاری را در این زمینهها به انجام رسانده و گزارش این اقدامات را به مراجع مربوطه ارائه کرده است.
مقدم اقداماتی همچون مهندسی مجدد عملیات بانکی، رعایت بهداشت اعتباری، افزایش فعالیت بانکداری بینالمللی با توجه به اجرای برجام، حمایت از نظام توزیع و هدایت تسهیلات بانکی به بنگاههایی که تولیدِ صادراتمحور دارند از جمله راهکارهای رفع موانع اشتغال و بهبود شرایط کسب و کارها اعلام کرد.
مدیرعامل بانک تجارت یادآور شد: شعار اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال اساسا به معنای تکیه بر توان داخلی اقتصاد کشور است که اگر فرهنگ و بینش این مفهوم در سطح جامعه ایجاد شود در کنار حمایت نهادهای مالی به خصوص بانکها، در نهایت میتواند منجر پویایی صنایع و کارخانجات داخلی مولد و سودآور شود و آنگاه این صنایع نیز به جذب نیرو اقدام نموده و فرایند اشتغالزایی صحیح رخ خواهد داد.
وی افزود: نظام بانکی در گام نخست برای کمک به اقتصاد ملی لازم است مشکلات و نواقص خود را برطرف کند و بانکها نیز با رصد مستمر آمار حاصل از عملکرد خود، سهم خویش از ایجاد اشتغال را سنجیده و برای ارتقای این سهم تلاش کنند.
حضور فعال بانک تجارت در همایش روابط عمومی و صنعت
رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت در بخش «روابط عمومی و مسئولیتهای اجتماعی سازمانها» در ششمین همایش روابط عمومی و صنعت به بیان ایدهها، برنامهها و اقدامات این بانک در حوزه CSR پرداخت.
ششمین همایش روابط عمومی و صنعت با حضور کارگزاران و کارشناسان روابط عمومی سازمانهای مختلف ازجمله بانک تجارت یکشنبه دهم اردیبهشت ماه در هتل المپیک برگزار شد.
ابراهیم کاظمپور رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت با حضور در یکی از پنلهای تخصصی این همایش با موضوع «روابط عمومی و مسئولیتهای اجتماعی سازمانها» به بیان دیدگاهها، اقدامات و برنامههای این بانک در زمینه مسئولیتهای اجتماعی پرداخت.
وی با بیان اینکه ایفای مسئولیتهای اجتماعی در سازمانها باید بر مبنای پرهیز از احساسات و رویکردهای تبلیغاتی صورت پذیرد افزود: هر سازمانی به تناسب ظرفیتها و ماموریتهای خود میتواند بخشی از وظایف مربوط به ایفای مسئولیتهای اجتماعی را در حوزههای مختلف عهدهدار شود. به عنوان نمونه، ایدهآل این است که هر سازمانی به سهم خود در اقداماتی همچون حفاظت محیط زیست، آزادسازی زندانیان دیه غیر عمد، ساخت مدرسه و بیمارستان و … مشارکت داشته باشد و به این امر نه به صورت پرستیژی بلکه به عنوان یک تکلیف اجتماعی برای مشارکت در سرنوشت کشور بپردازد.
رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت با اشاره به نتایج پایانی اجلاس ریو + ۲۰ در سال ۲۰۱۵ در حوزه توسعه پایدار جهانی گفت: رعایت مولفههای پایداری در کسب و کار نیازمند داشتن جوامعی است که توسعهای متوازن و پایدار داشته باشند. بر این اساس با همگرایی به وجود آمده از سال ۲۰۱۵ در خصوص آرمانهای جهانی در توسعه پایدار سازمانها در زمینههای مختلف مانند فقرزدایی، آموزش، بهداشت، محیط زیست و توسعه زیرساختهای شهری با تطبیق ایفای مسئولیتهای اجتماعی شان با موضوعات هدف گذاری شده تا سال ۲۰۳۰ به داشتن جوامعی پایدارتر و متوازن در حوزههای مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کمک خواهند کرد.
کاظمپور در خصوص اهمیت انجام مسئولیتهای اجتماعی در کشورهای مختلف و ایران اظهار داشت: بر اساس بررسی هایی که در اجلاس مذکور انجام شد هزینه با سواد شدن تمام انسانهای بی سواد کره زمین کمتر از هزینه یک درصد خرید اسلحه کشورها بوده است این نشان میدهد برای رسیدن به صلح و آرامش، سرمایهگذاری در زمینه منابع انسانی بسیار کمهزینه تر و سازندهتر از سرمایهگذاری در حوزههایی است که جنگها و درگیریها را گسترش میدهد.
کاظمپور در پاسخ به سوالی درباره نقش شبکههای اجتماعی در انجام مسئولیتهای اجتماعی سازمانها گفت: امروزه فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در زندگی ما جایگاه ویژهای پیدا کرده و این شبکهها نقش مستقیمی در زمینه اطلاعرسانی سریع به مخاطبان ایفا میکنند و حتی تا حدود زیادی جای رسانه های مکتوب و تلویزیون را هم گرفته اند. بنابراین سازمانها میتوانند با استفاده صحیح از ظرفیت شبکههای اجتماعی برای اطلاعرسانی و پیشبرد اهداف خود در بخش مسئولیتهای اجتماعی استفاده کنند. تجربه ما در بانک تجارت نشان میدهد به کارگیری روشهای تامین مالی جمعی با هدف ایفای مسئولیتهای اجتماعی در فضای مجازی از سوی مخاطب مورد استقبال واقع میشود. به طور مثال در امر آزادسازی زندانیان دیه غیرعمد، کمک به برنامه جهانی غذا و … شاهد استقبال کاربران هستیم.
گفتنی است، در دوازدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک که نهم اردیبهشت ماه برگزار شد، از روابط عمومی بانک تجارت به سبب فعالیت در آموزش و توسعه پایدار نیروهای انسانی خود قدردانی شد.
دیدگاهتان را بنویسید