تصویر روز: هواوی به عنوان تنها برند چینی، در میان با ارزشترین برندهای لیست فوربس قرار گرفت. فوربس یک شرکت رسانه ای و مجله ی آمریکایی است که هر دو هفته منتشر می شود و یکی از مشهورترین مجله های اقتصادی آمریکا و جهان به حساب می آید.
فوربس لیستی از با ارزشترین برندهای سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد. هواوی در این لیست جایگاه هشتاد و هشتم را با ارزش ۷٫۳ میلیارد دلار به خود اختصاص داد.
فوربس هر سال لیستی از ۱۰۰ برند با ارزش دنیا را از میان ۲۰۰ برند بینالمللی انتخاب میکند.
در این لیست ۱۸ جایگاه در اختیار برندهای مرتبط با تکنولوژی است که در این میان ۹ جایگاه از ۱۵ جایگاه اول نیز در اختیار کمپانیهای فناوری قرار گرفته است.
هواوی در طول سال ۲۰۱۶ عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست در میان با ارزشترین برندهای دنیا قرار گیرد. در طول فصل اول سال ۲۰۱۷ نیز میزان فروش گوشیهای هوشمند هواوی با رشد همراه بود.
بر اساس گزارش موسسات تحقیقاتی همچون IDC، SA و Trendforce، هواوی در جایگاه سوم بزرگترین تولیدکنندگان گوشی در جهان قرار گرفت. این کمپانی جایگاه شماره یک را نیز در چین به خود اختصاص داد.
با طراحی خلاقانه و زیبای سری P و Mate هواوی توانست رشد فوقالعادهای در بخش گوشیهای هوشمند داشته باشد.
هواوی از گوشیهای P9/P9 Plus توانست ۱۲ میلیون دستگاه در سراسر دنیا بهفروش برساند و این گوشیها به نخستین پرچمدارانی تبدیل شدند که بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از آنها به فروش رسیده است.
سری P10 در رنگهای جدید با همکاری مشترک PANTONE – Greenery عرضه شد و مورد استقبال بسیاری از کاربران در سراسر دنیا قرار گرفت. شرکت پنتون به دلیل داشتن سیستم رنگ پنتون شناخته شده است. با استفاده از این استاندارد رنگ، تولیدکنندگان مختلف در مکانهای مختلف میتوانند به سیستم پانتون مراجعه کنند تا مطمئن شوند رنگ مورد استفاده آنها، همان رنگی است که میخواهند بدون آنکه با رنگ تماس داشته باشند.
برای توسعه نام تجاری، منابع بازاریابی هواوی در سطح جهانی یکپارچه شده و نوآوریهایی در برنامههای بازاریابی داشته است.
پس از عرضه سری P10، هواوی با مجله مشهور مد، VOGUE، همکاری کرد و کمپین “عکاسی نمادین” را با گوشیهای سری P10راهاندازی کرد تا عکسهای باکیفیت پرترهای با استفاده از دوربینهای لایکا این سری از گوشیها به ثبت برسد.
هواوی همچنین با «گالری ساعتچی لندن» همکاری کرد و نمایشگاه عکسی با نام “از سلفی تا خودبیانگری” برگزار کرد.
این رویدادها نه تنها مفهوم برند هواوی را منتقل کردند، بلکه این برند را به سبک زندگی و احساسات کاربران و مشتریان جهانی پیوند زدند.
در کنار لیست فوربس از باارزشترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۷، نام هواوی در لیست برندهای معتبر دنیا نیز قرار گرفت.
در اکتبر سال ۲۰۱۶، هواوی جایگاه هفتاد و دوم باارزشترین برندهای دنیا را از میان ۱۰۰ برند برتر به خود اختصاص داد و به عنوان یکی از شرکتهایی شناخته شد که بیشترین رشد را داشته است.
همچنین در میان باارزشترین برندهای لیست “Global 500” در سال ۲۰۱۷ جایگاه چهلم را به خود اختصاص داد که نسبت به سال قبل ۷ پله صعود کرد.
دیدگاهتان را بنویسید