تصویر روز: رئیس اتحادیه اتوسرویس و پارکینگ ها از هجوم خودروهای چینی در بازار ایران بدون ارائه مناسب خدمات پس از فروش خبر داد.
علیرضا راسی در گفتگو با صدا و سیما ، از سردرگمی مردم برای دریافت خدمات خودروهایی چینی در بازار خبر داد و افزود: بیشترین شکایت را در صنف اتوسرویس در خصوص خودروهای وارداتی چینی دریافت می کنیم که خدمات پس از فروش به مشتریان خود نمی دهند.
راسی گفت : هفته ای ۶۰ شکایت به دست می رسد که ۵۰ درصد از خودروهای چینی است.
وی میزان ورود خودروهای چینی وارداتی را نامتناسب با خدمات پس از فروش آنها دانست و گفت: خودروهای وارداتی غیرچینی هم با این معضل مواجه هستند و این در حالی است که طبق استانداردهای بین المللی برای هر هزار خودرو باید ایستگاه های فنی کافی دایر شود.
رئیس اتحادیه اتوسرویس و پارکینگ ها با اشاره به پیشی گرفتن حضور خودروهای چینی نسبت به تولیدات داخلی در بازار کشور ادامه داد: باید از تولیدات داخلی برغم همه مشکلات و ارائه نکردن خدمات پس از فروش مناسب حمایت کنیم.
راسی ارائه خدمات پس از فروش مناسب را یک اصل مهم دانست و گفت : وجود خودروهای رنگارنگ چینی در بازار نشان دهنده توجه بیش از اندازه به واردات و بخش تجاری و مالی خودرو است.
وی با اشاره به اینکه روزی خواهد رسید که خودروها به دلیل مشکل در کنار خیابان بایستد اما تعمیرکاری برای رفع ایراد وجود نداشته باشد ، گفت: خدمات پس از فروش و کسب رضایت مردم هزینه بر است و شرایط فعلی و معضلات پیش آمده نشان دهنده بی توجهی وارد کنندگان و هزینه نکردن برای خدمات پس از فروش است.
راسی افزود : برای جلوگیری از گسترش این معضل مرکز آموزش کارگر و کادر فنی خودرو ایجاد شده است تا با آموزش های رایگان شاهد بحرانی شدن سال های آینده نباشیم.
دیدگاهتان را بنویسید