hemati

بدون بیمه ایران، صنعت بیمه هویت ندارد

تصویر روز: مراسم هشتاد و دومین سالگرد تاسیس بیمه ایران با حضور عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های مختلف بیمه و مدیران این شرکت در سالن اجلاس سران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار تصویر روز  رییس کل بیمه مرکزی در مراسم هشتاد و دومین سالگرد تاسیس بیمه ایران گفت: بدون بیمه ایران، صنعت بیمه ما هویت ندارد و عمده مدیران بیمه کشور از بیمه ایران رشد پیدا کردند.همتی افزود: تلاش ما برای احیا و پیشبرد باید دو چندان شود و باید از این برند ملی حمایت کنیم و می توانیم با حمایت از این شرکت، به قوام صنعت بیمه کشور کمک کنیم. وی تصریح کرد: بیمه ایران همواره در خدمت جمهوری اسلامی و مردم بوده و در طول سال های گذشته، کارهای بزرگی انجام داده و به دلیل مسایل و شرایط اخیر به وجود آمده نباید خدمات آن را فراموش کنیم. همتی در ادامه گفت: امروز که در خدمت شما هستم،اولین نامی که در خدمات دهی بیمه ای می برند، بیمه ایران است.بیمه ایران قابل مقایسه با شرکتی که هشتاد و دو سال قبل طراحی شده بود نیست و این حاصل تلاش های نیروی انسانی آن است. همه باید کمک کنیم بیمه ایران تقویت شود، زیرا برند ملی ماست. همتی گفت: باید مدیران بیمه ایران بحث تمرکز زدایی را به طور جدی در دستور کار قرار دهند و مراکز را تقویت کنند تا همه چیز از مرکز استعلام گرفته نشود؛ ستاد باید به سیاستگذار تبدیل شود.وی خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد تاکید دارد که حاکمیت شرکتی در بیمه ایران و بانک ها نیز به طور جدی اجرا شود و بیمه ایران باید پیشتاز این موضوع باشد. همتی گفت: ظرف دو هفته آینده آیین نامه حاکمیت شرکتی را ابلاغ می کنیم.رییس کل بیمه مرکزی افزود: من در امور داخلی شرکت ها دخالت نکرده و نمی کنم ولی تاکید دارم که بیمه ایران، بیمه عمر خود را تحت یک شرکت مستقل اداره کند. وی افزود: من می دانم نام و اعتبار بیمه ایران است که مردم از بیمه ایران معین بیمه عمر می خرند.همتی درباره شبکه فروش و نمایندگان نیز گفت: من همیشه پشتیبان توسعه شبکه فروش بوده ام و امروز تعداد نمایندگان فروش از ۴٠ هزار نفر هم بیشتر شده است و بیمه مرکزی به دنبال محدود کردن نمایندگان و کارگزاران است را رد می کنم زیرا که ما حامی آنها هستیم.وی درباره صنعت بیمه گفت: ظرفیت های خالی بیمه ای در کشور داریم که از آنها غفلت شده است؛ برآوردهای اقتصادی نشان می دهد که دو سوم سرمایه های کشور فاقد بیمه هستند یا پوشش ناکافی دارند.همتی افزود: در رشته های بیمه بدنه ٨٧ درصد ظرفیت خالی داریم؛ باید به بیمه آتش سوزی توجه شود زیرا ٨٩ درصد منازل مسکونی فاقد بیمه آتش سوزی هستند. همتی گفت: باید بیمه تکمیل درمان که ٨٠ درصد جامعه فاقد آن هستند را با رعایت نرخ فنی توسعه داد.رییس کل بیمه مرکزی درادامه درخصوص ضریب نفوذ بیمه در ایران گفت: چیزی که باعث شده ضریب نفوذ بیمه ایران نسبت به دیگر کشورها پایین باشد، به دلیل بیمه عمر است زیرا تنها ١۴ درصد مردم بیمه عمر دارند؛ در حالی که در منطقه منا ٢۵ درصد مردم بیمه عمر دارند. همتی تاکید کرد که بیمه مرکزی مقررات سفت و سختی را برای جداسازی ذخایر بیمه های عمر از غیر عمر را از هم جدا کنیم. وی ادامه داد: ما توانستیم روند حق بیمه ثالث و خسارت آن را با کمک شرکت ها در شش ماهه نخست سال جاری یکسان کنیم که کار بسیار مهمی است.

محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران نیزدراین مراسم گفت: امروز بیمه ایران وارد سومین سال از نهمین دهه فعالیت خود شده است؛ روزهای خوب زیاد داشته ایم ولی روزهای سخت نیز کم نبوده است و بیمه ایران در تمامی شرایط کیفیت و ارتقای آن را حفظ کرده است هرچند بی عیب نبوده ایم. وی افزود: در دوره فعالیت بیمه ایران، سازمان های مهمی مانند تامین اجتماعی، بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارت های بدنی و… تاسیس شدند. وی ادامه داد: رسالتی بزرگ پیش روی ماست که با قوت ادامه خواهد یافت؛ هویت سازمانی همه اعضای بیمه ایران سرمایه این شرکت است.پورکیانی در ادامه گفت: درحالی که بیمه ایران یک شرکت دولتی است اما دارای بزرگترین شبکه نمایندگان است و ما با قدرت از واگذاری امور به آنها استقبال می کنیم که بخش خصوصی واقعی هستند.وی با بیان اینکه دو دهه سابقه فعالیت در بیمه ایران دارد، افزود: ما بهبود مستمر و اصلاح فرایندها را در دستور کار قرار دادیم؛ برنامه اصلی ما در آینده راه اندازی سامانه اعتبارسنجی مشتریان است. وی افزود: در سال ٩۴ سطح توانگری شرکت در سطح ۴ قرار گرفت و برای همین منظور کمیته ای برای بهبود توانگری شرکت تشکیل شد. پورکیانی با بیان اینکه فروش ثالث را هدف قرار نداده ایم، اظهار داشت: همکاری خوبی با سندیکای بیمه گران در بیمه ثالث خودروهای صفر کیلومتر داشته ایم. مدیرعامل بیمه ایران گفت:با توجه به قانون برنامه ششم، توسعه و تقویت بیمه های زندگی را در دستور کار قرار داده ایم و در سال گذشته٨٠٠ هزار نفر را تحت پوشش بیمه زندگی “مان” قرار داده ایم. پورکیانی همچنین در ادامه تاکید کرد: باید خدمات الکترونیکی را توسعه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *