تصویر روز: براوردهای رسمی دولت چین نشان می دهد میزان درامد گردشگری مربوط به سال نو ۲۰۱۸ میلادی در این کشور به ۱۲ میلیارد دلار می رسد.
این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته میلادی نزدیک به ۱۲٫۷ درصد رشد نشان می دهد. به گزارش ایرنا ، چین برای سال نو میلادی سه روز تعطیلی در نظر گرفته است که روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه را شامل می شود و بسیاری از مردم از چند روز قبل برنامه های سفر را شروع کرده اند.
پیش بینی شده است در کل نزدیک به ۱۳۵ میلیون سفر در این روزها انجام شود که نشان می دهد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۲٫۵ درصد بیشتر بوده است.
روزنامه چاینا دیلی می نویسد: با توجه به اینکه زمان تعطیلات سال نو میلادی در چین طولانی نیست و فقط سه روز است، بیشتر سفرها در مسافت های کوتاه انجام می شود.
بیشتر سفرهای مردم در این ایام در چین به مناطق جنوبی انجام می شود که گرمسیر است و در کنار آن بسیاری نیز از جشنواره برف و یخ شهر هاربین در استان ‘خه لونگ جیانگ’ در شمال شرق این کشور بازدید خواهند کرد.
چین درصدد یک سرمایه گذاری بزرگ در بخش گردشگری است تا این صنعت را به یکی از موتورهای رشد اقتصادی تبدیل کند.
چین اعلام کرده است که از این پس صنعت خدمات و عرضه و تقاضا و تمرکز بر ویژگی های تولیدی بجای سرمایه گذاری خارجی مستقیم مسیر رشد اقتصادی را تعیین خواهد کرد.
دولت چین در پنج سال گذشته بتدریج تلاش کرده است تا صنایع خدمات و گردشگری را بجای صادرات و سرمایه گذاری به موتورهای محرکه رشد تبدیل کند.
بر اساس برنامه ریزی دولت چین در سال ۲۰۱۷ میلادی افزون بر ۲۱۸ میلیارد دلار در صنعت خدمات گردشگری سرمایه گذاری شد.
توسعه تجهیزات و مراکز گردشگری، بهبود ساختارهای زیربنایی و همچنین رشد گردشگری در مناطق روستایی از برنامه های چین است.
تارنمای چاینا ارگ در گزارشی آورده است سرانه رشد تولید ناخالص داخلی کشور از مرز هشت هزار دلار فراتر رفته است و این کمک زیادی می کند تا درامد خانوارها افزایش یافته و آنها بیشتر برای گردشگری هزینه کنند.
در سال ۲۰۱۶ میلادی درامد گردشگری چین به چهار هزار و ۶۹۰ میلیارد یوان رسید که این رقم ۱۱ درصد از کل رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است.
رشد صنعت گردشگری چین در سال ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با یک سال قبل از آن ۲۹ درصد اعلام شده است.
در پنج سال گذشته چین ۵۰۰ میلیارد دلار برای توسعه صنعت گردشگری کشور هزینه کرده که حالا اعلام شده است برای برنامه سیزدهم پنج ساله از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی این رقم سرمایه گذاری یکهزار و ۲۲۰ میلیارد دلار خواهد بود که با این حساب بیش از ۱۰ درصد از جی دی پی (رشد تولید ناخالص داخلی) چین را صنعت گردشگری به خود اختصاص خواهد داد.
انجمن گردشگری تجاری جهانی در گزارش خود آورده است ه چین با پیشی گرفتن از آمریکا به بزرگترین بازار گردشگری تجاری تبدیل شده است و آمریکایی ها بر این اساس در سال ۲۰۱۵ میلادی معادل ۲۹۰ میلیارد دلار هزینه کردند اما چینی ها رقمی نزدیک به ۲۹۱ میلیارد دلار هزینه نموده اند.
همین انجمن پیش بینی کرده است این فاصله در سال ۲۰۱۷ میلادی با صرف ۳۲۰ میلیارد دلار برای چینی ها و ۲۹۵ میلیارد دلار در آمریکا بیشتر شود.
در بخش گردشگری چین در حال حاضر ۷۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که معادل ۱۰٫۲ درصد از کل جمعیت شاغل کشور محسوب می شود.
دیدگاهتان را بنویسید