sharafbafi.2

شرفبافی:عمر ناوگان ” هما ” به ۲۰ سال رسید

تصویر روز: مراسم تحویل دو فروند هواپیمای ATR جدید به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور جمعی از مسئولان و خبرنگاران در فرودگاه مهر آباد برگزار شد.

به گزارش تصویر روز در ابتدای این مراسم فرزانه شرفبافی مدیر عامل ایران ایر اعلام کرد: امروز ۹ دی روز حماسه است. امروز ۹ دی سال ۱۳۹۶ و روز حماسه‌ای از جنس دیگر برای تامین ناوگان جدید در صنعت حمل و نقل هوایی کشور است.

به گفته وی این حماسه بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تصمیم سازنده دولت تدبیر و امید و حمایت‌های دلگرم‌کننده وزارت راه و شهرسازی استوار بوده و نتیجه‌اش تحویل ۱۱ فروند هواپیمای نو به هما است.

وی اظهارداشت: باعث افتخار من است که توانسته‌ایم صنعتی پیچیده با تکنولوژی بالا و همچنین مشکلات و محیطی پر التهاب را بدین گونه مدیریت کنیم و مطمئن باشید نمی‌توان یک صنعت پیچیده را با نگرشی ساده انگارانه به این خوبی مدیریت کرد.

وی افزود: ما در هما دارای بیش از ۵۰ سال تجربه هستیم. همه شما می‌دانید بهترین منابع انسانی، بهترین تکنولوژی و همچنین بهترین امکانات در این مدت در اختیار هما بوده است که در حال حاضر نیازمند بازسازی ناوگان، منابع انسانی و ساختار خود است تا بتواند بار دیگر در اوج قرار گرفته و طبق گفته ریاست محترم جمهور لازم است تا برای تحقق این امر ضمن حمایت یکدیگر و همچنین مدیریتی اندیشمندانه این ناوگان را به بهره‌وری لازم برسانیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هواپیماهای ATR جدید طول عمر ناوگان هوایی کشور را به ۲۰ سال می‌رساند گفت: این امر نشان می‌دهد که ما باید برای تحویل گرفتن هواپیماهای بیشتر و بهتر قدم‌های بزرگتری را برداریم. این درحالی است که تحویل گرفتن هواپیماها تنها موضوع مورد توجه ما نیست بلکه استفاده بهینه از آن‌است که امر مهمی به شمار می‌رود.

به گفته این مقام مسئول ما باید به کارگیری این هواپیماها را در حد بهینه یاد گرفته و شبکه پروازی، تکنسین‌ها و منابع انسانی قوی، متخصص و متعهد خود را ارتقا دهیم تا به هدف خود برسیم.

مدیر عامل ایران ایر ضمن سپاسگزاری از تمامی دست‌اندرکارانی که زمینه‌ساز انعقاد و پیگیری قراردادهای خرید هواپیما از سوی هما شدند گفت: هواپیماهای ATR برای فعال شدن احتیاج به همیت تمامی قسمت‌های هما دارند. در این راستا تلاش می‌کنیم تا با توجه به فشار کار بالا و شرایط سخت اقتصادی موجود تصمیمات درستی را در این حوزه بگیریم و منجربه بازگشت هما به جایگاه واقعی خود در کشور شویم.

وی همچنین در خصوص مزیت‌های هواپیماهای ATR گفت: این هواپیماها دارای مزیت رقابتی عجیبی با سایر انواع خود هستند. چراکه کوتاه‌برد بوده و امکان نشست و برخاستی با ایمنی بالاتر را در اکثر فرودگاه‌های کشور به ویژه مناطق کم‌برخوردار و شهرهای کوچک را دارند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قطعا افزایش تردد هواپیماها در یک شهر منجربه گسترش فعالیت‌های اقتصادی در آن منطقه می‌شود افزود: قطعا ارتقای صنعت حمل و نقل هوایی به دلیل ایمنی بالایی که دارد می‌تواند در مواقع بحرانی بسیار کارساز باشد. به همین دلیل است که در حال حاضر مورد استقبال زیادی از سوی شهرهای مختلف کشور برای پرواز این هواپیماها از سوی مسئولین وجود دارد.

شرفبافی ادامه داد: طبق قراردادهای هما با شرکت ATR، ٢٠ هواپیما باید به ایران تحویل داده شده و ۲۰ مورد دیگر از جمله تقاضاهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. تاکنون ۸ مورد از این هواپیماها وارد کشور شده و امید است ۱۲ مورد دیگر هرچه سریعتر به هما تحویل داده شود.

به گفته این مقام مسئول هواپیماهای ATR نباید با مدل هواپیماهای دور برد مدیریت شود بلکه باید بهره‌وری آن افزایش یافته و بیش از ۱۰ ساعت کار کند تا برای ما سودآور باشد.

وی با تاکید براینکه سعی می‌کنیم ظرفیت استفاده مسافر در این صنعت را افزایش دهیم گفت: امید است با ورود هواپیماهای جدید شرایط لازم برای افزایش درآمد و چرخه اقتصادی برای هما فراهم شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به مصرف سوخت پایین این هواپیماها افزود: نوع ملخ و موتوری هواپیماهای ATR دارد میزان مصرف سوخت آن را نسبت به سایر هواپیماها به شدت کم می‌کند که این امر کاهش آلاینده‌های محیط‌ زیستی و صوتی را نیز به همراه خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هواپیماهای ATR می‌تواند در زمان‌هایی که هواپیماهای جت قادر به کار در فرودگاه نیستند به فعالیت خود ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *