سکه

ریزش ۳ میلیونی قیمت سکه

رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: در حال حاضر قیمت ها در بازار طلا و سکه ریزشی شده به گونه ای که شاهد افت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در قیمت سکه هستیم.

تصویر روز ـ نادر بذرافشان رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه به مهر گفت: با وجود افزایش ۱۲ دلاری اونس طلا در بازارهای جهانی، قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی با شروع کاری صنعت طلا، روند کاهشی نسبت به اوج افزایش داشته است.

وی افزود: در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۱۷۰ هزار تومان کاهش به ۴ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان رسیده است.

بذرافشان ادامه داد: در بازار سکه نیز سکه طرح جدید با حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۵۱ و ۷۰۰ هزار تومان، طرح قدیم با یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش به ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۸ میلیون تومان، ربع سکه با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: علت افت قیمت‌ها در بازار طلا کاهش نرخ ارز در بازار آزاد بوده است. همچنین خبر مربوط به عرضه یک میلیون سکه در بازارهای داخلی نیز بر افت قیمت‌ها اثر گذاشت.

بذرافشان تصریح کرد: از سویی دیگر طبق اعلام بانک مرکزی از این هفته سکه با ضرب سال ۱۴۰۰ عرضه می‌شود. همچنین سکه با تاریخ روز تولید خواهد کرد که همین خبرها نیز قیمت‌ها را در بازار تحت تأثیر قرار داد.

رئیس اتحادیه طلای تهران با بیان اینکه باید دید شرایط بازارهای جهانی به چه سمت و سویی می‌رود، گفت: در حال حاضر نسبت به اوج قیمت‌ها، نرخ سکه و طلا کاهشی شده است و التهابی در بازار نداریم و بازار شرایط عادی دارد. بر همین اساس نیز امیدواریم که شاهد ثبات قیمت‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *