تصویر روز: معاون وزیر صنعت با اشاره به تولید ۲۱ میلیون خودرو در کشور از سال ۵۷ به این طرف گفت: صنعت خودرو در حالت تیکآف قرار دارد.
منصور معظمی امروز با حضور در پنجمین همایش بینالمللی صنعت خودرو ایران در ابتدای صحبتهای خود دلیل غیبت وزیر صنعت، معدن و تجارت را در این همایش حضور در جلسه استانداران با حضور رئیس جمهور اعلام کرد و اظهار داشت: بعد از پایان این جلسه حتما وزیر صنعت در این مراسم حاضر خواهند شد.
وی با بیان اینکه از سال ۴۷ تا ۵۷ مجموع تولیدات در صنعت خودرو ۲۴۰ هزار دستگاه بوده است افزود: امروز صنعت خودرو در حالت تیکآف قرار دارد به نحوی که از سال ۵۷ تا به امروز نزدیک ۲۱ میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شده است.
معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه آمارهای بینالمللی در سال ۲۰۱۷ نشان میدهد جایگاه ایران در صنعت خودروسازی جهان در رتبه ۱۶ قرار دارد گفت: البته فکر میکنم جدیدترین آمار خودروسازان کشور به جایگاه ۱۴ یا ۱۵ رسیده اند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ایران جزو خودروسازان بزرگ دنیا محسوب شده و میتواند با برنامهریزی به تولید ۳ میلیون دستگاه برسد اظهار داشت: امروز بازار خودرو یک فرصت طلایی برای سرمایهگذاران به شمار میآید. ما در مقطعی صنعتی مونتاژ کار بودهایم اما امروز در برخی از قسمتها به طراحی و صادرات محصول نیز میپردازیم. امروز در خیابانهای کشور مردم از تولیدات داخلی استفاده میکنند که این موضوع نشان از آن دارد که صنعت خودرو توانسته بخشی از نیاز بازار و مصرفکنندگان را تامین نماید.
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه امروز صنعتگران کشور روزهای سختی را در حوزه کسب و کار دارند افزود: امروز باید گشایشهای لازم برای توسعه بیشتر صنعت خودرو انجام شود.
معظمی در ادامه صحبتهای خود خطاب به نمایندگان حاضر در این مراسم تصریح کرد: ما به شدت تحت فشار هستیم و شما میتوانید در رفع مشکلات این صنعت تاثیر قابل توجهی را داشته باشید.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ تا ۸۰۰ قطعهساز فعال در کشور وجود دارد گفت: مثلث قطعهساز و مردم و خودروسازان میتواند تعامل جدی و بیشتری داشته و رضایت مصرفکنندگان را بیش از گذشته کسب کند.
معاون وزیر صنعت بر توجه بیشتر بر صنعت خودروسازی کشور تاکید کرد و گفت: اگر این صنعت مورد توجه قرار نگیرد حجم واردات در این حوزه افزایش خواهد یافت. خوشبختانه در حال حاضر ۱۳ قرارداد خارجی در بخش قطعهسازی منعقد شده که این موضوع میتواند فضای لازم را برای توسعه بیشتر این صنعت فراهم کند.
معظمی با اشاره به ۶ قرارداد خودرویی با شرکتهای خارجی در کشور تصریح کرد: در تمام این قراردادها تعامل جدی قطعهسازان با شبکه جهانی تاکید شده و در نهایت به طور حتم در ارتقاء محصولات و رضایت مشتریان کارآمدتر خواهیم بود.
رئیس هیئت مدیره ایدرو با تاکید بر اینکه صنعت قطعهسازی راهی جز وصل شدن به زنجیره جهانی قطعهسازان ندارد اظهار داشت: در سال آینده با توجه به سیاست های وزارت صنعت تعداد قابل توجهی از خودروها از بازار خارج خواهند شد که در این زمینه خودروسازان باید برای عدم بروز مشکل به ارائه محصولات جدید به بازار اقدام کنند.
وی در ادامه صحبتهای خود به سیاست های پولی و بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان محترم حاضر در این مراسم تولیدکنندگان با نرخهای سود بالای بانکی امکان فعالیت ندارند و به سختی کسب و کار خود را انجام میدهند. در این رابطه لازم است نگاه جدی به نرخ سود بانکی شود.
معظمی تصریح کرد: صنعت قطعهسازی نقش کارآمدی در اشتغال دارد که در این رابطه باید تصمیمات موثری برای توسعه این صنعت انجام شود. به گزارش تسنیم وی با اشاره به اینکه باید در خصوص سهامداری شرکتهای خودروساز تصمیمات لازم انجام شود گفت: باید در این حوزه بیشترین مشارکت برای بخش خصوصی باشد. اما متاسفانه امروز فاصله زیادی بین خصوصیسازی یا خصوصیبودن در صنعت خودرو وجود دارد.
معظمی در خاتمه صحبتهای خود با تاکید بر اینکه درب کشور برای سرمایهگذاران باز است گفت: در سرمایهگذاری اولویت اصلی ما انتقال تکنولوژی و مشارکت در تولید است.
دیدگاهتان را بنویسید