tolid 206

۸۴ درصد مشتریان از کیفیت محصولات ایران خودرو راضی اند

تصویر روز: معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو از ارتقا و بهبود کیفیت تمامی محصولات این خودروساز در سال گذشته خبر داد و گفت: درحال حاضر حدود ۶۵ درصد از محصولات ایران خودرو در سطح کیفی ۳ و ۴ ستاره قرار دارند.

به گزارش تصویر روز ‌، مجتبی استاد رحیمی با بیان این مطلب گفت: برای ارتقای کیفیت در زنجیره ارزش تولید شامل حوزه های کیفیت، تامین، مهندسی، فرآیند، فروش و خدمات پس از فروش، برنامه های جامعی برای سال ۹۷ تدوین شده است.

وی افزایش ستاره های کیفی محصولات براساس ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران را حاصل اجرای برنامه های بهبود متعدد در زنجیره ارزش در سال های گذشته دانست و گفت: هیچ یک از محصولات سواری ایران خودرو در سطح کیفی تک ستاره نیستند. این شرکت با دارا بودن ۵ محصول چهار ستاره، ۶ محصول سه ستاره و ۶ محصول دو ستاره در میان خودروسازان داخلی از نظر کیفیت محصول سرآمد است.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که در سال گذشته نمرات منفی محصولات براساس ارزیابی شرکت بازرسی کاهش چشمگیری داشته است، گفت: پژو۲۰۰۸، سوزوکی گراندویتارا، تندر ۹۰ اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده اند که بالاترین سطح کیفی موجود در محصولات ساخت داخل است.

وی افزود: محصولات هایما اس ۷ اتوماتیک، دنا پلاس، ۳ ستاره کیفی وH30، سورن، سمند، پژو پارس و پژو ۴۰۵ نیز ۲ ستاره کیفی را در سال گذشته کسب کرده اند. محصولات پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶ صندوق دار و رانا نیز در حال حاضر دارای ۳ ستاره کیفی هستند.

استادرحیمی درباره آخرین وضعیت میزان رضایت مشتریان از محصولات ایران خودرو اظهار کرد: رضایت بیش از ۸۴ درصد محصولات بالاتر از متوسط صنعت است متناظر با آن وضعیت امتیاز IQS نیز در سال ۹۶ بهبود ۲۳ درصدی را نسبت به ابتدای سال ۹۴ تجربه کرده است.

وی کاهش ۱۵ درصدی در شاخص مراجعات به شبکه خدمات پس از فروش و بهبود ۳۱ درصدی در شاخص قطعات متناظر در بازه ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ را از دیگر موفقیت های کسب شده در حوزه کیفیت برشمرد.

معاون کیفیت ایران خودرو ضمن تشریح پروژه ها و برنامه های بهبود اجرا شده در سال ۹۶ گفت: در مجموع ۶۹۲ پروژه های محصولی و مجموعه ای و برنامه های کلان سرمایه ای و زیرساختی به اجرا گذاشته شده است.

وی از جمله پروژهای زیر ساختی و کلان سال گذشته را در حوزه تامین، دستیابی به نظام جامع ارزیابی تامین کنندگان، ارتقاء کیفیت قطعات، در حوزه طراحی و مهندسی، ارتقاء طرح بدنه محصول آریسان، بهبود و ارتقاء سیستم انتقال قدرت (کلاچ)، ارتقاء کیفیت گیربکس و در حوزه فرآیند، رباتیک کردن خطوط پرس با هدف افزایش کیفیت محصول، رفع مشکلات ارگونومی و کاهش ضایعات و رباتیک کردن خطوط سیلر و PVC و پاشش رنگ در سالن رنگ با هدف افزایش و ارتقاء کیفیت و یکنواختی رنگ مطابق با استاندارهای جهانی، توسعه و ارتقاء تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری تست های الکتریکال در راستای ارتقاء و بهبود فرآیندها دانست.

استادرحیمی افزود: در حوزه خدمات پس از فروش نیز ارائه خدمات نوین الکترونیک، یکپارچگی سیستم کنترل و تامین قطعات شبکه و ارتقاء سطح دانش و مهارت نمایندگی ها از جمله پروژه های زیرساختی اجرا شده در سال گذشته بوده است.

وی از کسب نشان درخشان سبز درآخرین ارزشیابی شرکت رنو، موسوم به «آدیت پارکینگ ۰۰۶۱۱ (ASP)» در حوزه همسان سازی در بین سایت های تولیدی محصولات رنو در منطقه خاورمیانه، هند و آفریقا را از دیگر موفقیت های کسب شده در سال گذشته نام برد.

1 thoughts on “۸۴ درصد مشتریان از کیفیت محصولات ایران خودرو راضی اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *