مدیرعامل بیمه سامان اعلام کرد: سهم بازار شرکت بیمه سامان در حال حاضر در بازار بیمه های زندگی۶ درصد ودر بازار بیمه های غیر زندگی حدود ۲ درصد می باشدو بر اساس برنامه راهبردی ۵ ساله ،این شرکت برنامه ریزی نموده است تا سال ۱۴۰۰ در بیمه های زندگی ۱۵ درصد سهم از بازار و در بیمه های غیر زندگی ۶ درصد سهم از بازار کشورمان داشته باشد.
احمدرضا ضرابیه مدیرعامل درخصوص تحول دیجیتال صنعت بیمه کشورنیزگفت: دیجیتال شدن بخش هایی از چرخه ارزش صنعت بیمه کشور اجتناب ناپذیر است وبنظر ما صنعت بیمه کشور از اقبال بسیار خوبی برخوردار است به این علت که می توان گفت نهاد ناظراین صنعت یعنی بیمه مرکزی پرچمدار توسعه دیجیتال در دولت الکترونیک و در صنعت بیمه می باشد. درهمین راستا شرکت بیمه سامان نیز منطبق با راهبردهای دولت و بیمه مرکزی در این حوزه رویکرد استراتژیک خود را مشخص کرده است. ما برنامه ریزی انجام شده در نظر داریم که در مدل کسب و کار و فرآیندهای کاری بیمه سامان به گونه ای تغییر ایجاد کنیم که در پایان سال ۱۴۰۰ بخش عمده مدل کسب و کار شرکت مبتنی بر فناوری بوده و بصورت الکترونیکی اجرا شود. یعنی اکثر فعالیتهای بیمه ای و مالی و پشتیبانی شرکت بصورت دیجیتالی انجام شود و تنها در رشته های بیمه ای معدودی که الکترونیکی شدن به علت تراکنش پایین آنها مقرون به صرفه نباشد از مدل کسب و کار سنتی کنونی استفاده خواهد شد.
ضرابیه با تاکید کرد به اینکه این شرکت همواره در سطح توانگری یک قرار داشته و برنامه دارد که سطح توانگری خود را تا سال ١۴٠٠ به سطح ١٨٠ درصد برساندافزود: بیمه سامان اولین شرکتی است که حاکمیت شرکتی در آن اجرا شد و تمام اعضای هیات مدیره بیمه سامان به اعضای حقیقی تبدیل شده اند زیرا که اعتقاد داریم برای توسعه مستمر باید مطابق با قوانین و مقررات و انضباط مالی حرکت کنیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه گفت: بیمه سامان در سال مالی ۹۶ مبلغ ۶٫۶۶۷ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که در مقایسه با سال قبل از رشد ۳۱% درصدی برخوردار است. وهمچنین در مجمع این شرکت ١۵٠ میلیارد ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و سود سهامداران حقیقی همزمان با برگزاری مجمع واریز شده است.
مدیرعامل بیمه سامان با بیان اینکه اصلی ترین سرمایه بیمه سامان سرمایه های انسانی است و اصلی ترین وظیفه مدیران ارشد شرکت بیمه سامان توسعه سرمایه های انسانی افزود: خانواده بیمه سامان متشکل از بیش از ۷۰۰ همکار شاغل در بیمه سامان و شرکتهای تابعه وهمچنین بیش از ۸۰۰ همکار نماینده حقیقی و حقوقی تحت آئین نامه های شورای عالی بیمه می باشد.
ضرابیه با اشاره به افزایش کیفیت خدمات دربیمه سامان گفت: این شرکت بیمه ای با آینده نگری نسبت به بازار برنامه های آتی خود را آماده کرده است. ما در سال جاری تمرکزمان بر روی کیفیت ارائه خدمات به ذینفعان مان خواهد بود و به جای اینکه به دنبال پایین آوردن نرخ ها باشیم، بر افزایش کیفیت خدمات مان تمرکز کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد که صنعت بیمه ایران در دوران تحریم، زیرساخت هایی را برای مقابله با تحریم ایجاد کرده و این زیرساخت ها از جمله صندوق تضمین بار دیگر احیا خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید