khodro.tolid

۶۰ سال هزینه تولید خودرو بی‌کیفیت را پرداخت کرده‌ایم

تصویر روز: نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس، گفت: ۶۰ سال است که ملت با توجیه حمایت از تولید داخلی و ساخت خودرو هزینه پرداخت می‌کنند.

سیدعلی ادیانی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص ممنوعیت واردات خودرو، اظهار داشت: ممنوعیت واردات خودرو شمشیر دو لبه است و تجربه بعد از انقلاب نیز این موضوع را تایید می‌کند، باید همزمان با ممنوعیت ورود خودروهای خارجی باید به سمتی حرکت کنیم که خودروی ایرانی از نظر کیفی جان مردم را به خطر نیاندازد و مال مردم را از جیب آنها برندارد.

ممنوعیت واردات و تولید خودرو بی‌کیفیت زیان ملی است

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر عدم واردات خودروی خارجی منجر به تولید خودرو بنجل در کشور شود و کیفیت خودروهای تولید داخل کاهش پیدا کند به زیان ملی تبدیل می‌شود، گفت: کمتر کشوری وجود دارد که به اندازه ملت ایران تاوان و هزینه نگهداری تولید خودروی داخلی را پرداخت کرده باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ سال است که ملت با توجیه حمایت از تولید داخلی و ساخت خودرو هزینه پرداخت می‌کند، ادامه داد: به صورت میانگین هزینه‌ای که کشورها برای تقویت تولید خودروی داخلی پرداخت می‌کنند حداکثر ۱۵ سال است اما هزینه‌ای که ما برای تولید خودرو بی‌کیفیت داخلی پرداخت می‌کنیم نزدیک به ۶۰ سال است، این موضوع اصلا مطلوب نیست.

کیفیت خودروهای تولید داخل هر روز کیفیت پایین‌تری دارند

وی با تاکید بر اینکه خودروهایی که به مردم تحویل داده می‌شود هر روز کیفیت پایین‌تری دارند، عنوان کرد:مشتری حاضر نیست خودروی صفر کیلومتر را خریداری کند و به دنبال خودروی ساخت ۵ سال گذشته می‌رود زیرا اعتقاد دارد که کیفیت ساخت آن بالاتر است این موضوع یک فاجعه صنعتی محسوب می‌شود، البته این موضوع به آن معنا نیست که دو خودروساز بزرگ کشور را تعطیل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در مجلس تعهد و پکیج زمان‌دار قابل اجرا را به مردم تحویل دهند، تا چه زمانی قصد داریم توجیه گر ندانم کاری و بی‌توجهی دو خودروساز کشور باشیم.

خودروسازان محصولات غیر استاندارد را در قالب خودرو بزک کرده تحویل مردم می‌دهند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه عدم واردات خودروی خارجی باید منجر به کیفی‌سازی و تولید خودرو صادرات محور در کشور باشد، خاطرنشان کرد: همانگونه که تجربه نشان داده خودروسازان محصولات بی‌کیفیت و غیر استاندارد را در قالب خودرو بزک کرده تحویل مردم می‌دهند و ملت به صورت جانی و مالی متضرر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *